کد خبر 338151
تاریخ انتشار: ۲ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۹

صدر اعظم آلمان در نخستین سفر رسمی خود به اوکراین بعد از روی کار آمدن رییس جمهوری جدید این کشور که گفته می شد با هدف تلاش دردستیابی به یک راه سیاسی برای برقراری اتش بس دائم و در نهایت پایان دادن به بحران این کشور انجام شده ،تنها به وعده ارائه تسهیلات مالی به کی یف بسنده کرد.

به گزارش مشرق، آنگلا مرکلˈ درحالی روز شنبه در سفر چند ساعته خود به کی یف با مقام های اوکراینی از جمله رییس جمهور، نخست وزیر و شهرداران شهرهای مختلف این کشور ملاقات و گفت و گو کرد که قبل از انجام این سفر اخبار و گزارش های متعددی درخصوص اهمیت آن در راه تلاش آلمان برای برقراری آتش بس دائم و همچنین یافتن راه حل سیاسی و دیپلماتیک برای پایان دادن به بحران این کشور، منتشر شده بود.

صدر اعظم آلمان در ملاقات با رییس جمهوری اوکراین بار دیگر بر نیاز ضروری به برقراری آتش بس دو طرفه برای پایان دادن به درگیری ها تاکید کرد، در این درحالی است که پترو پروشنکو بارها مخالفت خود را با آتش بس درازمدت اعلام کرده است.

مرکل که شب گذشته و قبل از سفر به اوکراین با باراک اوباما،رییس جمهوری آمریکا درخصوص بحران این کشور به صورت تلفنی گفت وگو کرده بود،تاکیدکرد:هیچکس به تنهایی قادر به برقراری صلح و ارامش نیست و این هدف باید با همکاری طرفین درگیر محقق شود.

صدر اعظم آلمان در عین حال بار دیگر بر حفظ تمامیت ارضی اوکراین تاکید کرد و گفت: برلین برای ارائه ضمانت های لازم در زمینه اعطای یک وام 500میلیون یورویی به کی یف برای کمک به اصلاح زیر ساخت های توسعه ای اوکراین آمادگی دارد.

سفر یک روزه مرکل به کی یف درحالی از نظر رسانه های آلمانی بدون هیچ دستاورد خاصی به پایان رسید که مقامات اوکراینی پیشتر خواستار حمایت های گسترده تر آلمان از این کشور درمقابل روسیه و همچنین بازسازی و توسعه اوکراین شده بودند.

در همین رابطه پترو پروشنکو نیز از آلمان به عنوان دوست قدرتمند اوکراین نام برده و یادآور شد: کمک مالی آلمان می تواند شروع برنامه های برلین برای بازسازی اوکراین قلمداد شود.

تلویزیون آلمان شنبه شب در گزارشی از سفر چند ساعته مرکل به کی یف اعلام کرد، طرف اوکراینی تلاش بسیاری انجام داد تا مرکل از میدان استقلال کی یف بازدید کند اما وی حاضر به انجام این کار نشده و تاکید کرده که نمی خواهد با این بازدید موجب تحریک مسکو شود.

روسای جمهوری اوکراین و روسیه قرار است روز سه شنبه 26 آگوست / 4 شهریور ماه در حاشیه یک اجلاس اروپایی در شهر مینسک پایتخت بلاروس با یکدیگر دیدار کنند.

پروشنکو در دیدار امروز خود با مرکل،خاطرنشان کرد: کی یف در زمینه مذاکرات با روسیه در مینسک با اتحادیه اروپا به صورت هماهنگ اقدام می کند و امیدوارم این نشست دستاوردهای مثبتی برای برقراری صلح و آرامش در اوکراین به همراه داشته باشد.

رییس جمهوری اوکراین تاکید کرد: جنگ و ناآرامی گزینه ما نبوده و از بیرون به مردم اوکراین تحمیل شده است.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس