کد خبر 336529
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۵

رئیس بازرسی ناجا با اشاره به اینکه برای بازرسی فرماندهان ناجا، بازرسان ویژه‌ای در نظرگرفته شده است، از بررسی روزانه ۱۰۰ گزارش در بازرسی نیروی انتظامی خبر داد و گفت: بیشترین شکایات مردمی مربوط به «کلانتری‌ها و پلیس راهور» است.

به گزارش گروه اجتماعی مشرق، سردار محرم مجرد رئیس بازرسی ناجا، با اشاره به نحوه نظارت و بازرسی بر فعالیت‌ها و اقدامات فرماندهان نیروی انتظامی اظهار داشت: ما پیش از هرچیز به این مساله اطمینان داریم که فرماندهان نیروی انتظامی در عملکرد خود تلاش کاملی برای انجام وظایف خود دارند و خود را نیز موظف می‌دانند که بر اقدامات کارکنان زیرمجموعه خود نظارت کافی داشته باشند تا تخلفی در حوزه مسئولیتی آن‌ها رخ ندهد.

رئیس بازرسی ناجا ادامه داد: اما با این وجود بازرسی نیروی انتظامی در خصوص موارد احتمالی تخلف فرماندهان، بازرسان ویژه‌ای را در نظر گرفته تا تخلفات احتمالی فرماندهان ناجا را مورد بررسی و پیگیری قرار دهد.

وی با اشاره به اینکه شکایت مردمی از هر سازمانی تا اندازه‌ای تابع سطح تماس مردم با آن سازمان است،‌ گفت:‌ نیروی انتظامی از جمله سازمان‌هایی است که بیشترین سطح تماس با مردم را دارد و از این رو میزان شکایت مردمی از یگان‌های مختلف درون ناجا نیز تابع این سطح تماس است.

مجرد بیشترین شکایات مردمی ارسال شده به بازرسی ناجا را متعلق به کلانتری‌ها و پلیس راهور که بیشترین سطح تماس را با مردم دارند، دانست و افزود: البته بیشترین انتقادات مردم، در خصوص رفتار ماموران ناجا است و این مساله نیز بیشتر به بخش‌هایی معطوف است که بیشترین تماس با مردم را دارند.

رئیس بازرسی نیروی انتظامی، افزایش نظارت بر عملکرد ماموران و برگزاری کلاس‌های تعالی رفتار برای کارکنان ناجا را از جمله اقداماتی دانست که باعث کاهش نارضایتی و انتقادات مردمی از ماموران ناجا خواهد شد و تاکید کرد: باید به این نکته توجه داشت که پشتوانه نظارت بر عملکرد ماموران، تلاش برای افزایش بصیرت و ارتقاء رفتار ماموران است.

مجرد با اشاره به میزان تخلفات و شکایت ارسال شده از ماموران  ناجا به بازرسی نیروی انتظامی گفت: ما به طور میانگین روزانه به 100 شکایت مردمی در تمامی کشور رسیدگی می‌کنیم و طبق زمان‌بندی انجام شده پرونده‌های شکایات مردمی و تخلفات ظرف مدت زمان 14 روز، رسیدگی می‌شود.

وی در پایان به سیاست‌های تشویقی درنظر گرفته شده برای مامورانی که اقدام به رد رشوه می‌کنند، خاطرنشان کرد: ما در بازرسی نیروی انتظامی درصدهایی را برای مامورانی که اقدام به رد رشوه می‌کنند در نظر گرفته‌ایم و بر اساس آن، پاداش رد رشوه را محاسبه می‌کنیم.


مخاطبان محترم گروه اجتماعی مشرق می توانند اخبار، مقالات و تصاویر اجتماعی خود را به آدرس shoma@mashreghnews.ir ارسال کنند تا در سریع ترین زمان ممکن به نام خودشان و به عنوان یکی از مطالب ویژه مشرق منتشر شود. در ضمن گروه اجتماعی مشرق در صدد است با پیگیری مشکلات ارسالی شما از طریق کارشناسان و مشاوران مجرب پاسخی برای ابهامات مخاطبان عزیز بیابد.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 2
  • ۱۳:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۷
    0 0
    چه جوری میشه از نظام وظیفه شکایت کرد؟
  • ۰۹:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۸
    0 0
    اگه مشکلی دارین که بشه داخل نظام وظیفه حلش کرد میتونین با شماره تلفن گویای 096480 تماس بگیرید و یا از طریق ایمیل khedmat-moghaddas@police.ir مشکلتونو مطرح کنید تا مسئولین رسیدگی کنن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس