اگر چه مواضع رییس جمهور در نیویورک نمره قبول را از آن خود می کند ولی سکوت ایشان مقابل گستاخی‌های کامرون سبب ناراحتی است و مجلس برای جبران کوتاهی دولت، باید جواب عملی به انگلستان دهد.

اجماع مجلس در بسته بودن سفارت انگلیس، حداقل پاسخ به گستاخی کامرون
گروه سیاسی مشرق - چندی پیش نقوی حسینی عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در گفتگو با خبرنگار مشرق درباره زمزمه‌های بازگشایی سفارت انگلیس یا به تعبیر دیگران سفارت روباه گفت: "البته ما بنای قطع رابطه با انگلیس نداشتیم و نداریم. مجلس شورای اسلامی هم نسبت به موضوع عکس‌العمل نشان داد و مصوبه مجلس شورای اسلامی هم قطع رابطه نیست کاهش سطح روابط است و در همان قانون هم به دولت اجازه داده شد هر زمان تشخیص داد انگلستان رفتارش را اصلاح کرده، می‌تواند برای افزایش سطح روابط اقدام کند. یعنی این اجازه را در قانون به دولت داده شده است و نیازی نیست برای افزایش سطح روابط از مجلس مجوز دریافت کند، در حال حاضر، روند دولت به سمت برقراری روابط است و سعی می‌کند روابط با انگلیس را دوباره برقرار کند و مجلس هم موافق است".

هفته گذشته رییس جمهور در سفر به نیویورک و شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل و در مسیر برقرای رابطه با کشور استعمارگر انگلیس امتیاز ویژه ای به نخست وزیر این کشور داد، دیدار سران دو کشور بعد از 35 سال از انقلاب، به طوریکه کامرون هیجان زده از این دیدار می‌گوید: امیلی اشتون" خبرنگار روزنامه "سان" گزارش داد که کامرون پس از این دیدار به یکی از دستیاران خود، گفته است که با این ملاقات " تکه‌ای از از تاریخ رقم خورد ".

از سوی دیگر، کامرون بعد از دیدارش با حسن روحانی در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل با گستاخی تمام و بدون در نظرگرفتن عرف دیپلماتیک و همچنین بدون توجه به نیاز این کشور بری حضور در ایران و همچنین با فراموش کردن دخالت های این کشور در فتنه 88، اتهامات و االفاظی علیه جمهوری اسلامی ایران به کار برد که نیازمند جواب قاطعانه رییس جمهور در همان نیویورک بود که متأسفانه جواب درخوری از سوی ایشان علیه کامرون در رسانه‌های جهان منتشر نشد و سبب ایجاد  موجی از اعتراض در داخل کشور به دلیل سکوت حسن روحانی بوجود آمد.

حال بر اساس اظهارات نقوی حسینی مبنی بر آنکه مجلس مصوبه‌ای برای کاهش سطح روابط با انگلستان را صادر کرده و شرط کافی برای بازگشایی سفارت انگلستان در ایران را اصلاح رفتار این کشور دانسته است، توجه به تذکرات زیر سبب می‌شود "آبروی ملی" نظام اسلامی تا حدودی حفظ شود.

1- کامرون در سطح بالاترین مقام اجرایی کشور انگلستان محسوب می‌شود و باید جواب این گستاخی در سطح بالاترین مقام اجرایی ایران به او داده شود و مجلس شورای اسلامی می بایست در نامه‌ای از دولت خواستار پاسخ لازم به این بی احترامی شود.

2- با توجه به اینکه انگلیس بواسطه دخالت‌ها امنیتی - اطلاعاتی در فتنه 88 نقش فعال و مستقیمی داشته است، مجلس می‌بایست کاهش سطح روابط با این کشور را مادامی که به صورت رسمی و در بالاترین سطح سیاسی از ایران عذرخواهی نکرده، در دستور کار خود قرار دهد و اجازه افزایش سطح روابط را صادر نکند.

3- مردم ایران اسلامی برای حفظ ابروی ایرانی - اسلامی خود از نماینگان مجلس توقع دارند بواسطه کم کاری دولت در پاسخ مناسب به گستاخی های نخست وزیر استعمارگر، به موازات پاسخ درخور شأن، اقدامات عملی برای تنبیه انگلستان را با اجماع اکثریت و با قید دو فوریت در دستور کار خود قرار دهد و کمترین اجماع و پاسخ متوازن، جلوگیر از بازگشایی سفارت روباه در ایران است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 21
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • ناشناس ۲۳:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۰
    0 0
    خدایی نباید اجازه بدن سفارت بازگشایی بشه
  • محمد ۲۳:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۰
    0 0
    من یک رزمنده دفاع مقدس هستم خیلی ارزو دارم همیشه مقامات کشورم بموقع جواب قاطع و عزتمندانه و بدون ملاحظه ای در برابر هر دهن کجی را بدهند رئیس جمهور محترم ولایتمدارند و حتما اقدام خواهند کرد
  • ۰۰:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۱
    0 0
    آخه انتخابات برگزار شده است و مردم نظر خود را داده اند - سیاستها و نگاه این مجلس مورد تایید اکثریت مردم نیست - چرا دارند خیانت می کنند در امانت ؟؟؟؟
  • ۰۰:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۱
    0 0
    سفارت لجن باز نشه چون بی حرمتی کرده
  • ۰۰:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۱
    0 0
    سیاست خارجی ورای این حرف هاست .
  • ۰۰:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۱
    0 0
    سال آینده در دیدار های سازمان ملل درگوشی جواب ایشان را خواهند داد! شک نکنید!
  • حسین ۰۲:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۱
    0 0
    وقتی که نه رابطه سیاسی قابل قبولی و به دلیل تحریمهای انگلیس علیه ما نه رابطه بانکی و اقتصادی و نه ارتباط دوستانه و قابل قبول فرهنگی و تاریخی بین دو کشور نیست چه لزومی برای بازگشایی سفارت وجود دوره؟ واقعاً منطقی هست مرکز خرابکاری و عامل آشوب و فتنه به نام سفارت انگلیس بازگشایی بشه؟ هرچند اون نحو بستن سفارت صورت خوشی نداشت و رهبر انقلاب هم اون را تایید نکردند ولی بخصوص بعد از این توهینها و دشمنیها علیه مردم ایران و پشتیبانی تروریستها نزدیک مرزهای ایران بازگشایی سفارت نه از لحاظ سیاسی و نه امنیتی و نه نظامی و نه حتی حیثیتی به صلاح و عاقلانه نیست.
  • سلاله ۰۲:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۱
    0 0
    این گستاخ هنوز پشت دروازه های ایران گیر کرده داره پارس می کنه لابد دو روز دیگه می گه ایران ارث پدریم. مرگ بر کامرون
  • فرامرز تکش ۰۶:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۱
    0 0
    از آنجا که رئیس جمهوری محترم از همان تریبون مجمع عمومی‌ سالانه سازمان ملل که بلند‌ترین منبر جهان است جواب بد دهنی و توهین‌های دیوید کامرون رذل و خبیث را ندادند، این وظیفه و مسئولیت به عهده نمایندگان عزیز ملت غیرتمند و انقلابی‌ ایران است که حق امانت ملت ایران را ادا کنند و تو دهنی لازم را به پیر کفتار بریتانیای صغیر بزنند که با صدور اعلامیه کمسیون امنیت ملی‌ زدند تاریخ ننگین چند صد ساله ایران و انگلیس که مملو از تجاوزات و جنایات این روباه کثیف استعمار و استثمار است بروشنی نشان میدهد مصلحت انست که هیچگاه به این جرثومه فساد اجازه تجدید تجاوزات استمارگرانه مطلقاً ندهیم بقول خواجه عزیز شیراز: کار بد مصلحت آنست که مطلق نکنیم فرامرز تکش
  • ۰۷:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۱
    0 0
    تند نرو اقای نماینده همانطور که ما می رویم و از سیاست های دیگران انتقاد می کنیم دیگران هم این کار رو می کنند و این ربطی به اسمان ریسمان بافتنهای شما که به اصطلاح نماینده هستید و باید از نزاکتهای دیپلماتیک مورد تایید عقلا و بزرگان مملکت مخصوصا حضرت اقا با خبر باشید، ندارد. شان نماینده ج ا ا خیلی باید بالاتر باشد که بی اطلاع حرف نزند و یا حداقل به تعهداتمان در حوزه بین الملل پایبند باشد.
  • ناشناس ۰۹:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۱
    0 0
    مردم ایران هیچگاه به توسری خوردن و تحقیر شدن توسط استعمار پیر و امریکا رای نداده اند و حرف و نظر نمایندگان مجلس برای ما حجت است .
  • وراميني ۰۹:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۱
    0 0
    چاپ كن آقا، متاسفانه اظهارات آقاي نقوي هميشه بوي دعواهاي أرباب و رعيتي مي دهد،واقعا نمي دانم چرا؟!!
  • ناشناس ۰۹:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۱
    0 0
    نقش انگلیس در فتنه 88 غیر قابل انکار است و گستاخی اخیر کامرون هم تایید رفتار گذشته این کشور است پس بازگشایی سفارت منطقی به نظر نمیرسد.
  • علیرضا ۱۰:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۱
    0 0
    مردم حرف و اعتمادشون رو در انصراف یارانه دادن ببه گلم
  • ناشناس ۱۱:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۱
    0 0
    دیگران از ما انتقاد می کنند؟!!!کامرون از ما انتقاد کرد؟!!! ماشالله شما خوب میفهمین ها!!!
  • ۱۳:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۱
    0 0
    دوست عزیز واژه پارس کردن برای توهین به ایرانیان ساخته شده لطفا از کلمات دیگه استفاده کن
  • دلشاد ۱۶:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۱
    0 0
    جدا از توهین اخیر نخست وزیر حقیر استعمارگر پیر، وقتی حضرت آقا با تعبیر انگلیس خبیث از روباه پیر یاد می کنن آیا واقعا ایران نیاز داره با این خبیث رابطه داشته باشه ؟؟ چه تفاوتی بین آمریکا و انگلیس و رژیم وحشی صهیونیستی در نظر دولتمردان ما وجود داره که اینها رو جدا از هم میدونن و انقدر ایجاد این روابط واسشون مهم میشه؟ به تعبیر دیگه مثلا چه فواید و منافعی برای ملت ایران از طرف این موجود خبیث متصور هستن که اینطور به خودشون اجازه میدن به روی این خبیث ها لبخند بزنن و در جایی که نماینده ی ملت بزرگ و عزتمند ایران هستن تحقیر بشن و ... آیا این ملاقات و اینگونه روابط همون تنش زدایی در چارچوب عزت حکمت و مصلحت مدنظر دولت محترمه که ابتدایی ترین نتیجه اش تحقیر یک ملته؟!!
  • رحمن ۱۶:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۱
    0 0
    برادر یک دیپلمات استعمارگر با اجازه خودش و آمریکا حرفی زده است شما هم متقابلا همان محتوا را بر علیهشان ابراز کنید آشوب مصنوعی در منطقه بنفع دزدان منابع ملی کشورهای منطقه است .شما ساکت کار خود را بکنید زبان شما عمل شما باشد البته گاهی زبان هم گره گشا می باشد
  • سرباز وطن ۲۱:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۱
    0 0
    یکم از غیرت شهدای خالق قیام 42 ورامین به ارث میبردی داداش
  • آنتی میسون ۲۱:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۱
    0 0
    لعنت خدا بر سران ماسون وشیطان پرست رژیم روباه پیر واونایی که دلشون بهش متمایله
  • ۰۸:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۲
    0 0
    دولت ايران مي بايست در هر موقعيت بزند به دهن انگليس تا ياوه گويي نكند ملت ايران در كشور خود هر مشكلي را با جان ودل مي پذيرد اما زور گويي اين كثافتها را قبول نمي كند0

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس