کد خبر 341684
تاریخ انتشار: ۱۴ شهریور ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۶

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز پنج‌شنبه گفت «ویلیام برنز» و «جیک سالیوان» در ادامه مذاکرات هسته‌ای همچنان به عنوان مشاور ایفای نقش خواهند کرد.

به گزارش مشرق، «مری هارف» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز پنج‌شنبه گفت «ویلیام برنز» قائم مقام کنونی وزارت خارجه و «جیک سالیوان» دستیار معاون رئیس‌جمهور آمریکا که در حال حاضر نماینده این کشور در مذاکرات هسته‌‌ای با ایران هستند، پس از خروج از دولت نیز به عنوان مشاور در مذاکرات حضور خواهند داشت.

در حالی که مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه 1+5 تا آذر ماه ادامه دارد، سالیوان و برنز هریک به دلایلی ماه آینده از دولت کنونی آمریکا خارج می‌شوند. با این حال، خانم هارف می‌گوید آن‌ها به عنوان «مشاور ارشد» به ایفای نقش در مذاکرات ادامه می‌دهند.

نمایندگان ایران و آمریکا روز پنج‌شنبه و جمعه دیدار دوجانبه‌ای در چاچوب مذاکرات هسته‌ای با 1+5 داشتند. در این نشست هم سالیوان و هم برنز همراه با «وندی شرمن» معاون وزیر خارجه آمریکا حضور داشتند.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا که روز پنج‌شنبه در جمع خبرنگاران صحبت می‌کرد، به تحولات اوکراین نیز پرداخت و گفت: «به صراحت اعلام کرده‌ایم که فشارها بر روسیه را افزایش می‌دهیم.»

کشورهای غربی در یک ماه اخیر روسیه را به اعزام مستقیم نیرو به خاک اوکراین متهم و تهدید کرده‌اند که تحریم‌های تازه‌ای علیه مسکو وضع می‌کنند. قرار است فردا طرح گام‌به‌گام آتش‌بس در شرق اوکراین اجرایی شود. اتحادیه اروپا تهدید کرده است که اگر آتش‌بس اجرا نشود، در مورد تحریم‌های تازه تصمیم‌گیری می‌کند.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • بیژن ۰۹:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۴
    0 0
    اکنون دیگر شرافت ملی اقتضا می کند کوچکترین امتیاز دیگری ندهیم . امیدوارم تیم مذاکره هسته ای ایران نگهدار شرافت ملی ما باشند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس