کد خبر 338362
تاریخ انتشار: ۳ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۹

اواخر تابستان (27 تا 30 شهریور 93) تهران میزبان برترین بازیکنان ورزش‌های الکترونیک است تا نماینده ایران برای مسابقات جهانی این رشته انتخاب شود.

گروه ورزشی مشرق - در دوره ای زندگی می کنیم که عصر ارتباطات نام گرفته و کمتر خانه ای را می توان پیدا کرد که یک وسیله بازی کامپیوتری در آن نباشد. برخی از این بازی ها به قدری در سراسر دنیا طرفدار پیدا کرده که حالا برای آن ها مسابقات جام جهانی برگزار می شود. تهران (به احتمال زیاد برج میلاد) در اواخر تابستان (27 تا 30 شهریور 93) میزبان برترین بازیکنان ورزش‌های الکترونیک است تا نماینده ایران برای مسابقات جهانی این رشته انتخاب شود.

به بهانه این رویداد با عباس ارضی سلطان، مدیر و نماینده جام جهانی ورزشهای الکترونیک و مهدی مدبر یکی از کارشناسان این حوزه هم کلام شدیم تا اطلاعات کاملی در خصوص این رویداد مهم در اختیار علاقه مندان بازیهای کامپیوتری قرار دهیم:

1- (جام جهانی بازی‌های رایانه‌ای) Electronic Sports World Cup

کشور فرانسه همه ساله در ماه آبان (November) میزبان بزرگترین رویداد بازی های رایانه ای در جهان (ورزش‌های الکترونیک) یعنی جام جهانی ورزش‌های الکترونیک Electronic Sports World Cup است. در این رویداد عظیم که به میزبانی شهر پاریس و با حضور بیش از 50 کشور از سراسر جهان برگزار می شود نفرات برگزیده و منتخبین ورزشهای الکترونیک از کشورای مختلف در سراسر دنیا با یکدیگر به رقابت می پردازند تا خالق بزرگترین و حساس ترین رقابت های ورزشهای الکترونیک در جهان باشند.

جام جهانی ورزشهای الکترونیک

استقبال علاقه مندان به این رقابتها تا اندازه ای وسیع می باشد که خیل عظیمی از تماشاگران در پاریس اقدام به تماشای این رقابتها از نزدیک می کنند و میلیون ها نفر نیز با کمک شبکه های تلویزیونی در سرار جهان پیگیر و بیننده جام جهانی ورزشهای الکترونیک می باشند.

آمارهای موجود حاکی از آن است که در سال 2012 مسابقات جام جهانی ورزشهای الکترونیک بیش از 1000 ساعت پخش تلویزیونی در بیش از 100 کشور دنیا را بر روی شبکه هایی نظیر France 2, M6, MTV, BBC World, NBC, ABC, Reuters, ZDF, Gameone, MBC Game, CCTV4 ،TF1 بخود اختصاص داد و آمارهای گوگل بیش از 8 میلیون صفحه اینترنتی را ثبت کردند که اختصاص به رویداد جام جهانی ورزشهای الکترونیک داشتند که از این میزبان رقم 2 میلیون صفحه اینترنتی کاملا اختصاصی به این رویداد مهم جهانی در سال 2012 داشتند.

جام جهانی ورزشهای الکترونیک

2- تاریخچه جام جهانی ورزشهای الکترونیک ESWC

اولین دوره جام جهانی ورزشهای الکترونیک در سال 2003 و در پارک فیوچر اسکوپ در شهر پاریس برگزار شد. میزبان تمامی 9 دوره دیگر جام جهانی تا سال 2012 نیز جز در سال 2008 کشور فرانسه و شهر پاریس به شرح زیر بوده است که ان مسابقات جهانی در مکان های معروفی نظیر موزه لوور و دیزنی لندن و پاریس اکسپو برگزار شده است. در سال 2008 میزبان این رقابتها کشور آمریکا و ایالت کالیفرنیا بوده است.

3- مسابقات انتخابی برگزار شده در ایران و اعزام تیم ایران به جام جهانی در سال های اخیر:

1- مسابقات انتخابی جام جهانی فرانسه در برج میلاد تهران – شهریور 91 – اعزام تیم بازی های رایانه ای به جام جهانی بازی های را یانه ای فرانسه در آبان 91

در سال 91 از کشور ایران دو نماینده در بازی فوتبالی فیفا در جام جهانی حاضر شدند که یکی از این دو نماینده ایران موفق به حضور در جمع 8 نفر پایانی جهانی شد

2- مسابقات انتخابی جام جهانی فرانسه در برج میلاد تهران(شهریور 92) اعزام تیم ملی بازی های رایانه ای به جام جهانی

در سال 92 نیز از کشور ایران دو نماینده در بازی فوتبالی فیفا در جام جهانی حاضر شدند که هر دو نماینده ایران با صعود از مرحله گروهی موفق به حضور در جمع 16 نفر پایانی شدند.

جام جهانی ورزشهای الکترونیک

4- برنامه کلی سال جاری برای برگزاری "مسابقات انتخابی جام جهانی بازی های رایانه ای 2014

شرکت مکعب به‌عنوان نماینده رسمی جام جهانی در ایران در سال 93 نیز همانند دو سال اخیر مرحله مقدماتی جام جهانی بازی های رایانه ای را در کشورمان برگزار خواهد کرد و نفر برتر این مسابقات را به عنوان نماینده ایران عازم جام جهانی در فرانسه و شهر پاریس خواهد کرد تا در رویدادی جهانی به مصاف حریفان قدرتمند خود از سراسر دنیا رفته و برای ایران دست به افتخار آفرنی بزند.

5- زمان بندی کلی مسابقات جام جهانی بازیهای رایانه ای 2014

برنامه زمان‌بندی مسابقات جام جهانی بازی‌های رایانه‌ای 2014 به اختصار به شرح ذیل می باشد:

- تاریخ برگزاری مسابقات انتخابی جام جهانی درایران: 27 لغایت 30 شهریور ماه 93 به مدت 4 روز. (مدبر اعلام کرد به احتمال زیاد امسال یک نفر انتخاب خواهد شد. دلیل این بحث نتیجه گیری هم نیست مسئله این است که مسئولان برگزاری مسابقات می خواهند با کشورهای بیشتری همکاری کنند که به طبع سهمیه ما هم کمتر خواهد شد)

جام جهانی ورزشهای الکترونیکجام جهانی ورزشهای الکترونیک

- تاریخ تشکیل تیم ایران جهت اعزام به مسابقات جام جهانی فرانسه: 31 شهریور ماه و پس از پایان مسابقات ایران می باشد

- تاریخ حضور تیم ایران در شهر پاریس برای حضور ر مسابقات جام جهانی فرانسه: 27 اکتبر لغایت 3 نوامبر(5 آبان لغایت 12 آبان)

6- رشته های مسابقات

این مسابقات در سه بازی زیر انجام می شود:

دو بازی فوتبالیFIFA14   و pes2014 و بازی محبوب استراتژیک Clash of Clans که قهرمان مسابقات در رشته فوتبالی FIFA14 به عنوان نماینده ایران در جام جهانی فرانسه 2014 حاضر خواهد شد.

جام جهانی ورزشهای الکترونیک

7- همکاری با انجمن ورزشهای الکترونیک ایران:

این مسابقات توسط نماینده جام جهانی ورزشهای الکترونیک در ایران و با همکاری انجمن ورزشهای الکترونیک به عنوان زیر مجموعه وزرات ورزش و جوانان برگزار خواهد شد.

شایان ذکر است که هزینه های برگزاری و اجرای این مسابقات و اعزام تیم ملی ایران به جام جهانی فرانسه 2014 از طریق جذب حامی(اسپانسر) تامین خواهد شد.

8- نحوه ثبت و نام و شرکت در مسابقات انتخاب ایران

علاقمندان به حضور در این مسابقات می توانند در بازه زمانی که بزودی اغلام می شود و از طریق سایت www.cgame.ir اقدام به ثبت نام نمایند. همچنین برای اطلاع از اخبار مسابقات و مهلت نام نویسی به سایت مذکور مراجعه نمایند.

جام جهانی ورزشهای الکترونیک
به گزارش مشرق، مدبر در خصوص سطح احتمالی مسابقات گفت: فکر می کنم امسال نسبت به سال های گذشته سطح رقابت خیلی بهتر شود، به این دلیل که در سال هایی که گذشت این نوع مسابقات تازگی خاصی داشت ولی هم اکنون و در سال سوم شرکت کننده ها بیشتر با نحوه برگزاری این مسابقات آشنا شده اند و اینکه فکر می کنم از نظر آماری مسابقات بزرگتری داشته باشیم و بازیکنان مطرح بیشتری هم در این مسابقات شرکت خواهند کرد. البته بازیکنان مطرح و حرفه ای در طول این دو سال در این مسابقات شرکت کرده اند اما کسانی که در سال های قبل تمرین کمتری داشتند و به صورت آماتور کار را دنبال می کردند امسال به طور حرفه ای به مسابقات نگاه خواهند کرد.

مدبر در خصوص جوایز این مسابقات هم اظهار داشت: جایزه نفر برتر اعزام به پاریس است. اما برای نفرات دوم و سوم هنوز تصمیمی گرفته نشده که چه مبلغی را در اختیار آنها به عنوان جایزه قرار دهیم. البته ممکن است این جایزه غیر نقدی باشد که این بستگی به اسپانسر این بازی ها دارد که تا 2 هفته دیگر مشخص خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس