کد خبر 344022
تاریخ انتشار: ۲۱ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۴

اگرچه هنوز ابهاماتی درباره عملیات انتحاری که سرکردگان گروه تروریستی «احرار شام» در ریف ادلب را هدف گرفت، وجود دارد اما آنچه در آن تردید نیست، آغاز جنگ ترورها و تسویه‌حساب‌ها میان گروه‌های مسلح تروریستی این منطقه است.

به گزارش مشرق، پس از کشته شدن سرکردگان گروه تروریستی موسم به «احرار شام» در انفجاری که نشست سری آنها در شمال ادلب را هدف گرفته بود، جنگ ترورها میان گروه‌های مسلح تروریستی آغاز شد، تا سرکردگان گروه‌های تروریستی همانند «ارتش آزاد» و «جبهه النصره» را در ریف ادلب در شمال غربی سوریه و در میان تنش و بحران بزرگ حاکم بر اغلب مناطق تحت تسلط و فعالیت این گروه‌ها در این استان را فراگیرد.

تنها چند ساعت پس از هلاکت سرکردگان احرار شام، «ابو مشاری اردنی»، یکی از سرکردگان گروه تروریستی «جبهه النصره» هنگام خروج از مقرش در شهرک «القنیه» از توابع «ریف جسر الشغور» توسط افراد مسلح ناشناس و با شلیک مستقیم ترور شد.

در همین راستا «حسین علی القاسم»، ‌یکی از سرکردگان گروه تروریستی موسوم به «فیلق الشام» و «محمد عبد الجلیل القاسم»، سرکرده گروه تروریستی «کتیبه أصحاب الیمین» و فعال رسانه‌ای از طریق شلیک به خودروهایشان در نزدیکی شهرک «الغدفه» از توابع منطقه «معره النعمان» در جنوب ادلب ترور شدند، در حالی‌که «یوسف الحسن»، سرکرده یکی از گروه‌های تروریستی منطقه از بمبی که در مسیر خودروش در شهرک «کفرعوید» در ریف سراقب کار گذاشته شده بود و منفجر شد، جان سالم بدر برد، اما جراحات سختی برداشت و «محمد شحاده مسطو» ملقب به ابو فرید از سرکردگان جبهه النصره در شهرک «هیتا» از توابع ریف جسر الشغور ترور شد، بی‌انکه مشخص شود، وی چگونه و به دست چه کسانی ترور شده است.

این تغییر و تحولات موجب انتشار گسترده ترس و وحشت در این مناطق به ویژه در مناطق حضور سرکردگان گروه‌های تروریستی شد و آنها را واداشت تا تدابیر امنیتی شدیدی در مناطق تحت تصرف خود اتخاذ کنند که سخت‌ترین و شدیدترین آنها توسط «ابو عیسى الشیخ»، سرکرده گروه تروریستی «صقور الشام» اتخاذ شد که در منطقه «جبل الزوایه» مستقر است.

در همین ارتباط منابع محلی تاکید کردند، کسی که عملیات انتحاری هدف گرفتن سرکردگان ارشد گروه تروریستی «احرار شام» را انجام داد، یکی از عناصر گروه تروریستی موسوم به «گردان داوود» بود که حدود 2 ماه پیش با داعش بیعت کرد و «حسین محمد طامع» نامیده می‌شود و دارای تابعیت سوری است.

این منابع درباره عملیات انتحاری این تروریست سوری توضیح دادند: به نظر می‌رسد، وی پیش از منفجر کردن خود اقدام به پرتاب بمبی حاوی گازهای سمی و مواد شیمیایی داخل سالنی کرد که قرار بود، سرکردگان ارشد احرار شام در آنجا نشست خود را برگزار کنند و در حالی‌که در آستانه تنها درب سالن ایستاده بود تا شاید مانع خروج کسی از آن شود، کمربند انفجاری را که به خود بسته بود، منفجر کرد.

منابع مذکور تاکید می‌کنند، تاکنون هیچ طرف یا گروهی مسئولیت این عملیات را برعهده نگرفته است که موجب هلاکت جمع زیادی از سرکردگان ارشد گروه تروریستی مسلح قدرتمند آن منطقه شد و به نظر می‌رسد که برنامه ریزی برای این عملیات وقت زیادی را صرف کرد، چون هدف از آن به هلاکت رساندن «حسان عبود» ملقب به «ابو عبدالله الحموی» بود که موسس و بنیانگذار احرار شام بود که گروه تروریستی تکفیری داعش وی را نوک پیکان مرتدین و خطرناک‌ترین دشمن خود به شمار می‌آورد که دارای توانمندی‌ها و مهارت‌های بسیار در پنهان شدن و اتخاذ تدابیر امنیتی بود.

همین منابع تاکید می‌کنند که شماری از عناصر مسلح وابسته به احرار شام راهی مرزهای سوریه و ترکیه شدند و کناره گیری خود از مبارزه با نظام سوریه را پس از هلاکت دوسرکرده اصلی و مهم خود در این عملیات انتحاری مبهم اعلام کردند.

منابع مذکور افزودند:‌ عناصر احرار شام بر این باورند، در گروه آنها نفوذ زیاد و عمیقی صورت گرفته، به گونه‌ای که منجر به ترور سرکردگان ارشد این گروه با وجود تدابیر امنیتی شدید شده و این بدین معناست که امکان دست یافتن بر تمام عناصر گروه و ترور آنها به راحتی وجود دارد و آنها را واداشته تا از بیم دچار شدن به چنین سرنوشتی سلاح خود را بر زمین بگذارند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • بواناتی ۲۳:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۲
    0 0
    خداوندا ظالمین را به ظالمین مشغول کن، آمین یا رب العالمین
  • بواناتی ۲۳:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۲
    0 0
    خداوندا ظالمین را به ظالمین مشغول کن، آمین یا رب العالمین

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس