کد خبر 350136
تاریخ انتشار: ۸ مهر ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۱

رئیس مجلس شورای اسلامی در نشست خبری مشترک با رئیس مجلس ایرلند گفت: با توجه به شرایط خاص منطقه، نوع مبارزه با تروریسم باید عاقلانه‌ و دقیق‌تر صورت گیرد.

به گزارش مشرق، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی امروز (سه‌شنبه) پس از دیدار با شان بارت رئیس مجلس ایرلند در یک نشست خبری مشترک با ابراز خرسندی از حضور رئیس پارلمان ایرلند در ایران اظهار داشت: در این دیدار، مذاکرات خوبی را در زمینه همکاری‌های پارلمانی و توسعه روابط اقتصادی بین دو کشور داشتیم.

وی افزود: البته از گذشته هم روابط اقتصادی دو کشور تا حدی وجود داشت، اما امروز قلمروهای دیگری که بتواند در حوزه اقتصادی فعال شود، مورد بررسی قرار گرفت.

رئیس مجلس با اشاره به بررسی مسئله هسته‌ای ایران در مذاکره با رئیس مجلس ایرلند خاطرنشان کرد: ایرلند جزئی از اتحادیه اروپاست و ما نگاه این کشور را در زمینه صلح‌طلبی در منطقه نزدیک‌تر به واقعیت می‌بینیم.

وی ادامه داد: همچنین در این دیدار، ضمن تشریح مذاکرات هسته‌ای، مسائل مهم منطقه نیز مورد بحث قرار گرفت که شرایط خاصی پیدا کرده خصوصا نوع مبارزه با تروریسم که باید عاقلانه‌ و دقیق‌تر صورت گیرد.

لاریجانی ابراز امیدواری کرد که مذاکرات رئیس پارلمان ایرلند با اعضای گروه دوستی در پارلمان ایران و سایر مقامات کشور بتواند دستاوردی قوی برای گسترش روابط دو کشور را در پی داشته باشد.

شان بارت رئیس مجلس ایرلند نیز در ادامه این نشست با ابراز خرسندی از حضور هیأت پارلمانی ایرلند در ایران، تصریح کرد: امیدواریم در نتیجه این تماس‌ها روابط دو کشور بهتر شود.

وی به مذاکرات خود با علی لاریجانی اشاره کرد و گفت: در این دیدار در مورد مسئله هسته‌ای ایران نیز گفت‌وگو کردیم و معتقدم که بهتر است مسئله هسته‌ای ایران هر چه زودتر حل شود تا ایران به ظرفیت واقعی خود دست یابد و ایرلند هم به عنوان یک کشور مستقل و بی‌طرف سعی می‌کند نظرات خود را داشته باشد.

رئیس مجلس ایرلند با اشاره به تلاش کشورش در زمینه حفظ صلح گفت: نیروهای ما مدت‌ها برای حفظ صلح در لبنان تلاش می‌کردند و بنده با توجه به اینکه مدتی وزیر دفاع ایرلند بودم، از فعالیت‌های کشورمان در زمینه حفظ صلح باخبر هستم، ما مهارت خاصی در این زمینه داریم.

بارت تصریح کرد: یک روز وابسته نظامی آمریکا نزد من آمد و از من سوال کرد که آیا ما می‌توانیم افرادی را به کالج حفظ صلح شما بفرستیم که ما هم این کار را کردیم زیرا آنها در مورد حفظ صلح واقعی چیزی نمی‌دانند و ما در ایرلند به تلاش‌های کشورمان برای حفظ صلح مفتخر هستیم.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس