کد خبر 344868
تاریخ انتشار: ۲۳ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۷:۲۴

فینال رشته تفنگ ۱۰ متر بادی دختران در هشتمین روز مسابقات تیراندازی قهرمانی جهان به پایان رسید و نجمه خدمتی و فاطمه کرم زاده که در این فینال حضور داشتند در پایان این رقابت توانستند در رده های چهارم و پنجم جهان بایستند.

به گزارش مشرق به نقل از فدراسیون تیراندازی، در ادامه مسابقات تیراندازی قهرمانی جهان، سارا هورنونگ دارنده مدال طلای نانجینگ ۲۰۱۴ از سویس، مارتینا زیویانی که سابقه حضور در مسابقات اروپایی را دارد از ایتالیا و سلینا سواتنر دارنده مدال طلای قهرمانی اروپا ۲۰۱۳ از آلمان توانستند در رده های اول تا سوم این رشته قرار بگیرند.

این نتیجه در حالی رقم خورد که نجمه خدمتی چندی قبل در مسابقات المپیک نوجوانان نیز در مصاف با سارا هورنونگ که مدال طلا را کسب کرده بود در جایگاه چهارمی بایستد و این نتیجه در این مسابقات تکرار شد.

فاطمه کرم زاده از ایران، نینا لائورا کروتزر از آلمان، کیم جین یونگ از کره جنوبی و میتدن میلس از ایالات متحده توانستند در رده های ششم تا هشتم این رشته قرار گیرند.

دربخش تیمی نیز تیم آلمان به مقام قهرمانی رسید و تیم های ایران و سویس در مکان های دوم و سوم قرار گرفتند.

پنجاه و یکمین دوره مسابقات تیراندازی قهرمانی جهان، با حضور ۲۰۲۵ورزشکار و ۳۱۷۷نفر رشته از ۹۳کشور جهان، از پانزدهم تا بیست و چهارم شهریور، در گرانادا اسپانیا برگزار می شود که کسب سهمیه المپیک ۲۰۱۶ریو از این مسابقات آغاز خواهد شد.

مرحله مقدماتی رشته تفنگ ۱۰ متر بادی بانوان در رده سنی جوانان به پایان رسید که با صعود دو تیرانداز از کشورمان و مقام نایب قهرمانی ایران در بخش تیمی همراه بود.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون تیراندازی، مسابقات دور مقدماتی رشته تفنگ ۱۰ متر بادی بانوان و در رده سنی جوانان، صبح امروز برگزار که تیم کشورمان با ترکیب نجمه خدمتی، فاطمه کرم زاده و سولماز نقی لو در این مسابقات حضور پیدا کرد.

پس برگزاری دور مقدماتی و رکوردگیری از تیراندازان، چهره فینالیست های این رشته مشخص شد که خدمتی با کسب امتیاز ۴۱۶٫۳ و کرم زاده با امتیاز ۴۱۴٫۵ توانستند جواز حضور در فینال این رشته را کسب کرده و مقام دوم تیمی را نیز به نام ایران ثبت کنند.

همچنین نقی لو علی رغم تلاش خود و تنها با یک امتیاز اختلاف و کسب نمره ۴۱۳٫۵ با نفر هشتم یعنی فاطمه کرم زاده، در رده چهاردهم قرار گرفت و نتوانست راهی فینال شود.

در این رشته النا سواتنر قهرمان سال ۲۰۱۳ جهان از آلمان، مارتینا زیویانی از ایتالیا، میندن میلس از ایالات متحده، سارا هورنونگ از سوییس که چندی پیش در نانجینگ مدال طلا کسب کرده بود، کیم جین یونگ از کره جنوبی و نینا لائورا کروتزر از آلمان به همراه دو ورزشکار کشورمان به فینال راه یافتند.

فینال تفنگ ۵۰ متر سه وضعیت مردان برگزار شد که طی آن ژو ژینان از چین توانست به مقام قهرمانی رسیده و مدال طلای این رشته را از آن خود کند.

همچنین سرجی کامنسکی از روسیه و ویتالی بوبنویچ از بلاروس نیز توانستند پس از ورزشکار چینی در مکان های دوم و سوم ایستادند.

سرجی کولیش از اوکراین، هان جین سئوپ از کره جنوبی، نذار لوژینتس از روسیه، آره هانسن از نروژ و نیکولو کامپریانی از ایتالیا رده های چهارم تا هشتم را به خود اختصاص دادند.

در این رشته حسین باقری تنها نماینده کشورمان در مرحله مقدماتی در مکان شصتم قرار گرفت و از رسیدن به فینال باز ماند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس