نیروی هوایی سوریه هتل اودیسه (اودیسا) که محل اقامت فرماندهان ارشد گروه تروریستی داعش است را هدف بمب ها و موشک های خود قرار داد که منجر به هلاکت دهها نفر از عناصر این گروه تروریستی گردید.

گروه بین‌الملل مشرق - شهر حسکه مرکز استان حسکه در شمال شرق سوریه قرار گرفته،این شهر دارای ترکیب جمعیتی متنوعی از قبیل عرب و کرد و مسیحی و سایر فرقه های مذهبی مثل آسوری،سریانی،کلدانی و یزیدی میباشد.

 رودخانه خابور که از وسط شهرعبور مینماید، جمعیت عرب های جنوب شهر را از کردها و مسیحی های شمال شهر جدا میکند. کنترل شمال شهر که ساکنین کرد و مسیحی ها در آن منطقه ساکن هستند با نیروهای کرد و کنترل جنوب شهر که عرب نشین هست با ارتش سوریه است.

داعش پس از تصرف هنگ 121 میلبیه که سه روز پیش اتفاق افتاد، در صدد تصرف شهر حسکه برآمده؛ تلاش داعش برای ورود به شهر حسکه از دو محور با مقابله شدید نیروهای دفاع شهری و ارتش سوریه مواجه شده و این مناطق شاهد شدیدترین درگیریها بین طرفین هست. این دو محور عبارتند از جبهه جنوب و جبهه جنوب غرب.

جبهه جنوب که مرکز نظامی ارتش با نام " پانوراما " در کنار میدان پانوراما در ورودی جنوب شهر حسکه قرار دارد و جبهه جنوب غرب که حاجز نشوه غربی که در مجاورت محله ای به همین نام در ورودی جنوب غرب شهر قرار گرفته است.

افراد مسلح تکفیری هم پیمان با داعش از زمان آغاز ناآرامی ها در سوریه بیشتر مناطق محله غویران حسکه را در اختیار دارند و منتظر تصرف مرکز ارتش در  پانوراما هستند که به داعش ملحق شوند و به دنبال نا آرامی های اخیر هم تعدادی از افراد مسلح به دو محله نشوه غربی و شرقی نفوذ کردند و درگیری ها در این محله هم جریان دارد. برخی از گزارشات هم حکایت از این دارد که نیروهای کرد هم به منظور جلوگیری از پیشروی داعش وارد عمل شدند.

تا کنون تروریستهای گروه داعش هیچ پیشروی در داخل شهر نداشته اند و تصرف بخش هایی از شهر توسط داعش صحت نداشته و درگیری ها در ورودی های جنوبی و جنوب غربی شهر همچنان در جریان است.

خبر مهم در مورد حسکه برگزاری رژه ای با حضور 150 ماشین نظامی و تجهیزات در حسکه بود که توسط گروه حمایت مردمی (کرد) و گروه های سریانی و سوتور که در بین حمایت کمیته های حمایت مردمی حضور دارند؛ برگزار شد.

در مورد وضع عمومی شهر هم در داخل شهر هم وضعیت آرام و با ثبات هست و مردم به زندگی عادی روزمره مشغول هستند ، برق به مدت یک ساعت در روز که میتوانند نان تولید کنند و آب هم در تمام روزها و در مورد ارتباطات هم اینترنت ماهواره ای و بی سیم پرسرعت در اختیار ساکنان شهر قرار دارد.
 
خیز داعش برای تصرف حسکه/در حال ویرایش

دوروز پس از تصرف منطقه الخطاب توسط گروه‌های تروریستی مسلح، شب گذشته نیروهای ارتش سوریه مرکز ایست و بازرسی در منطقه بطیش واقع در جنوب محرده را به تصرف خود در آورد و برای کاهش فشار از شهر محرده عملیاتی را در حاشیه غربی شهر حماه  آغاز کرده که هدف از اجرای این عملیات ، تصرف روستاهای تحت کنترل روه تروریستی جبهه النصره بین سه شهر مسیحی نشین مابین محرده و سقیلبیه یعنی حیالین ، جلمه و تل ملح هست.

این روستاها دو ماه پیش پس از اینکه چند بار میان ارتش و تروریستهای تکفیری دست به دست شده بودند در نهایت به تصرف گروه تروریستی جبهه النصره درآمد و ارتباط زمینی بین دو شهر محرده و سقیلبیه عملا قطع شد.

اما جدید ترین گزارش ها حاکی از تصرف روستای حیالین توسط نیروهای ارتش سوریه است و درگیری های شدید در جلمه و تل ملح ادامه دارد. در همین اثنا گروه تروریستی جبهه النصره درمنطقه تریمسه روستای صفصافیه را با موشک گراد هدف قرار داده و تلاش هایی هم برای تصرف منطقه صفصافیه صورت داده است.که تا کنون موفقیت آمیز نبوده است و بنظر میرسد با هدف نا امن کردن منطقه صورت پذیرفته باشد.

خیز داعش برای تصرف حسکه/در حال ویرایش

ارتش سوریه تلاش جبهه النصره برای تصرف شهر قمحانه در ریف حماه شمالی را ناکام گذاشت.

در ساعت 3:30 دقیقه بامداد دیروز به وقتی محلی تعداد زیادی از افراد جبهه النصره و سایر گردان های تکفیری به منطقه قمحانه حمله کردند و در ابتدا پیشروی هایی هم داشتن اما با رسیدن نیروهای کمکی ارتش سوریه از شهر حماه ، حمله تروریست‌ها حوالی ظهر دفع گردید و شورشیان به طور کامل از اطراف قمحانه به سمت خطاب عقب نشینی کردند.

تلفات ارتش سوریه شامل دو نفر از نیروهای بومی دفاع وطنی منطقه قمحانه  و هشت مجروح غیرنظامی که در اثر حملات خمپاره ای تروریستهای تکفیری گزارش شده است .

همچنین حسب رصدهای صورت گرفته از منابع رسانه ای تروریستهای تکفیری ، تروریست‌های مسلح هم تلفات قابل توجهی داشته اند. برق شهر که قطع شده بود، بعد از ظهر وصل شد و در حال حاضر اوضاع قمحانه و اطرافش آروم گزارش شده.

شهر حماه واقع در مرکز استان حماه که در بخش مرکزی کشور سوریه قرار دارد شهری است با حدود 850 هزار نفر سکنه که به لحاظ میزان جمعیت دارای رتبه چهارم پس از شهرهای دمشق و حلب و حمص هست . وضعیت امنیتی شهر حماه به دلیل حضور خانواده های گروه تروریستی ارتش آزاد و النصره کاملا امن و آرام است اما در حواشی شهر زد و خوردهای متعدد در محاور درگیریها در جریان هست.
 
خیز داعش برای تصرف حسکه/در حال ویرایش

تحولات میدانی در جبهه حلب

در حلب مخالفین نبردی را به اسم المغیرات صبحآ با هدف تسلط بر ورودیهای غربی شهر حلب و اکادمی نظامی اسد به راه انداختند. درگیریها در مناطق ضاحیه اسد راشدین 4 و 5 و کارخانه کرتون و روستای منیان در جریان هست. در دو روز گذشته اوج درگیریها در منطقه ضاحیه اسد بوده است. تروریستهای مسلح تا این لحظه موفقیتی رو کسب نکردند و تلفات سنگینی را هم متحمل گردیده اند. و رصد منابع رسانه ای حامی تروریستها نشانگر هلاکت حداقل 11 عضو بومی  این گروهها در درگیریهای دیروز هست. 

خیز داعش برای تصرف حسکه/در حال ویرایش

خیز داعش برای تصرف حسکه/در حال ویرایش

در طول 24 ساعت گذشته حدود 120 نفر از افراد داعش در ریف عین العرب غربی در شمال شرقی حلب به دست کردهای عضو واحدهای حمایت مردمی به هلاکت رسیده اند . داعش شهرهای شیوخ تحتانی و شیوخ فوقانی در غرب کوبانی رو تصرف کرد. حلقه محاصره کردها توسط داعش روز به روز تنگ تر شده است و عملا رودخانه دیگر خط حائل میان نیروهای داعش و کردها در جبهه غرب کوبانی نیست.

بر اساس گزارشات مرکز حقوق بشر سوریه (مستقر در لندن و وابسته به مخالفان مسلح دولت سوریه ) روز گذشته بیش از 49 نفر از عناصر گروه تروریستی داعش در درگیریهای این منطقه به هلاکت رسیده اند. همچنین درگیری های خونینی بین واحد های حمایت مردمی کرد و عناصر گروه تروریستی داعش درحاشیه غربی منطقه کوبانی (عین العرب) رخ داده است که در این بین 14 کرد و 35 نفر از عناصر گروه داعش کشته شده اند.در پی این درگیری ها واحد های حمایت مردمی کردها با افزایش نیروها و هجوم به مراکز استقرار داعش در منطقه ، بر چند منطقه و نقطه نظامی تروریستهای داعش مسلط شدند.
 
 
خیز داعش برای تصرف حسکه/در حال ویرایش

خیز داعش برای تصرف حسکه/در حال ویرایش

تحولات میدانی از منطقه دیرالزور

منابع خبری اعلام کرده اند که در پی درگیری عشیره ی الشعيطات با داعش ، 9 نفر از عناصر گروه داعش به هلاکت رسیده اند که در بین آنها یک فرمانده ی محلی این گروه و دو تروریست با تابعیت کشور اروپایی بلژیک و کشور آفریقایی مصر، به چشم می‌خورد. بر مبنای گزارشات واصله، علت شروع درگیری ها میان دوطرف، کشته شدن 3 نفر از فرزندان عشیره ی الشعيطات به دست داعش بوده است. این درگیری ها دیروز صبح بین داعش و عشایر مسلح روستاهای الكشكية وأبو حمام و غرانيج رخ داد که عشایر الشعيطات به مقرهای داعش در ابو حمام و الكشكية حمله کردند و ضمن تصرف این مناطق و مقرها چندین نفر از تروریستهای عضو داعش را به هلاکت رسانده اند.
 
خیز داعش برای تصرف حسکه/در حال ویرایش

تحولات میدانی جبهه رقه 

بمباران محل استقرار فرماندهان ارشد داعش

نیروی هوایی سوریه هتل اودیسه (اودیسا) که محل اقامت فرماندهان ارشد گروه تروریستی داعش است را هدف بمب ها و موشک های خود قرار داد که منجر به هلاکت دهها نفر از عناصر این گروه تروریستی به همراه خانواده هایشان گردید.

مطابق سیاست خبری رسانه های وابسته به گروه داعش ، واحد های رسانه ای این گروه اقدام به سانسور خبری این واقعه نموده است اما آنچه  از رصد رسانه های مستقل محلی در شهر رقه به گوش میرسد حکایت از تلفات زیاد داعش (یکصد کشته) در اثر این بمباران دقیق و برق آسا دارد.

در حای که داعش هر روز اهالی مناطق شرقی سوریه را مجبور به ترک خانه خود می کنند و آدمکش های خارجی را به جای آنها سکنی می دهند به نظر می رسد این اقدام ارتش سوریه برای ایجاد توازن وحشت و اثبات برتری اطلاعاتی و عملیاتی و القای حس نا امنی بر فرماندهان این گروه تروریستی که اغلب به همراه خانواده های خود به سوریه مهاجرت کرده اند صورت پذیرفته است.

همچنین خبر دیگر از رقه اینکه هواپیماهای بمب افکن نیروی هوایی ارتش سوریه یک مقر داعش در منطقه " الفروسیه " که گفته می شود پارکینگ ویژه خودروهای گروه تروریستی داعش میباشد را نیز بطور همزمان هدف بمباران دقیق و شدید قرار داده است که دود ناشی از آن تا ساعتها آسمان منطقه را پوشانده بود.

تحولات میدانی از جبهه القلمون و عرسال

در درگیری های سنگین میان ارتش سوریه و ارتش لبنان و نیروهای مقاومت اسلامی لبنان با گروه های تروریستی در منطقه مرزی القلمون و شهرک عرسال لبنان، بیش از ۱۵۰ تروریست عضو گروههای تروریستی داعش و النصره به هلاکت رسیدند. مرکز دیده بان حقوق بشر سوریه وابسته به مخالفان دولت سوریه مستقر در شهر لندن طی گزارشی به هلاکت 150 نفر از تروریستهای تکفیری اعتراف کرده است.

گروهک تروریستی داعش که با وساطت عربستان سعودی و قطر و ترکیه (حامیان تروریزم تکفیری در منطقه) موفق شده بود تعدادی از گروه های مسلح تکفیری را زیر پرچم خود جمع و متحد کند فرماندهی این حمله را بر عهده دارد که چنین تلفاتی برای این گروه ها ضرب شصت سنگینی محسوب می شود.

تروریستهای جبهه النصره که بعد از فرار از جبهه‌های درگیری با رزمندگان غیور مقاومت اسلامی لبنان (حزب الله ) در منطقه یبرود و فلیطه و رنکوس به شهرک لبنانی عرسال پناه آورده بودند این مناطق را به مرکز فعالیت‌هایشان مبدل کرده بودند. با افزایش حضور و گسترش دامنه فعالیتهای این گروههای تروریستی ارتش لبنان اقدام به نصب نقاط تفتیش و ایست و بازرسی در راههای منتهی به لبنان از سمت شهرک عرسال نموده بود.

دو روز پیش یکی از فرماندهان اصلی جبهه النصره در منطقه القلمون و عرسال در حین عزیمت به داخل لبنان توسط یکی از این نقاط تفتیش و ایست و بازرسی شناسایی و توسط ارتش دستگیر و برای طی مراحل بازجویی به بیروت منتقل می‌شود .با انتشار خبر دستگیری این تروریست، سایر عناصر جبهه النصره به فرماندهی فردی بنام شیخ مصطفی الحجیری از روحانیون تکفیری مقیم عرسال اقدام به حملات به مراکز ارتش و پلیس لبنان در داخل و حواشی شهرک عرسال لبنان نمودند که منجر به شهادت دو نفر از نیروهای مستقر در مرکز پلیس عرسال و اسارت بیش از 12 نفر از این نیروها گردید.

خیز داعش برای تصرف حسکه/در حال ویرایش

در مقابل ارتش لبنان اقدام به محاصره منطقه عرسال و قطع راههای امدادی آن و تصرف تپه های مشرف به منطقه نموده و رزمندگان عضو واحد نیورهای ویژه واکنش سریع حزب الله موسوم به واحد رضوان نیز در عملیاتهای منظم و متعدد با تروریستهای تکفیری که تعدادشان به بیش از 6 هزار نفر میرسد درگیر شده و تلفات بسیار سنگینی به آنها وارد کرده اند.

از سوی دیگر ۱۲ گروه مسلح تروریستی تکفیری حاضر در منطقه عرسال لبنان، روز گذشته بیانیه ای را منتشر کردند که بر اساس آن از شروع عملیاتی به منظور بازپس گیری شهرها و روستاهای مختلف منطقه مرزی و مهم قلمون (واقع در مرز سوریه با لبنان) که در عملیاتهای حزب الله و ارتش سوریه در زمستان گذشته تقریبا بطور کامل از حضور تروریسم تکفیری پاکسازی گردید، خبر داده بودند اما واکنش‌های شدید و منظم و یکپارچه نیروهای مقاومت لبنان و ارتش سوریه و ارتش لبنان موجب حیرت این گروههای تروریستی و حامیان لبنانی و عربی این گروه‌ها گردیده است.

ناظران سیاسی و نظامی معتقدند پاکسازی منطقه عرسال و برخی مناطق منطقه القلمون مانند زبدانی و فلیطه که به دلایلی در عملیات چند ماه پیش نیروهای حزب الله هدف پاکسازی قرار نگرفتند بر صحنه سیاسی و نظامی منطقه علی الخصوص دو کشور لبنان و سوریه تاثیر شگرفی خواهد گذاشت .

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 18
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • محمدحسین ۱۱:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۴
    0 0
    به امیدنابودی تمام تروریست های داعشی خبیث ازروی زمین.
  • ۱۲:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۴
    0 0
    عاشق چنین گزارشاتی هستم.دقیق و پرمطلب
  • ۱۲:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۴
    0 0
    چ عجب از سوریه خبر زدید
  • مریم ۱۲:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۴
    0 0
    با این وضع سوریه تا ابد جنگه
  • ۱۲:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۴
    0 0
    کجاش پر مطلب بود اخه
  • ۱۲:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۴
    0 0
    حلب وضعش خیلی خرابه خدایا خودت کمک کن
  • پژمان ۱۲:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۴
    0 0
    مشرق که همش خبر بین المللی میزنه بقیه حوزه هاش تعطیله
  • کامبیز ۱۲:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۴
    0 0
    چندتا از بچه های حزب الله به شهادت رسیدن؟
  • ۱۳:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۴
    0 0
    بحران سوريه هر چقدر هم بد بود باعث تقويت رابطه سوريه با حزب الله و لبنان شد و همچنين يك ارتش مردمي هم در سوريه درست شد اميدوارم عراق و كردها هم به اين محور بپيوندند
  • ۱۳:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۴
    0 0
    با تشکر از پیج ها ووب سایت ها وفورم هایی که اخبار سوریه رو از منابع عربی مخالفین وطرفداران دولت جمع اوری وترجمه می کنند وشما اون هارو اینجا می ذارید :)
  • ۱۴:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۴
    0 0
    من موندم هر چي از اينها به هلاكت ميرسه تمومي نداره!
  • مصطفی ۱۴:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۴
    0 0
    ماشا لله به این گزارش
  • ۱۵:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۴
    0 0
    دقت کردید که با وجود تمام بدبختیهایی که داعش بار آورده و از دست دادن قسمت زیادی از خاکش، دولت عراق از ایران کمک نخواست/
  • ۱۶:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۴
    0 0
    واگیر دارن ...
  • ۱۶:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۴
    0 0
    داعش=ایدز
  • ۱۷:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۴
    0 0
    گزارش عالی بود
  • مجید ۲۱:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۴
    0 0
    ایران به طور غیر رسمی مشغول کمک به عراقه اما علت اینکه عراق رسما از ایران کمک نمی خواد اولا به دلیل این هست که نیروهای مردمی و ارتش با مشاوره های غیر رسمی ایران از پس اوضاع بر میآیند و از طرف دیگر بعضی از گروهها در عراق مخالف کمک و وابستگی عراق به ایران هستند و کمک خواستن رسمی باعث پیچیده شدن اوضاع داخلی عراق میشه
  • ۲۱:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۴
    0 0
    تا موقعی که تو دنیا خر داریم داعشی هم بس خواهیم داشت.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس