کد خبر 339155
تاریخ انتشار: ۵ شهریور ۱۳۹۳ - ۰۸:۵۰

یک هفته‌نامه آلمانی در تحلیل کناره‌گیری دولت فرانسه نوشت که وی این اقدام و ناکامی‌های پیاپی او را در نیمه دوران ریاست‌جمهوری، به پایان راه رسانده است.

به گزارش مشرق، پس از اینکه محافظه‌کاران فرانسوی به رهبری «نیکلا سارکوزی» رئیس‌جمهور پیشین این کشور نشان دادند که می‌توانند سوسیالیست‌های چپ‌گرا به ریاست‌جمهوری «فرانسوا اولاند» را در بهبود وضعیت اقتصاد و وجهه جمهوری را شکست دهند، اکنون انتظار می‌رود که «مارینه لو‌پن» رئیس‌جمهور بعدی فرانسه باشد.

هفته‌نامه آلمانی «اشپیگل» در گزارشی به قلم «اشتفان سیمونز» با عنوان «اولاند در پایان راه» با تحلیل مواردی که به آنها اشاره شد به تحلیل آخرین تحولات فرانسه پرداخته است.

بنا بر این گزارش، اولاند همچنان می‌کوشد به عنوان یک رئیس‌جمهور معمولی خود را از سارکوزی دور کند. کار در دولت وی به گونه‌ای پیش رفت که اولاند سرانجام ناچار شد تغییری را که در دوران مبارزات انتخاباتی خود مبنی بر تغییر وعده داده بود، عملی و دولت را تغییر بدهد.

سوسیالیست‌ها در پایان راه

اینها نشان می‌دهد که سوسیالیست‌ها با گذشت 2 سال و نیم فعالیت اگرچه فقط نیمی از دوران ریاست‌جمهوری اولاند را طی کرده‌اند اما در حقیقت به پایان راه رسیده‌اند. قول‌های اولاند عملی نشده و اقداماتی که اعلام شده، نتوانسته است تا شمار افراد بیکار را کاهش دهد.

«بسته پاسخگویی» که اوایل سال خواستار 40 میلیارد یورو شده و با جنجال فراوانی مطرح شده بود هنوز اجرایی نشده؛ کمکی که از آن با عنوان هدیه‌ای برای مدیران» یاد می‌شود. علاوه بر این مالیات‌ها و بدهی‌ها رو به افزایش است و کسری بودجه بیشتر می‌شود و فرانسه در معرض ورشکستگی قرار دارد. در این بین رئیس‌جمهور چه کار می‌کند؟ وی دچار تردید است و نمی‌تواند اقدامات جدی اما مخاطره‌آمیز برای رفع مشکلات کشور انجام دهد و در این بین مردم دچار افسردگی شده‌اند و احزاب قدیمی هم حرفی برای گفتن ندارند.

اکنون «مانوئل والس» نخست‌وزیر باید دولت جدید را با افرادی جدید شکل دهد. این در واقع نماشی است که انتظار می‌رود در شرایط کنونی امیدواری کمی در مردم ایجاد کند.به عبارتی از شکست محافظه‌کاران و سوسیالیست‌ها  فقط افراط‌گرایان خط ملی (FN) سود بردند.

سیمونز نوشت که در پی سالها که در برهه‌ای راست‌گرایان و در دوره‌ای چپ گرایان بر فرانسه حکمفرما بودند،این کشور همواره با رسوایی‌ها و مشکلاتی دست به گریبان بود و این زمینه را مساعد کرده تا «مارینه لوپن» رئیس حزب خط ملی وعده بدهد که در صورت تصدی قدرت فرانسه‌ای نوین با آینده‌ای درخشان ایجاد کند با این حال اقدامات وی درباره یورو با انتقاداتی همراه بوده است این سیاستمدار فرانسوی همچنین از دیدگاه‌های افراطی نژادپرستانه‌ای علیه اسلام و مهاجران حمایت می‌کند و تردیدی نیست که به قدرت رسیدن این حزب آینده‌ای خطرناک توام با افراط‌گرایی را برای فرانسه رقم خواهد زد.

به عبارتی مناطقی که در فرانسه دچار معضل فقر هستند می‌خواهند که جامعه‌ای در سایه مدیریت، متحد در ارزش‌ها و سنت ها و جمهوریت ایجاد شود.

این تغییری است که اولاند می‌خواهد آن را ایجاد کند اما نشریه سیاسی «اکسپرس» از آن اینطور یاد کرده است: «اکنون زمان ورشکستگی است.»

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس