کد خبر 336925
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۲

آخرین گروهان از سربازان روس به همراه خودروهای نظامی این کشور برای شرکت در رزمایش چند ملیتی مقابله با تروریسم تحت امر سازمان همکاری شانگهای وارد چین شدند.

به گزارش مشرق، الکساندر وردیف، سخنگوی ناحیه نظامی شرقی روسیه گفت: آخرین گروهان از پرسنل نظامی و تجهیزات و خودروهای نظامی روس، امروز (سه‌شنبه) وارد پایگاه رزمایش نظامی ژوریهه در چین شدند تا در این مانور مشترک مقابله با تروریسم که نام آن ماموریت صلح 2014 است، شرکت کنند.

وی ادامه داد: در مجموع چهار گروهان شامل 1000 سرباز از ناحیه شرقی نظامی روسیه با تجهیزات سنگین و نیمه سنگین در منطقه حضور دارند تا در این رزمایش شرکت کنند.

پایگاه ژوریهه بزرگترین و مدرن‌ترین پایگاه آموزش نظامی در شهر هوهوت در شمال چین است.

اواخر اوت سال جاری میلادی نیز این پایگاه میزبان رزمایش ماموریت صلح 2014 خواهد بود که 24 تا 29 این ماه برگزار می‌شود.

بسیاری از پرسنل نظامی از کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای روسیه، قزاقستان، چین، قرقیزستان و تاجیکستان در این رزمایش شرکت خواهند کرد و مجموع سربازانی که در این رزمایش حضور خواهند داشت، 7000 تن است.

روسیه پیشتر هشت هلی کوپتر MI8 مسلح به سلاح را در منطقه مستقر کرده است.

سخنگوی ناحیه نظامی شرقی روسیه ادامه داد: گروه روسی پیش از ورود به منطقه سخت‌افزارهای نظامی را برای شرکت در این رزمایش آماده کرده‌ و هدف اصلی این رزمایش تصمیم‌گیری‌های چند جانبه و همکاری‌های نظامی به منظور حفظ ثبات منطقه و پیگیری دستور کار سازمان همکاری شانگهای در سراسر جهان است.
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس