کد خبر 342061
تاریخ انتشار: ۱۵ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۵

مرحله مقدماتی جام ملتهای آفریقا در سال 2015 در حالی از روز جمعه آغاز شد که شیوع بیماری ابولا و تهدیدهای فیفا در مورد تعلیق نیجریه مدافع عنوان قهرمانی برنامه آماده سازی این کشورها را تحت الشعاع قرارداده است.

به گزارش مشرق، این مرحله از رقابتها سرنوشت 15 تیم راه یافته به جام ملتهای آفریقا را که از 17 ژانویه تا 8 فوریه سال آینده میلادی برگزار می شود، مشخص خواهد کرد. 28 کشور در این رقابتها شرکت می کنند. اما به علت شیوع ابولا چندین کشور شامل گینه و سیرالئون ناچار شدند برای مسابقات مقدماتی محل دیدارهای خود را تغییر دهند.

سودان و آفریقای جنوبی روز جمعه در خارطوم مقابل هم به میدان آمدند. آفریقای جنوبی سه بر صفر سودان را شکست داد. امروز نیجریه برابر کنگو و مالی برابر مالاوی دیدار می کنند.

مصر در روزهای 5 و 10 سپتامبر دیدارهای خود را برابر سنگال و تونس آغاز می کند.

کامرون به جمهوری دمکراتیک کنگو می رود و ساحل عاج میزبان سیرالئون است.

نیجریه مدافع قهرمانی آفریقا اولین دیدار خود را در گروه ای برابر جمهوری کنگو برگزار می کند. اما به علت تهدیدهای فیفا ممکن است از بازی مقابل آفریقای جنوبی در هفته آینده محروم شود. فیفا خواهان کنار رفتن کریس گیوا از ریاست فدراسیون فوتبال ملی نیجریه است که در یک فرایند جنجالی به این سمت انتخاب شود. فیفا خواهان بازگشت آمینو مایگاری رییس پیشین این فدراسیون است. فدراسیون نیجریه در صورت مخالفت با درخواست فیفا تا هشتم سپتامبر تعلیق خواهد شد.

الجزایر که در جام جهانی برزیل با صعود به مرحله دوم جزو تیم های موفق آفریقا بود، امروز در گروه بی به مصاف اتیوپی می رود. اما مرگ یک بازیکن کامرونی در دیدار دو تیم در الجزایر باعث ایجاد شوک شد. مالی خواستار تغییر مکان برگزاری دیدار این تیم در الجزایر شده است.

رواندا به علت استفاده از یک بازیکن دارای تابعیت دوگانه کنار گذاشته شد. کنفدراسیون فوتبال آفریقا این مورد را تقلب اعلام کرد.

دیدیه دروگبا ملی پوش ساحل عاج و سموئل اتوئو از کامرون بعد از جام جهانی با فوتبال ملی خداحافظی کردند.

غنا لژیونرهای خود را که در اروپا توپ می زنند شامل مایکل اسین، کوین پرینس بواتنگ و سولی مونتاری را به علت مشکلات انضباطی آنها در جام جهانی از ترکیب تیم خط زده است. غنا در گروه یی بدون این سه بازیکن به مصاف اوگاندا می رود.

گینه در مراکش مقابل توگو بازی می کند. تنها علت اینکه اولین بازی سیرالئون در ساحل عاج روز شنبه برگزار می شود این است که سیرالئون تضمین کرده است که فقط بازیکنان شاغل در خارج از این کشور را به میدان می فرستد و هیچ یک از 20 بازیکن و 4 مربی حاضر در منطقه گرفتار شیوع ابولا حضور نخواهند داشت.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس