روزنامه شرق با انتقاد از مدیر نفتی دولت یازدهم در ارتباط با پرونده بابک زنجانی، خواستار بازداشت مسئولان ارشد و وزرای دولت دهم به جای این فرد شده است.

 به گزارش مشرق، روزنامه شرق در شماره روز دوشنبه خود نوشته است: «غلامحسین محسنی‌اژه‌ای، دادستان کل کشور در نشست خبری خود در تاریخ ۲۰مرداد اعلام کرد که در روزهای اخیر یک‌نفر دیگر در ارتباط با پرونده بابک زنجانی دستگیر شده است. این درحالی است که عضو ناظر مجلس در ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی در 22مرداد بر تخفیف در مجازات بابک زنجانی در صورت همکاری با دولت و قوه‌قضاییه تاکید کرده و گفته اتهام پرداخت رشوه در پرونده زنجانی وجود دارد که باید به آنها نیز رسیدگی شود. پس از آن خبرها اینگونه می‌رسد که یکی از مدیران باسابقه نفتی که سابقه خدمتش به نفت به بیش از 25سال می‌رسد در بازداشت به‌سر می‌برد. وی را در دفتر کارش دستگیر می‌کنند. در حالی‌که آنطور که وزیر نفت اخیرا با حضور در برنامه پایش گفته است بابک زنجانی با امضای رییس وقت بانک مرکزی و چند وزیر و نیز با مصوبه کارگروه نفت و دولت، توانسته بیش از دو میلیارد دلار پول از کشور خارج و در بانک‌های صوری واریز کند.»

شرق در ادامه نوشته است: «بنابراین در چنین شرایطی و با وجود اسنادی مبنی بر امضای فروش نفت توسط زنجانی توسط چند وزیر، این سوال ایجاد می‌شود که چگونه یک مدیر نفتی‌ این‌روزها زمان خود را در زندان می‌گذراند؟ چراکه در صورت اجرایی‌شدن این امر با دستور مقامات ارشد دولت احمدی‌نژاد در حال حاضر این وزرا و رییس بانک مرکزی دولت دهم هستند که باید پاسخگوی مشکل فعلی باشند. ضمن آنکه این مدیر نفتی در آن‌روزها به دستور مقامات ارشد خود اقدام به ارایه نفت به بابک زنجانی جهت فروش کرده است که در صورت پاسخگویی به چرایی این امر، پیش از آن باید مقامات ارشد وقت نفت به دستگاه‌های قضایی پاسخگو باشند.

شرق همچنین از دستگاه قضایی انتقاد کرده که چرا این مدیر نفتی را احضار نکرده و اقدام به بازداشت بی‌خبر وی کرده و نوشته است:‌ «دستگاه قضایی برای بررسی نقش این مدیر نفتی در پرونده بابک زنجانی وقتی جهت رسیدگی اعلام نمی‌کند و به‌صورت مستقیم با ورود به محل کار این مدیر وی را با حکم قضایی بازداشت می‌کنند.»

به گزارش مشرق، انتقادات روزنامه شرق در حالی است که پیش از این، مسعود میرکاظمی وزیر اسبق نفت و نماینده فعلی تهران که برای اولین بار پرونده فساد بابک زنجانی را پیگیری و مطرح کرد، تاکنون چندین بار نسبت به تداوم حضور مدیران مرتبط با بابک زنجانی در دولت یازدهم، انتقاد کرده بود.

میرکاظمی دی ماه سال گذشته گفته بود: «افرادی که امروز مدعی دستگیری بابک زنجانی در وزارت نفت هستند، کسانی بودند که با خود وی ارتباطات گسترده‌ای داشته‌اند».

وی با بیان اینکه دولت قبلی اخطارهای لازم را درباره بابک‌زنجانی داده بود، افزود: «جالب است که امروز نفوذ کسانی که بابک زنجانی با آنها ارتباط داشتند، در وزارت نفت بسیار بیشتر از گذشته شده است. در آینده بسیاری از مسائل روشن خواهد شد و من امیدوارم قوه قضائیه در آن زمان به تمام این ارتباطات پشت پرده به صورت دقیق رسیدگی کند.»

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۶:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۷
    0 0
    فکر میکنی هزینه روزنامه های زنجیره ای از کجا میاد .از طریق حمایت از مفسدان بابام جان

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس