کد خبر 344158
تاریخ انتشار: ۲۱ شهریور ۱۳۹۳ - ۲۱:۰۱

سازمان عفو بین الملل با هشدار به قطر از آنها خواست تا با نهاد‌های بین المللی درباره وضعیت دو فعال حقوقی انگلیسی دستگیر شده در دوحه همکاری کنند.

به گزارش مشرق، سازمان عفو بین المللی خواستار تحقیقات سریع درباره دو فعال حقوقی انگلیسی دستگیر شده در دوحه شد که چندی پیش برای تحقیق درباره وضعیت کارگران خارجی راهی قطر شده بودند.

سازمان عفو بین الملل از دولت قطر خواسته تا درباره شکنجه نشدن و یا تحت فشار قرار گرفتن این دو انگلیسی ضمانت دهد.

این سازمان حقوق بشری از قطر خواست تا فوراً برای کشف وضعیت این دو فعال حقوقی با مقامات بین المللی همکاری کند.

سازمان عفو بین المللی به قطر هشدار داد در صورتی که این دو فعال حقوقی از نظر جسمی یا روحی شکنجه شوند، دوحه با اقدامات قضایی بین المللی مواجه خواهد شد.

شرایط نامناسب کارگران ساختمانی در قطر که در استادیوم‌های درحال ساخت این کشور فعالیت می‌کنند باعث نگرانی بین المللی شده و در این میان انگلیسی‌ها به دلیل اینکه به شدت در تلاش هستند تا مانع از میزبانی جام جهانی توسط قطر در سال 2022 شوند، پیشتار تهیه گزارش در این زمینه هستند تا میزبانی قطر را تحت شعاع قرار دهند و یا بتوانند مانع از این میزبانی شوند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • محسن ۱۵:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۲
    0 0
    اگر این فعالان به اصطلاح حقوق بشر غربی نبودند و یا فعالیت آنها در راستای منافع غرب نبود باز هم این همه جنجال به پا می کردند؟ مردم برزیل در جریان مسابقات هم تظاهرات می کردند و لی هیچ سازمان حقوق بشری صداش در نیامد؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس