فرمانده نيروي دريايي ارتش جمهوري اسلامي ايران از ساخت ناوشکن هاي جديد توسط اين نيرو خبر داد.

به گزارش گروه دفاع و امنيت مشرق به نقل از ايرنا، امير حبيب الله سياري فرمانده نيروي دريايي ارتش جمهوري اسلامي ايران گفت: پس از تحويل ناوشکن جماران به ناوگان نيروي دريايي ارتش، ساخت اين نوع ناوشکن ها در خط توليد قرار گرفت.
امير سياري خاطرنشان کرد: نيروي دريايي ارتش جمهوري اسلامي ايران در راستاي ارتقاي توان دفاعي خود همواره در زمينه ارتقاي توان ناوشکنها فعاليت مي کند و در تلاش است تا مدلهاي جديدي که ساخته مي شود نسبت به مدلهاي قبلي با يک پيشرفت اساسي همراه باشد.
وي اضافه کرد: نيروي دريايي ارتش جمهوري اسلامي ايران همواره متناسب با تهديدات خود را آماده کرده و مي کند و هيچگاه غافلگير نشده است.
امير سياري تاکيد کرد: امروز هم نيروي دريايي ارتش جمهوري اسلامي ايران و همچنين نيروي دريايي سپاه پاسداران انقلاب اسلامي در سواحل جنوب از آمادگي لازم براي دفاع از مرزهاي آبي کشور برخوردار هستند و اين آمادگي را نيز بخوبي در رزمايشهاي خود به نمايش گذاشته اند.
وي تصريح کرد که نيروي دريايي ارتش جمهوري اسلامي ايران همچنين از آمادگي لازم براي دفاع از منافع نظام اسلامي در تمام سطوح برخوردار است.
فرمانده نيروي دريايي ارتش جمهوري اسلامي با تاکيد بر اين که نيروي دريايي ارتش جمهوري اسلامي در جهت ارتقاي توان دفاعي خود تلاش مي کند، گفت: نيروي دريايي ارتش جمهوري اسلامي ايران بايد متناسب با تهديد، توانمنديهايش را ارتقا دهد و بر اين اساس نيز ساخت زير دريايي ها تا آنجا که در توان کشور باشد دنبال مي شود.

گفتني است ناوشکن جماران که توسط نيروي دريايي ارتش ساخته شد داراي 94 متر طول و 10 متر عرض و 3.1 متر ارتفاع است.
اين شناور حداقل يک هزار و 400 تن وزن دارد ، قدرت دو موتور 10 هزار اسب بخار است و با سرعت 28 گره دريايي ، داراي چهار واحد ديزلي 550 کيلو واتي است.
ناوشکن جماران از جمله رزمناوهاي با ماموريت سه منظوره است که در عرصه هاي ضد هوايي – ضد سطحي و ضد زيرسطحي از تجهيزات کاملا پيشرفت برخوردار است.
اين ناوشکن در کلاس خود ، در شمار ناوهاي پيشرفته محسوب مي شود و از قابليت حمل و سوختگيري بالگرد نيز برخوردار است.
بخشي از سامانه هاي اصلي اين ناوشکن تنها در انحصار چند کشور است اما متخصصان ايراني موفق شدند اين انحصار بين المللي را بشکنند و کشور را به دانش طراحي و ساخت اين سامانه هاي مهم مجهز کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس