کد خبر 333566
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۴

رایزنی‌های معاونان وزرای خارجه ایران و آمریکا در ژنو برای صرف ناهار و اقامه نماز هیأت ایرانی متوقف شد و گفت‌وگوها ساعت 17:30 به وقت تهران از سر گرفته خواهد شد.

به گزارش مشرق، رایزنی‌های معاونان وزرای خارجه ایران و آمریکا درباره راه‌حل جامع هسته‌ای که ساعت 10 صبح امروز (پنجشنبه) به وقت محلی 12:30 به وقت تهران در شهر ژنو به منظور گفت‌وگو درباره موارد مورد اختلاف و بررسی نحوه نزدیک کردن دیدگاه‌های طرفین آغاز شد پس از دو ساعت و به منظور صرف ناهار و اقامه نماز هیأت ایرانی متوقف شد و قرار است این مذاکرات ساعت 15 به وقت ژنو (17:30 به وقت تهران) از سر گرفته شود.
 
ریاست این گفت‌وگوها را سید عباس عراقچی و مجید تخت روانچی معاونان ظریف و ویلیام برنز قائم مقام و وندی شرمن معاون وزیر خارجه آمریکا برعهده دارند.
 
حمید بعیدی‌نژاد مدیرکل سیاسی و بین‌المللی وزارت خارجه و رئیس هیأت کارشناسی ایران، جیک سولیوان، جیمز تیمبی مشاور ارشد «وندی شرمن» در امور کنترل تسلیحاتی و منع تکثیر سلاح‌های اتمی، رابرت مالی و پاول ایروین نیز در این مذاکرات حضور دارند.
 
ادامه رایزنی درباره موضوعات مورد اختلاف و بررسی نحوه نزدیک کردن دیدگاه‌های طرفین از جمله اهداف این گفت‌وگوهای یک روزه است.
 
19 خرداد ماه و پیش از پنجمین دور مذاکرات ایران و گروه 1+5 درباره راه‌حل جامع هسته‌ای، نیز عراقچی، روانچی و ویلیام برنز و وندی شرمن با حضور هلگا اشمیت در شهر ژنو بر سر یک میز به رایزنی پرداختند که 2 روز به طول انجامید و جمعا 12 ساعت گفت‌وگو کردند.
 
لازم به ذکر است ایران و آمریکا در وین 6 نیز در سطح وزرای خارجه و همچنین معاونان رایزنی‌های فشرده دوجانبه‌ای را درباره برنامه هسته‌ای ایران داشتند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • رضا ۰۸:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۸
    0 0
    آخه اين چه تيتريه.ناهار و نماز هر روز اتفاق مي افته و طبيعي هست.چرا نوشتين متوقف شد.مردم رو چي فرض كي كنيد آخه؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس