کد خبر 343873
تاریخ انتشار: ۲۰ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۹

رئیس کنگره آمریکا با صدور بیانیه‌ای از سخنرانی رئیس‌جمهور غربگرای اوکراین در صحن کنگره در جریان سفر قریب‌الوقوع وی به واشنگتن خبر داد.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری فرانسه، «جان بونر» رئیس کنگره آمریکا روز چهارشنبه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: «پترو پروشنکو رئیس‌جمهور اوکراین در جریان سفر خود به واشنگتن در روز ۱۸ سپتامبر، اقدام به سخنرانی در کنگره آمریکا خواهد کرد.»

وی افزود: «سخنرانی پروشنکو در کنگره آمریکا نشانه دیگری از تعهد استوار ما در راستای تمایلات مردم اوکراین است.»

طبق اطلاعات وجود، رئیس‌جمهور غربگرای اوکراین در جریان سفر به واشنگتن با «باراک اوباما» همتای آمریکایی خود نیز در کاخ سفید دیدار خواهد کرد. بر اساس این گزارش، تنها رهبران کشورهای هم‌پیمان و متحدان نزدیک آمریکا می‌توانند مقابل اعضای مجلس سنا و نمایندگان در کنگره این کشور اقدام به سخنرانی رسمی کنند

«باب کروکر» و «باب منندز» دو سناتور آمریکایی پیش از این طی نامه‌ای اعلام کرده بودند که شنیدن سخنان پروشنکو در روزهایی که برای کشورهای روسیه و اوکراین، به زمانی تعیین‌کننده تبدیل شده، برای کنگره بسیار کلیدی و مهم است. روابط روسیه و همسایه جنوبی یعنی اوکراین پس از روی کار آمدن دولت غرب‌گرا که خود نتیجه اعتراضات خیابانی طرفداران پیمان تجاری با اتحادیه اروپا بود، به شدت مخدوش شده است.

سردی روابط دو کشور پس از الحاق شبه جزیره کریمه به خاک روسیه، به سطح بی‌سابقه‌ای رسید. اوکراین روسیه را به حمایت از استقلال‌طلبان مسلح متهم می‌کند.
منبع: الف

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس