کد خبر 337827
تاریخ انتشار: ۱ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۰

زنان جوان زیادی در سایت‌های همسریابی در دام مردی هزارچهره افتادند و پلیس با پرونده‌های مشابهی روبه‌رو شد که قربانیان زنان ساده‌لوحی بودند که با یک خلبان و وکیل آشنا شده‌اند.

به گزارش گروه اجتماعی مشرق، وقتی شنید یک خلبان در دنیای مجازی از وی خواستگاری کرده است پا روی ابرها گذاشت، یک گام بیشتر با خوشبختی فاصله‌ای نبود و با هیجان زیاد برای دیدار با این مرد ثانیه‌شماری می‌کرد.

زنان جوان زیادی در سایت‌های همسریابی در دام مردی هزارچهره افتادند و پلیس با پرونده‌های مشابهی روبه‌رو شد که قربانیان زنان ساده‌لوحی بودند که با یک خلبان و وکیل آشنا شده‌اند.

مرد شیاد پس‌از آشنایی به بهانه سرمایه‌گذاری از آن‌ها پول دریافت می‌کرد.

خلبان قلابی دستگیر شد+عکس

زنان فریب‌خورده وقتی در دادسرای ناحیه 4 تهران به طرح شکایت پرداختند با دستور بازپرس در برابر تیمی از پایگاه 4 پلیس آگاهی ایستادند و از داستان عجیب خود پرده برداشتند.

زنان جوان ادعا کردند مردی به بهانه ازدواج و از طریق سایت‌های همسریابی با آن‌ها آشنا شده و پس از جلب اعتماد، به بهانه‌های مختلف سرمایه گذاری ازجمله «پیش خرید خانه» اقدام به دریافت پول‌های میلیونی از آن‌ها کرده و پس از گرفتن پول متواری شده است.

یکی از این زنان گفت: «مدتی پیش در یکی از سایت‌های همسریابی با مردی به‌نام «کسری» آشنا شدم، او خودش را مهندس هوافضا و خلبان معرفی کرد و با چرب‌زبانی توانست اعتمادم را جلب کند، به‌خاطر همین شماره تماسم را به او دادم تا با هم آشنا شویم.

مدتی پس از آن، کسری با من تماس گرفت و قرار ملاقات گذاشت بعد از اینکه چند بار همدیگر را دیدیم، کسری برای خواستگاری به خانواده‌ام مراجعه کرد و آن‌ها نیز باور کردند که او واقعاً خلبان است و برای همین با ازدواجمان موافقت کردند. در آن زمان تصور می‌کردم در کنار کسری خوشبخت خواهم شد غافل از اینکه او یک کلاهبردار بود. این مرد چند روز بعد از خواستگاری با من تماس گرفت و مدعی شد از طرف محل کارش خانه‌هایی با قیمت ارزان در اختیارشان قرار داده‌اند که اگر بخواهم می‌توانم با پیش خرید یکی از آن‌ها اقدام به سرمایه‌گذاری کنم.

آن‌روز وسوسه شدم که یکی از واحدها را بخرم و قرار شد در مرحله نخست 7 میلیون تومان پرداخت کنم تا کسری کارهای اداری پیش‌خرید آپارتمان را انجام دهد، بعد از پرداخت پول بود که ناگهان کسری به طرز عجیبی ناپدید شد و دیگر پاسخگوی تماس‌های من نشد. وقتی به محل کارش رفتم، فهمیدم که هیچ‌کس در آنجا کسری را نمی‌شناسد پس فهمیدم فریب یک کلاهبردار را خورده‌ام.

زن دیگری نیز گفت: از ابتدای سال 90 و از طریق سایت همسریابی با کسری آشنا شدم که خود را وکیل معرفی کرد و درخواست آشنایی و ازدواج با مرا داد.

من با خانواده‌ام در این مورد صحبت کرده و پدرم از کسری و نشانی‌هایی که داده بود تحقیق کرد اما به جایی نرسید. بعد از دو ماه کسری ادعا کرد در یکی از ارگان‌های مهم دولتی کار می‌کند و از من که فریب چرب زبانی‌‌هایش را خورده بودم به بهانه‌های مختلف پول گرفت و من که در آرزوی ازدواج با وی بودم پیشنهادهایش را چشم و گوش بسته می‌پذیرفتم اما پس از گذشت مدتی، کسری رفتارش را تغییر داد و با تهدید من دست به باجگیری زد و عجیب اینکه همیشه هدف خود را ازدواج می‌دانست و می‌گفت حتماً باید با من ازدواج کند و حتی اگر خواستگار داشته باشم، آن خواستگار را خواهد کشت. کسری توانست 18 میلیون تومان از من اخاذی کند.

کارآگاهان با توجه به شگرد مرد هزارچهره دریافتند که وی یک مجرم حرفه‌ای است و همین نتیجه کافی بود تا به ردیابی‌هایی در بانک اطلاعاتی مجرمان قدیمی دست بزنند و خیلی زود خلبان قدیمی را که «محمدرضا» نام واقعی‌اش بود و 43 سال سن داشت شناسایی کردند.

آلبوم مجرمان نشان می‌داد «محمدرضا. ی» از سال 1370تاکنون، 11 بار با جرایم جعل  عناوین، خیانت در امانت، جعل مدارک شناسایی، سرقت، کلاهبرداری، استفاده از اسناد جعل، غصب عناوین دولتی، فریب در ازدواج و باجگیری دستگیر شده و بارها پشت میله‌های زندان افتاده است.
کارآگاهان دریافتند «محمدرضا» در شگردی تازه در سایت‌های همسریابی به کمین می‌نشیند و با اسامی دروغین  «کسری سعادت»، «علیرضا علیپور» و «رضا سعیدی»، از طعمه‌هایش خواستگاری کرده سپس به فریب‌های میلیونی آنان دست می‌زد.

تیم پلیسی به تجسس‌های ویژه‌ای پرداخت تا اینکه پاتوق خلبان قلابی را در پارک الغدیر یافت‌آباد ردیابی و وی را در عملیات غافلگیرانه‌ بازداشت کرد.

این تبهکار ابتدا سعی کرد خود را بی‌گناه ‌نشان دهد اما وقتی پیش روی زنان فریب خورده ایستاد و مدارک اینترنتی مبنی بر حضور وی در سایت همسریابی و‌آشنایی با طعمه‌هایش را دید چاره‌ای جز اعتراف ندید و گفت: در سایت‌های همسریابی سراغ زنان جوان می‌رفتم و با چرب‌زبانی و دلسوزی با آن‌ها آشنا و با خونسردی به خانواده‌هایشان نزدیک می‌شدم تا به کلاهبرداری دست بزنم.

بنابر این گزارش، تجسس‌ها برای افشای دیگر اقدامات تبهکارانه مرد هزار چهره ادامه دارد و زنان جوانی که با این روش فریب خورده‌اند می‌توانند به پایگاه‌4 پلیس آگاهی تهران مراجعه کنند.


مخاطبان محترم گروه اجتماعی مشرق می توانند اخبار، مقالات و تصاویر اجتماعی خود را به آدرس shoma@mashreghnews.ir ارسال کنند تا در سریع ترین زمان ممکن به نام خودشان و به عنوان یکی از مطالب ویژه مشرق منتشر شود. در ضمن گروه اجتماعی مشرق در صدد است با پیگیری مشکلات ارسالی شما از طریق کارشناسان و مشاوران مجرب پاسخی برای ابهامات مخاطبان عزیز بیابد.
منبع: روزنامه ایران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • بنگشتی ۱۲:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۱
    0 0
    بابامشرق گویا هروقت مطلبی پیدانمیکنی دنبال خبرهای گذشته میروی انو که دوماه پیش اطلاع داده بودی شیطون مثل اینکه ماروگرفتی
  • پسر ۱۲:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۱
    0 0
    آخه تو اینترنت میشه همسر پیدا کرد؟ عجب ساده لوحایی تو مملکت داریم!
  • ۱۵:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۶
    0 0
    پدره رفته محل کارش به نتیجه ای نرسیده بعد دختره واداده به همین راحتی! تحقیقات قبل از ازدواج را جدی بگیرید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس