کد خبر 342333
تاریخ انتشار: ۱۶ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۷

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین ضمن فاش کردن این موضوع که توافق آتش‌بس 2012 کاملا اسرائیلی بود افزود که اگر حماس با شروط تشکیلات خودگردان برای یک حکومت واحد همراه نشود شراکتی با این جنبش در کار نخواهد بود.

به گزارش مشرق، پایگاه خبری «فلسطین الیوم» نوشت: «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین روز شنبه (دیروز) پس از سفر به قاهره در یک کنفرانس مطبوعاتی شرکت و در مورد چند موضوع صحبت کرد.
 
وی در مورد آتش‌بس سال  جنگ 2012 رژیمن صهیونیستی علیه نوار غزه  گفت که متن آن را «اسحاق مولخو» مشاور حکومت رژیم صهیونیستی به دستور «هیلاری کلینتون» وزیر خارجه وقت آمریکا نوشته بود و آن را به صورت آماده به مصر فرستاده و به «عصام الحداد» مشاور امور خارجه «محمد مرسی» رئیس‌جمهور پیشین مصر تحویل داده بود.
 
محمود عباس به انتقادات خود طبق چند روز پیش علیه حماس ادامه داد و گفت: ما سخنی با حماس نداریم جز پس از اینکه درخواستهایمان عملی شود ، خالد مشعل به من گفت که او رهبر مقاومت است و آتش‌بسی بدون موافقت وی در کار نیست، اگر حماس به دولت فلسطین واحد اعتقادی ندارد شراکتی بین ما نخواهد بود.
 
ابو مازن (عباس) سپس گفت جنبش فتح بر ضرورت «حکومت واحد» اصرار دارد خواه حماس بپذیرد یا نه ، 5 تن از جنبش فتح در این مورد با حماس در حال صحبت هستند و ما وجود حکومت سایه در غزه را نمی‌پذیریم.
 
محمود عباس سپس در مورد جنگ غزه نیز انتقادهایی بیان کرد و گفت که همه با این جنگ موافق نبودند زیرا حجم فاجعه انسانی بالا بود؛ وی سپس رژیم صهیونیستی را مسئول قتل و کشتارها در نوار غزه اعلام کرد و گفت: به صراحت اعلام می‌کنم که صبرم مقابل حماس، «اسرائیل» و آمریکا تمام شده است.
 
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس