روزنامه‌های زنجیره‌ای به بررسی و تحلیل فعالیت‌های حامیان و رییس جمهور سابق در فضای سیاسی پرداخته و اخبار جدیدی از ساختمان میرزای شیرازی احمدی‌نژاد منشر کرده‌اند.

گروه سیاسی مشرق - رسانه‌های مکتوب همواره نقش عمده‌ای در هدایت افکار عمومی و جریان سازی رسانه‌ای به عهده دارند که در این بین جایگاه روزنامه‌ها، جایگاه ویژه‌ای است. به همین منظور گروه سیاسی مشرق به تحلیل و بررسی محتوای روزنامه‌های متعلق به جریان اصلاح‌طلب می‌پردازد.

*****

روزنامه های اصلاح طلب یکشنبه را بار دیگر به سخن سرایی از دیدار روحانی- اوباما در نیویورک آغاز نمودند و حتی روزنامه مردم سالاری از ضرورت برنامه ریزی دستگاه دیپلماسی برای مذاکره احتمالی اوباما با روحانی خبر داد. از سوی دیگر این روزنامه ها خبر از خروش جمعیت خاموش حامیان احمدی نژاد در عصر هژمونی گفتمان اعتدال بر قوه مجریه می دهند؛ این واکنش به کنش طرفداران احمدی نژاد در حالی صورت می گیرد که اصلاح طلبان بارها این طیف سیاسی را فاقد پایگاه اجتماعی پایدار قلمداد کردند، تلقین یا واقعیت فعالیت مجمع هما در رسانه های اصلاح طلب پشت پرده دیگری نیز دارد، آنان در تکاپوی برساختن هشدار و زنگ خطر «بازگشت احمدی نژاد» در افکار عمومی در مقطع زمانی حضور روحانی در نیویورک هستند تا با بازنمایی وضعیت مدیریت ایشان بر کشور و سیاه نمایی آن برهه زمانی، از این رهگذر آرزوی دیرینه خود یعنی دیدار مسئولین ایران و آمریکا را بر افکار عمومی تحمیل کنند .


برنامه‌ریزی رسانه‌های زنجیره‌ای برای دیدار اوباما - روحانیروزنامه مردم سالاری

ارگان رسمی حزب مردم سالاری یک‌شنبه را با تیتر« ضرورت برنامه ریزی دستگاه دیپلماسی برای مذاکره احتمالی اوباما با روحانی» آغاز کرده است.

· آن سوی ائتلاف ضد داعش

منصور فرزامی در سرمقاله روزنامه مردم سالاری به پشت پرده ائتلاف جهانی مبارزه با داعش می پردازد؛ وی در یادداشت« در پس پرده ائتلاف عليه داعش، چيست؟» نوشت« اگر قبول کنيم که گروه‌هاي سلفي، محصول تضادها و تناقضات مذهبي و عدم رعايت عدالت اجتماعي و حقوق فردي و وجود نظام طبقاتي و در يک کلام، برخاسته از محيط جهل و ظلم است، کشورهاي درون ائتلاف کنوني که خود دهها و صدها و برخي هزارها نفر در جمع داعشي‌ها دارند، چه پاسخي براي جهانيان خواهند داشت؟ بايد آمريکا و انگليس جواب بدهند که سر آمريکايي را يک تبعه انگليسي بريده است يا يک ايراني؟ اين حقيقت که پيش چشم عالم و آدم بوده است که قابل انکار نيست! مگر «ابراهام لينکلن» خودتان نگفت که : همه مردم را هميشه نمي‌توان فريب داد.»

· اصلاحات پدرخوانده ندارد

روزنامه مردم سالاری در صفحه سیاسی خود به راهبرد اصلاحات در انتخابات مجلس دهم از سوی مصطفی کواکبیان می پردازد و بیان می دارد« ما بايد توجه کنيم که هيچ کسي در ميان اصلاح طلبان پدر خوانده ديگران محسوب نمي‌شود و در اين جريان همه بايد از حق مساوي برخوردار باشند و تلاش کنند شايسته‌سالاري را به مفهوم واقعي کلمه در ميان خود رعايت کنند. وي با بيان اينکه مرجعيت شوراي هماهنگي جبهه اصلاحات توسط همه اصلاح‌طلبان به رسميت شناخته شده است گفت: ما درون شوراي هماهنگي کارگروه انتخابات را به کميته انتخابات ارتقا داديم و در شوراي هماهنگي پيشنهاد شد که اعضاي غير عضو شوراي هماهنگي جبهه اصلاحات هم بتوانند به عضويت اين کميته درآيند.» همچنین دبیرکل حزب مردم سالاری خبر از تشکیل طرح « امام» که مخفف ائتلاف ملي اصلاح‌طلبان مملکت است؛ در سطح کشور داد.


برنامه‌ریزی رسانه‌های زنجیره‌ای برای دیدار اوباما - روحانیروزنامه ابتکار

روزنامه ابتکار با تیتر یک « رایزنی در لابی هتل های ایران» به انعکاس گزارش واشنگتن پست از بازگشت سرمایه گذاران به کشور پرداخته است و در ادامه نوشت« واشنگتن پست در گزارشي در اين باره مي‌نويسد: در بعدازظهر ماه مه در تهران، يک مرد روس در کت و شلوار مشکي به همراه مترجم فارسي زبان خود در لابي شلوغ هتل بين‌المللي اسپيناس نشسته و با شرکاي بالقوه ايراني خود قهوه مي‌نوشد و در مورد قيمت فيبر سويا گفتگو مي‌کند. به محض آنکه آنها صندلي‌هاي خود را ترک مي‌کنند، گروه ديگري از تاجران کت و شلواري جاي آنها را مي‌گيرند و به زبان فارسي و ايتاليايي در مورد موتورهاي صنعتي تبادل نظر مي‌کنند.اسپيناس به عنوان يکي از معدود هتل‌هاي مجلل تهران در سال 2009، همزمان با افزايش فشار تحريم‌ها بر اقتصاد ايران افتتاح شد. در پي محدوديت‌هاي اعمال شده به دليل برنامه هسته اي ايران، اين هتل آراسته به ستون‌هاي گرانيتي صورتي و مجسمه‌هاي دوره هخامنشي خالي شد.»

· محبوبیت روحانی 60 درصد شد

روزنامه ابتکار در صفحه سیاسی خود به ارزیابی آخرین نظرسنجی در سطح کشور در مورد محبوبیت رئیس جمهور پرداخت و نوشت « بر اساس نظرسنجي‌هاي که يک سال پس از روي کارآمدن دولت روحاني از سوي دو نهاد رسمي صورت گرفته است، محبوبيت حسن روحاني طي يک سال اخير، به بالاترين ميزان خود يعني 60 درصد رسيده است.اين نظر سنجي نشان مي‌دهد که پيش از نيمي از مردم ايران از عملکرد رئيس جمهور روحاني طي يک سال اخير رضايت دارند. بر اساس نظر مردم موفقيت روحاني نه تنها در عرصه سياست خارجي بلکه در عرصه سلامت و اقتصاد نيز تقويت شده است.حسن روحاني، هفتمين رئيس جمهور ايران در خرداد سال 1392، با 50،71 کل آرا ماخوذه توانست به رياست قوه مجريه برسد. روحاني در اولين اقدام خود در روز تحليف، کابينه تدبير و اميد را به مجلس شوراي اسلامي معرفي کرد. دوري از تنش‌هاي سياسي، مذاکرات هسته‌اي با کشورهاي 1+5، گفت‌وگوي تلفني با رئيس جمهور آمريکا، دادن سبد کالا به مردم، فعاليت‌هاي گسترده در زمينه سلامت از عمده ترين فعاليت‌هاي رئيس جمهور روحاني طي يک سال گذشته بوده است.»


برنامه‌ریزی رسانه‌های زنجیره‌ای برای دیدار اوباما - روحانیروزنامه شرق

روزنامه شرق دومین روز هفته را با تیتر«وضعیت قرمز ذخایر آبی» در انعکاس به سخنان معاون اول رییس جمهور که خبر از خشکی دو سد مهم لار و لتیان داده است، آغاز نمود؛ «از ایران می خواهیم با «داعش» مقابله کند» روایت این روزنامه از درخواست جان کری به ایران در آستانه سفر رئیس جمهور به نیویورک است؛ که در برابر این اظهارات مقام آمریکایی، «عباس عراقچی» معاون وزیر خارجه گفت : «بغداد»، «اربیل» و «آمرلی» را از دست «داعش» نجات دادیم.

· «هفت‌خط» وزارت اطلاعات

روزنامه شرق در صفحه سیاسی خود به بازتاب اظهارات آیت الله ری شهری پرداخته است؛ این روزنامه در صفحه شش خود نوشت« وزارت اطلاعات «هفت‌خط» بود. این تعبیری است که وزیر پیشین در توصیف گذشته این وزارتخانه‌ به کار برده ‌است. محمد محمدی‌ری‌شهری در گفت‌وگو با «فارس» گفت: « به حضرت امام(ره) عرض کردم و گفتم درحال حاضر اطلاعات «هفت خط» است. یک خط از سپاه می‌آید که آن هم خودش دو خط است. یک خط از نخست‌وزیری، یک خط از کمیته، یک خط از کجا و... تعبیر من این بود که این تشکیلات در حال حاضر «هفت‌خط» است و اگر من با یکی از این خط‌ها ببندم، بقیه مخالفت می‌کنند.»


برنامه‌ریزی رسانه‌های زنجیره‌ای برای دیدار اوباما - روحانیروزنامه اعتماد

روزنامه اعتماد شماره 3064 خود را با تیترهای «علوم انساني تحول و ارتقا يابد» و « باور كنيد تهران آب ندارد» آغاز نمود.

· احمدی نژاد بر می گردد ؟

روزنامه اعتماد در صفحه احزاب خود به دغدغه این روزهای اصلاح طلبان یعنی بررسی فعالیت های تیم احمدی نژاد در صحنه سیاسی کشور می پردازد؛ این روزنامه در گفت و گو با حسين كنعاني مقدم بیان داشت« محمود احمدي‌نژاد براي بازگشت به سپهر سياسي، نياز به ترميم بدبيني‌هايي دارد كه در جامعه وجود دارد. به اعتقاد اين فعال سياسي اصولگرا احمدي‌نژاد و برخي از اطرافيان او اگر نتوانند پاسخي مناسب به پرسش‌ها و ابهام‌هايي كه درباره عملكردشان از سوي افكار عمومي و دستگاه قضايي وجود دارد، بدهند هرگز نمي‌توانند حرفي براي عرضه دوباره خود به افكار عمومي داشته باشند. كنعاني مقدم البته مي‌گويد كه احمدي‌نژاد مفروض بر اين شرايط تنها با كارت دعوت برخي از اصولگرايان براي مقابله با اصلاح‌طلبان و دولت اعتدال مي‌تواند به عرصه رقابت سياسي بازگردد كه اين هم يك رويكرد ابزاري خواهد بود.»

· اعتماد ملی ؛ با «اعتماد» از دست رفته می آید ؟

رسول منتجب نیا قائم مقام حزب اعتماد ملی که در برابر تشکیل حزب ندای ایرانیان پیشنهاد سامان دهی حزب فراگیر اصلاح طلبان را داده بود؛ این بار در واکنش به اظهارات محمدباقر ذاکری از اعضای شورای مرکزی حزب اعتماد ملی که از عدم فعالیت این حزب در صحنه سیاسی کشور سخن گفته بود، از اغاز سریع و قدرتمند این حزب در آینده نزدیک خبر داد و سپس بیان داشت « دبيركل كاملا موافق هستند و چندبار از طريق پيغام‌هايي كه به ما رسيده است اظهار موافقت كرده‌اند. مي‌دانيد كه حزب اعتماد ملي تاكنون در شوراي هماهنگي جبهه اصلاحات عضويت نداشت اما ايشان تاكيد داشته‌اند كه يك نفر به عنوان نماينده در شوراي هماهنگي جبهه اصلاحات بفرستيم كه ما هم وفق خواسته ايشان در نخستين جلسه فرد مورد نظر را به شوراي هماهنگي معرفي مي‌كنيم. »


برنامه‌ریزی رسانه‌های زنجیره‌ای برای دیدار اوباما - روحانیروزنامه آرمان

این روزنامه اصلاح طلب با تیتر اصلی «3 آذر قیامت نیست» به انعکاس سخنان محمد جواد ظریف، وزیر امورخارجه کشورمان پرداخت.

· ساختمان خیابان میرزای شیرازی، دفتر دیگر احمدی نژاد

روزنامه های اصلاح طلب در چند هفته اخیر به رصد دقیق فعالیت مجمع فرهنگي هما (هواداران محمود احمدي‌نژاد) پرداخته اند؛ مطهره شفیعی در صفحه سیاسی این روزنامه در یادداشت« ولنجک را بی‌خیال؛ چه خبر از میرزای شیرازی؟» ابتدا به فعالیت های ساختمان ولنجک می پردازد و سپس خبر از مکان جدیدی برای فعالیت های انتخاباتی رئیس جمهور دولت نهم و دهم داده است و نوشت « ساختمان ولنجك تنها ماکتی است كه ظاهر فعاليت‌هاي حامیان و نزدیکان احمدي‌نژاد را پوشش مي‌دهد و فعاليت‌هاي اصلي در ساختماني ديگر در خيابان ميرزاي شيرازي انجام می‌شود. ساختماني كه هيچ نام و نشاني ندارد. بايد ‌ميهمان از پيش تعيين‌شده باشي كه در را باز كنند و مدتي در طبقه همكف منتظر تا صداي «بفرماييد بالا» را بشنوي. از سوي جواني به اتاقي هدايت مي‌شويد كه يك تلويزيون و چند مبل دارد كه مشخص است اتاق اصلي نيست بلكه اتاق انتظار است. در زمان حضور در آن اتاق مشخص نيست طبقه موردنظر چند اتاق دارد اما مي‌شود حدس زد هر طبقه 3 يا 4 اتاق دارد. آرام است اما تردد دارد. بعد از كمي توقف در اتاق انتظار به اتاق ديگري كه ‌ميهمان هستيد، دعوت مي‌شويد كه با صنايع دستي تزيين شده است. ‌ميهمان هستيد و نبايد بيش از اندازه سوال بپرسيد پس آرام مي‌نشينيد تا ميزبان سوال كند. «چرا تمايل داشتيد به اينجا بياييد؟» شما هم صادقانه مي‌گوييد كه براي اطلاع از اوضاع دولت دهم. مي‌خندد و مي‌گويد: از آنچه آنها را تهمت مي‌داند و تاكيد دارد كه هيچ پاسخي به آنها نخواهند داد. سوال مي‌پرسد از واكنش‌ها به ادعاهايي كه درباره نزدیکان احمدي‌نژاد مطرح مي‌شود و انتظار دارد صراحت را فراموش نكنيد پس تا آنجا كه نياز است به او پاسخ مي‌دهيد. خيلي‌ها در آن ساختمان هستند، اين را از رفتار افراد حاضر در ساختمان مي‌توان فهميد. ساختماني بي‌نام‌ونشان كه اعضاي اصلي تصميم‌گير نزدیکان احمدي‌نژاد در آن مستقرند. اينجا ترافيك نيست چون يك كوچه گمنام است با یک ميوه‌فروشي بر سر آن. ساختماني كه بهترين مكان براي تصميم‌گيري‌هاي مهم است؛ ساختماني براي ترسيم آينده احمدي‌نژادي‌ها... »


برنامه‌ریزی رسانه‌های زنجیره‌ای برای دیدار اوباما - روحانیروزنامه ایران

روزنامه دولتی ایران با تیتر اصلی « روایت دیپلمات ها از مذاکرات نیویورک» و « دولتمردان در ساحل خشکسالی تهران» میهمان نگاه خوانندگانش بود. این روزنامه در یادداشت اول خود به قلم سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری به تحلیل ابلاغ سیاست‌های کلی علم و فناوری کشور از سوی مقام معظم رهبری پرداخت و نوشت « ابلاغ سیاست‌های کلی علم و فناوری گام بلند دیگری برای ساماندهی و ارتقای این حوزه است و به عنوان چراغ راه نظام علم و فناوری طی سالیان آینده خواهد بود که لازم است اینجانب به عنوان یکی از مسئولان این حوزه از معظم له تشکر کنم. ابلاغ این سیاست‌ها تکمیل کننده اقدامات قبلی معظم له برای پیشرفت این حوزه بود. مقام معظم رهبری تاکنون در حوزه‌های مختلف سیاست‌های کلی را پس از مشورت با مجمع تشخیص مصلحت نظام و کارشناسان خبره، تدوین و ابلاغ فرموده بودند و طی چند سال گذشته نیز ایشان در جلسات پر تکرار و متعدد خود با مسئولان و فعالان این حوزه، رهنمود‌ها و سیاست‌های ارزشمندی را بیان فرموده بودند، اما جمع بندی یکپارچه و ابلاغ آن‌ها گام مهمی در انسجام بخشی سیاستگذاری کلان این حوزه است. مطمئناً روزآمد‌سازی نقشه جامع علمی کشور(که‌ در بند دوم سیاست کلان ابلاغی آمده است) براساس این سیاست‌های کلان انجام خواهد شد و تدوین و اجرای برنامه‌ پنج ساله توسعه کشور اعم از برنامه ششم و هفتم براساس این سیاست‌ها صورت می‌پذیرد. »

· بازداشت رابط‌های زنجانی

این روزنامه در ستون «چه خبر..» خود خبر از بازداشت رابط بابک زنجانی در شبکه های اجتماعی داد و نوشت« امیرعباس سلطانی عضو کمیته پیگیری پرونده بدهی بابک زنجانی به تدبیر گفت: «بیشتر رابط‌های بابک زنجانی شناسایی شدند و مورد بازجویی قرار گرفتند اما او جنبش سراسری راه‌انداخته است. درواقع برای تبرئه خودش یکسری افراد را خریده است که از او بخصوص در شبکه‌های اجتماعی حمایت و از مسئولان انتقاد می‌کنند.» نماینده بروجن با بیان اینکه «این افراد یک یا دو نفر نیستند بلکه تعداد آنان زیاد است» اظهار کرد: «ما نام افراد را به هزار و یک دلیل نمی‌توانیم رسانه‌ای کنیم، چرا که سرنخ‌ها را از دست می‌دهیم. تا به امروز نیز افرادی که در دادگاه رفتند و باز‌جویی شدند یا در ترکیه بودند برای ما مهره سوخته هستند اما افرادی که ممکن است سرنخ باشند فعلاً وارد انتشار نام آنان نمی‌شویم.»


برنامه‌ریزی رسانه‌های زنجیره‌ای برای دیدار اوباما - روحانیروزنامه آفتاب یزد

روزنامه آفتاب یزد با تیتر«چند روز دیگر تهران آب دارد؟» و« افزایش محبوبیت روحانی» میهمان نگاه خوانندگانش است.

· نظارت بر مطبوعات در کما

گویا داستان نظارت بر مطبوعات در بهارستان پایانی ندارد و بعد از اعتراض برخی از نمایندگان به رفتار علی لاریجانی، رئیس مجلس در اقدام به برگزاری رای استمزاجی در صحن مجلس، این بار نوبت هیئت رییسه است که به آنان پاسخ دهد. روزنامه آفتاب یزد در یادداشت «مخالفت با برگزاری انتخابات به شیوه پایداری ها» درباره این موضوع به گفت و گو با بهروز نعمتی نشست و نسبت به رفتار هیئت رییسه نوشت « هیئت رییسه مجلس تا زمانی که کمیسیون فرهنگی زمینه برگزاری یک انتخابات عادلانه با حضور سلایق مختلف را فراهم نکند. در راستای دفاع از حقوق نمایندگان و مردم شریف تن به برگزاری یک انتخابات با این شکل که دوستان ما بر آن اصرار دارند نخواهد داد و اگر اصرار آنها بیشتر شود قطعا هیئت رییسه طبق قانون عمل خواهد کرد»

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 34
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 39
  • ناشناس ۱۱:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۰
    0 0
    ما که فکر میکنیم محبوبیت آقای روحانی کاهش یافته است و خیلی از کسانی که به ایشان رای داده بودند پشیمان هستند چرا که با تعلیق فعالیت های هسته ای و نخرچیدن سانتریفیوژها وضعیت اشتغال و اقتصاد بهتر نشده است .
  • ناشناس ۱۱:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۰
    0 0
    دیدار روحانی و اوباما منافعی برای ایران نخواهد داشت بدلیل اینکه در یکسال گذشته تحریمها افزایش داشته است و امریکاییها از دوستی سوء استفاده میکنند و به ما نارو میزنند.
  • ۱۲:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۰
    0 0
    لانه فساد جدید اسفندیار مشاییییییییییی
  • yas ۱۲:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۰
    0 0
    اشتباهی منفی دادم
  • ۱۲:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۰
    0 0
    بازم محمود؟ یا قمر بنی هاشم. ای خدا این چه غضبیه. ندا کم بود هما هم اضافه شد. خدایا خودت رحم کن
  • ۱۳:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۰
    0 0
    غلط میکنند. مگه مسخرست. مجبورن رو حرفشون وایسن وگرنه خوب میدونن ایران قوی تر از این حرفهاست که تعظیم کنه
  • ۱۳:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۰
    0 0
    اگر منافعی نداره پس شما چرا جلز و ولز میکنی ناشناس؟
  • ۱۳:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۰
    0 0
    مرگ بروطن فروش
  • شیرازی ۱۳:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۰
    0 0
    عشق فقط احمدی نژاد.
  • ۱۳:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۰
    0 0
    به نظرمن اگرهم محبوبیت روحانی بیشترشده که جای تامل داردازناحیه متدنینی هست که ارادت روحانی رابه رهبری معظم ملاحظه میکنند
  • هادي ۱۵:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۰
    0 0
    ايران شده روزنامه إصلاح طلب ..خدا لعنت كنه عواملين مشرق را
  • ۱۵:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۰
    0 0
    کدوم تحریم افزایش داشته؟ تا اونجایی که ما میبینیم کم شدن
  • ۱۵:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۰
    0 0
    شما چرا نمیری عراق کنار داعشی ها با اسلام بجنگی؟
  • ۱۵:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۰
    0 0
    تعظیم کرده البته دولت نه ایران و ایرانی
  • ناشناس ۱۵:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۰
    0 0
    زنده باد بهار
  • علی ۱۶:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۰
    0 0
    درود بر احمدی نژاد که تو هشت سال ریاست جمهوریش زیر بار زور نرفت و با قاتل های شهدای هشت سال دفاع مقدس و حتی شهدای هسته ای مون دست نداد.مذاکره نکرد و بهشون روی خوش نشون نداد...دوست داریم داش محمود با غیرت...
  • توجه ۱۶:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۰
    0 0
    گر فرمت کنند ذهن بشر را شبانه روز باز به خاطر آورند محمود را هنوز
  • فرشید ۱۶:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۰
    0 0
    بهار نزدیک است
  • ۱۶:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۰
    0 0
    محوبیت 60درصد؟! گویا در کره ماه به سر می برید
  • skandary ۱۷:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۰
    0 0
    امروز هم نفوذیها دارند در مشرق تحلیلها را انجام میدهند.
  • ۱۸:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۰
    0 0
    احمدی نژاد بر میگردد؟ زرشک!
  • امید ۱۹:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۰
    0 0
    ناشناس ۱۵:۴۱ : بخواب عزیزم اصلا تحریما آفزایش پیدا نکرده بخواب لالالالالا
  • مجید ۰۱:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۱
    0 0
    چه ربطی داشت ناشناس؟؟!!
  • ۰۱:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۱
    0 0
    ناشناس : ۱۵:۴۱ - ببخشید چشای شما مشکل نداره ؟
  • ۰۱:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۱
    0 0
    از خاتمی فتنه گر که بهتره ...
  • ۰۵:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۱
    0 0
    نزدیک که نه خوب شش ماه دیگه
  • بصیر ۰۶:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۱
    0 0
    نه هرکه قرآن به نیزه زد مسلمان است.تبعیت رهبری ازین طیف فکری خنده ای بیش نیست
  • قابل توجه ۰۶:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۱
    0 0
    خداییش گل گفتی
  • ۰۷:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۱
    0 0
    خاک تو اون چشمای کورت که نتونست هیچی رو ببینه
  • محمد ۱۰:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۱
    0 0
    زنده باد بهار.
  • ۱۰:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۱
    0 0
    ناشناس جان دشمن دانا به از نادان دوست
  • ۱۰:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۱
    0 0
    بدترین درد نادانیست. دوستی کور کورانه
  • ۱۱:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۱
    0 0
    ادب
  • احمدی ۱۰:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۳
    0 0
    محبوبیت نداشته 50 درصد رای الان به زیر 30 رفته

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس