کد خبر 342243
تاریخ انتشار: ۱۵ شهریور ۱۳۹۳ - ۲۲:۳۰

تعدادی از معترضین به نحوه برگزاری آزمون عمران محاسباتی دریافت پروانه نظام مهندسی، روز شنبه در مقابل وزارت راه و شهرسازی تجمع کردند.

به گزارش مشرق، معترضین در دست نوشته های خود خواستار حذف سوالات غلط این آزمون که در خرداد ماه سال جاری توسط دفتر مقررات ملی ساختمان وزارت راه و شهرسازی برگزار شد، بودند.

معترضین که از استانهای مختلف کشور از جمله تهران، کردستان، خوزستان، فارس، آذربایجانشرقی، کهگیلویه و بویراحمد و کرمانشاه در این تجمع حضور داشتند، از فارغ التحصیلان رشته مهندسی و دکترای عمران دانشگاه های مختلف کشور هستند که روزهای 22 و 23 خردادماه سال جاری برای دریافت صلاحیت های فنی خود در این آزمون شرکت کرده بودند.

سعید فتوحی یکی از فارغ التحصیلان دوره دکتری عمران از استان تهران در این تجمع به خبرنگار ایرنا، گفت: تعدادی از سوالات این آزمون غلط بود و به همین منظور مسئولان دفتر مجبور شدند تا قبل از این، با حذف دو سوال نمره آن را برای شرکت کنندگان لحاظ کنند.

وی تصریح کرد: پس از بررسی های تخصصی و کارشناسی صورت گرفته توسط اعضای هیات علمی دانشگاه های کشور، مشخص شد که دو سوال دیگر نیز در این آزمون غلط بوده و باید امتیاز آن برای همه شرکت کنندگان منظور شود که تاکنون در این زمینه اقدامی صورت نگرفته است.

فتوحی افزود: وظیفه اصلی دفتر مقررات ملی ساختمان آموزش و ترویج مقررات ملی ساختمان در کشور است تا مهندسان و متخصصان کشور در طراحی ها و احداث ساختمان های مختلف این مقررات را مدنظر قرار دهند.

امید قویدل دیگر معترض این تجمع گفت: از آنجا که تمام سوالات این آزمون توسط کارشناسان دفتر مقررات ملی ساختمان تهیه شده، لذا آنها از حذف دو سوال غلط دیگر این آزمون خودداری می کنند.

وی گفت: در صورتی که امتیاز این سوالات غلط برای شرکت کنندگان لحاظ شود تعدادی بیشتری از فارغ التحصیلان کشور می توانند پروانه نظام مهندسی را دریافت کنند.

مجتبی عبدالهی دیگر معترض فارغ التحصیل رشته مهندسی عمران از شیراز به ایرنا، گفت: سوالات زیادی از این آزمون غلط بود به طوری که دو سوال تاکنون حذف شده و معترضین در این تجمع خواستار حذف دو سوال 52 و 33 دیگر این آزمون هستند.

وی اظهار داشت: متاسفانه سوالات این آزمون علمی نبود، بیشتر سوالات به صورت تئوری تهیه شده بود، برخی دیگر از سوالات از منابع اعلام شده انتخاب نگردیده و پاسخ برخی دیگر از سوالات دو گزینه ای بود.

با پیگیری های خبرنگار ایرنا، غلامرضا هوایی مدیرکل دفتر مقررات ملی ساختمان وزارت راه و شهرسازی در خصوص خواسته این معترضین گفت: این آزمون، سالی دو بار برگزار می شود و طی سالهای گذشته تلاش ما این بوده که همه آزمونهای نظام مهندسی با شفافیت برگزار شود، ضمن آنکه باید به تمام ابهامات شرکت کنندگان پاسخگو باشیم.

وی گفت: سوالات این آزمون توسط یک کمیته هفت نفره طراحی می شود و اعتراض داوطلبان نیز توسط این کمیته مورد بررسی قرار می گیرد و اگر ابهام برطرف نشد، موضوع به کمیته تجدیدنظر که متخصصان برجسته کشور عضو آن هستند، به آن رسیدگی می کنند.

وی یادآور شد: مساله انتقاد معترضین در خصوص سوالات بار دیگر به کمیته تجدیدنظر ارسال خواهد شد و اگر ابهامی در خصوص سوالات وجود داشته باشد، بدون شک این مشکل به نفع داوطلبان برطرف خواهد شد.

وی تصریح کرد: در این آزمونها همواره دفتر مقررات ملی ساختمان طبق قانون عمل کرده و قانون نیز اجازه حذف سوالی را به ما نمی دهد با این حال خواسته این معترضین بار دیگر به کمیته تجدیدنظر برای جمع بندی ارسال خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 10
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • علی ۰۷:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۶
    0 0
    باتشکر از انعکاس خبر جناب اقای دکتر هوایی و همکاران ایشان باید پاسخگوی سوالات ابهام دار و مشکل دار ازمون محاسبات خرداد 93 باشند تعدادی از سوالات از سوی اساتید محترم و شرکت کنندگان ازمون که از مدرک کارشناسی تا دکتری می باشند مورد اعتراض واقع شده اما مسولین پاسخگو نیستند
  • امین ۱۱:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۶
    0 0
    تعداد 7 سوال دارای ایراد و اشکال میباشد که توسط اساتید هم تایید شده است این معترضین به چه علت عنوان میکنند که 2 سوال ایراد داره ؟
  • م گ ۱۱:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۶
    0 0
    امام صادق (ع) می فرماید: "اتَّقُوا دَعْوَةَ الْمَظْلُومِ فَإِنَّ دَعْوَةَ الْمَظْلُومِ تَصْعَدُ إِلَى السَّمَاء"؛ از نفرین مظلوم بترسید که نفرین مظلوم به آسمان می رود. امام صادق (ع) می فرماید: "اتقوا دعوة المظلوم فإنّه یَسأل الله حقّه و الله سبحانه أکَرم من أن یسئل حقّاً إلّا أجاب"؛‏ بترسید از نفرین مظلوم، همانا او حقّ خود را از خدا می خواهد و خداوند سبحان گرامى‏تر از این است که حقی خواسته شود، مگر این که آن را اجابت کند. ظلم: سوالات مبهم، فاقد جواب صحیح، دارای چند جواب (14-33-52) ظالم: دفتر محترم! امور مقررات ملی ساختمان مظلوم: کلیه شرکت کنندگان آزمون
  • محمد ۱۴:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۶
    0 0
    چرا دفترمقررات ملی ساختمان هر سال ازمون با خطا و اشتباه برگذار میکند ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • محسن ۱۷:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۶
    0 0
    ما هم این آزمونو دادیم سوالا خیلی ساده بود و واضح.
  • پیمان ۱۸:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۶
    0 0
    سلام ... بنده کارشناس ارشد عمران سازه هستم؛ سوالاتی که مطرح میکنن در این آزمون ، ضمن اینکه شبیه بازی ریاضی و کنکوری شده کاملا و طراح سوالات هدفی جز اذیت کردن مهندسین عمران ندارند یه طرف؛ بسیاری از سوالات غلط و دارای اطلاعات ناقص میباشد که در زمان آزمون؛ باعث سردرگمی و تلف شدن وقت و انرژی کاربران میشه و این قضیه همیشه تکرار میشه در هر آزمون و هر آزمون بدتر از آزمون قبل . در این امتحان هم علی رغم اینکه کلی تایید اساتید کشور اخذ شده برای حذف سوالات غلط، عالیجنابان اصلا زیر بار نمیرن و همیشه وقت کوشی میکنن و با اینکه میدونن غلطه، به خاطر حاشیه ها، حاضر نیستن که اینکار رو بکنند. واقعا ما دهه 60 ایها چه گناهی کردیم که همیشه بازیچه دست مسئولین این مملکت هستیم ؟ تقصیر ما نیست که زاد و ولد تو دهه 60 زیاد شده و متناسب با اون ظرفیت دانشگاه نبوده؛ ظرفیت ارشد نبوده ، ظرفیت دکترا نیست، ظرفیت کار مهندسی و کلا کار نیست ... یعنی از ما دهه 60 ایها؛ بدبخت تر خودمینم. ------------------------------- تازه اضافه کنم که ؛ در استان گیلان تقلب گسترده صورت گرفته و خیلیا که اصلا نمیدونن محاسبه چی هستش، با تقلب و خرید سوال از طریق اس ام اس ، موفق شدن درصدهای نزدیک حتی 60 درصد بزنن!!!! با تقلب ... یکی رو میشناسم، امتحان اجرا رو که نخونده میشه قبول شد؛ زده 57 درصد ، بعد این امتحان محاسبه به این غلطی و سختی رو زده 58 درصد !!!! خوب این دیگه خودش داره میرسونه که تقلب کرده ... باز هم سراغ دارم. تازه خبرهای تایید نشده میگن که در استان گیلان نزدیک 40 درصد افراد قبول شدن با.....
  • محمود ۱۸:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۶
    0 0
    بهتر است تمام حضرات مقررات میلی اخراج و افراد شایسته جایگزین شوند ، چرا هر ساله تعدادی از سوالات ایراد دارد که موجب سردرگمی و استرس بیشتر در جلسه آزمون به داوطلب شده و زمان زیادی از داوطلب تضییع میشود
  • علی ۰۷:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۸
    0 0
    جناب اقای دکتر هوایی لطفا در خصوص پیگیری موارد مورد نظر داوطلبین با انصاف و عدالت برخورد شود.
  • ۰۹:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۸
    0 0
    پس شما یه زحمت بکش یه جلسه توجیهی واسه اساتیدی وه تاییدیه دادن که بعضی از سوالها مشکل دارن بذار!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! با سر میان که فرصت حضور در کلاس شما رو از دست ندن!!!!!!!!!
  • سید ۰۹:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۸
    0 0
    سلام و عرض تشکر از مدیران محترم سایت وزین مشرق نیوز انگار قراره مثل همیشه تاوان "ندانم کاری" برخی مسئولین رو ما بدیم!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس