کد خبر 349234
تاریخ انتشار: ۵ مهر ۱۳۹۳ - ۲۳:۱۷

معاون امنیت فضای تبادل اطلاعات سازمان فناوری اطلاعات گفت: بیمه امنیت سایبری در کشور راه اندازی می شود.

به گزارش مشرق، سیدهادی سجادی روز شنبه در مراسم افتتاحیه نخستین نمایشگاه امنیت سایبری ایران اظهار کرد: با توجه به برنامه های سازمان فناوری اطلاعات در حوزه افتا به منظور توانمندسازی سازمان ها در کشور برای مقابله با تهدیدات فضای مجازی تلاش می کند تا از طریق آموزش دستگاه های اجرایی و ایجاد مراکزی مانند ماهر و آپا به آن دست یابد.

وی با اشاره به اینکه دو موضوع اساسی مورد نظر در سند افتا مدنظر است،اظهار کرد: یک وجه امنیت خود این فناوری ها است و موضوع دوم زمانی است که این بستر امن است ولی محفلی است برای فعالیت های غیرقانونی است.

وی با اشاره به اینکه یکی از ویژگی های امنیت سایبری بحث دسترسی بودن است بیان کرد: این هم خود عاملی برای ناامنی خواهد شد که اذهان عمومی را تحت تاثیر خود قرار می دهد.

سجادی با اشاره به برنامه سازمان فناوری اطلاعات درخصوص اجرای بیمه سایبری در کشور گفت:برای اجرای طرح بیمه سایبری با بیمه مرکزی و سازمان نظام صنفی رایانه ای مذاکراتی شده است تا تمامی کسب و کارها در حوزه امنیت سایبری شامل این نوع بیمه شود.

وی در تشریح فعالیت ها و برنامه های سازمان فناوری اطلاعات در زمینه امنیت ادامه داد: علاوه بر فرهنگ سازی در این حوزه و پایش خطرات موجود در این فضا، ظرفیت سازی نیروی انسانی یکی از فعالیت های دیگر سازمان فاوا است که در این راستا مراکز آپا به عنوان مراکز آگاهی رسانی و پشتیبانی در حوزه امنیت سایبر در دانشگاه ها شکل گرفته است.

سجادی با اشاره به اینکه تاکنون هشت مرکز در دانشگاه های معتبر کشور ایجاد شده است افزود: در حال حاضر یک هزار دانشجو از طریق این مراکز تربیتی آموزش دیده و جذب مراکز دولتی شده اند.

معاون سازمان فناوری اطلاعات با اشاره به ناآگاهی سازمان ها از اختصاص بودجه به بحث امنیت اطلاعات گفت: سازمان فناوری اطلاعات در همین راستا، راهنمای مربوط به بودجه بخش امنیت را در دست تهیه دارد تا آن را برای سازمان برنامه و بودجه ارسال کند. علاوه براین موضوع امنیت سنجی و ایجاد شاخص های امنیت در دستگاه های اجرایی نیز در دستور کار قرار گرفته است.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس