کد خبر 340384
تاریخ انتشار: ۹ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۷

رئیس انجمن سکته مغزی گفت: چنانچه فردی حدود 20 سال به چربی،‌ قند یا فشار خون مبتلا باشد، احتمال دارد در یک آن دچار سکته مغزی یا قلبی شود.

به گزارش گروه اجتماعی مشرق، محمدرضا قینی رئیس انجمن سکته مغزی، با بیان اینکه سکته‌های مغزی و قلبی نقطه پایانی چند بیماری است، اظهارداشت: سکته‌های مغزی و قلبی بیماری‌های عروقی هستند که در نتیجه انسداد رگ‌ها ایجاد می‌شوند.

وی گفت: این بیماری‌ها ناشی از سالیان طولانی ابتلا به بیماری‌هایی مانند دیابت، فشارخون، چربی، قند خون، عدم استفاده از غذاهای سالم و مصرف سیگار است.

وی افزود: چنانچه این بیماری‌ها و شرایط آن حدود 20 سال ادامه داشته باشد، احتمال دارد در یک آن فرد را دچار سکته مغزی یا قلبی کند.

متخصص داخلی مغز و اعصاب گفت: بهتر است افراد از میانسالی با کنترل فشار، چربی، قند خون و استفاده از غذاهای سالم و تحرک خود را بیمه کنند. در پزشکی به فشار خون کشنده خاموش می‌گویند زیرا به مرور زمان به سکته‌های مغزی و قلبی منجر می‌شود.

این نورولوژیست ادامه داد: از حدود میانسالی باید افراد فشار خون خود را هر چند وقت یک بار چک کنند، کنترل فشار خون کار سختی نیست و می‌توان آن را به راحتی با بهره‌گیری از یک دستگاه کوچک محاسبه کرد.


مخاطبان محترم گروه اجتماعی مشرق می توانند اخبار، مقالات و تصاویر اجتماعی خود را به آدرس shoma@mashreghnews.ir ارسال کنند تا در سریع ترین زمان ممکن به نام خودشان و به عنوان یکی از مطالب ویژه مشرق منتشر شود. در ضمن گروه اجتماعی مشرق در صدد است با پیگیری مشکلات ارسالی شما از طریق کارشناسان و مشاوران مجرب پاسخی برای ابهامات مخاطبان عزیز بیابد.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس