کد خبر 338916
تاریخ انتشار: ۴ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۵

خبرگزاری رسمی کره جنوبی گزارش داد در نشست جولای بین رهبران کره جنوبی و چین در شهر سئول، پکن بر لزوم اتخاذ رویکرد محتاطانه در قبال مساله استقرار سیستم دفاع موشکی پیشرفته آمریکا در کره جنوبی تاکید کرده است.

به گزارش مشرق، یک منبع آگاه در مصاحبه با خبرگزاری یونهاپ تاکید کرد: در نشست سئول که در ماه جولای برگزار شد، ژی جین پینگ رئیس جمهور چین در گفتگو با پارک گئون هائه رئیس جمهور کره جنوبی تاکید کرد که کره جنوبی باید رویکرد محتاطانه خود را در قبال مساله استقرار سیستم دفاع موشکی آمریکا موسوم به تاد در کره جنوبی نشان دهد.

بر اساس این گزارش، علی رغم درخواست رئیس جمهور چین، پاسخ و واکنش رئیس جمهور کره جنوبی هنوز روشن و مشخص نیست.آمریکا امسال تحقیقات و بررسی هایی را برای استقرار سیستم دفاع موشکی ضد بالستیک (تاد) در کره جنوبی انجام داده است تا با استفاده از این سیستم موشک های کوتاه برد و میان برد را هدف قرار دهد.

این منبع آگاه افزود: روسای جمهور چین و کره جنوبی این مساله را "به روشی خاص" مورد گفتگو و مذاکره قرار داده اند. رهبر چین در شرایطی در خصوص مساله سیستم دفاع موشکی آمریکا با رئیس جمهور کره جنوبی صحبت کرده است که پکن قصد دارد با توجه به افزایش تنش های مرزی با کشورهای منطقه مثل ژاپن، ویتنام و فیلیپین، روابط خود را با سئول گسترش دهد.

چین و روسیه نگرانی خود را نسبت به تلاش های واشنگتن برای استقرار سامانه جدید دفاع موشکی در شبه جزیره کره اعلام کرده اند. وزیر دفاع سابق کره جنوبی در ماه ژوئن تاکید کرده بود که سئول نگران استقرار سیستم دفاع موشکی آمریکا در کره جنوبی نیست.
منبع: جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس