کد خبر 332446
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۸:۲۲

روزنامه صهیونیستی طی هشداری به سران تل‌‌‌آویو به شدت نسبت به توان موشکی و تونل‌های رعب‌انگیز حزب‌الله لبنان، پهپادهای حماس و افزایش موج تنفر از تل‌آ‌ویو در میان کشورهای جهان هشدار داد.

 به گزارش مشرق، روزنامه صهیونیستی «جروزالم پست»، در گزارشی به آینده نبرد نیروهای مقاومت در منطقه علیه اسرائیل پرداخت و و نوشت: اگر اسرائیل مایل به ادامه بقاء در منطقه است باید در ابتدا گفت که ضرورت دارد تا خشن‌تر رفتار کند. نبرد آتی ما علیه نیروهای نیابتی ایران یعنی حزب الله لبنان از جبهه شمال است که زرادخانه‌ای با  100000 موشک پیشرفته‌تر از نیروهای حماس دارد. تونل‌های حزب الله همچنین پیشرفته‌تر از نیروهای حماس است.

در جنوب لبنان و در منطقه تحت سیطره حزب الله داخل هر منزلی می‌توان موشک یافت. در این میان حزب‌الله لبنان نیز به شدت در حال رصد اوضاع است و به طور راهبردی وضعیت منطقه را تحت نظر دارد.

بعد از تعطیلی 36 ساعته فرودگاه «بن گورین» در نبرد کنونی اگر اسرائیل از کرانه باختری عقب نشینی کند، این فرودگاه به طور دائم تعطیل خواهد شد زیرا نیروهای حماس و گردان قسام که با فاصله کمتر از 1 مایل در آنجا مستقر هستند می‌توانند موشک پرتاب کنند. این وضعیت اقتصاد اسرائیل را به شدت شکننده خواهد کرد.

جروزالم پست در ادامه به آینده نیروهای حماس پرداخته و می‌نویسد: کنترل و مهار حماس در نبرد بعدی بسیار خطرناک‌تر از حال حاضر است. حماس در آینده پهپادهای خود را ارتقاء داده و قادر است نیروگاه «دیمونا»  و «کریا»، یا همان پنتاگون اسرائیل را هدف قرار دهد. آنچه درباره این گروه مبهم است نحوه همکاری حماس در آینده با ایران و حزب الله لبنان است.

این روزنامه در ادامه می ‌نویسد: در نبرد آینده باید مواظب تبلیغات رسانه‌ای ضد اسرائیلی بود. گروه‌هایی مانند «جان کودکان را نجات دهید» مستقر در انگلیس و نمونه‌های دیگر باید فعالیتشان متوقف شود.

اسرائیل همچنین باید در زمینه ایجاد موانع امنیتی در غزه مراقب باشد و مانع حفر تونل  و انتقال اسلحه و موشک برای تجهیز نیروهای مقاومت شود. همچنین نیاز است تا دستگاه لرزه نگاری برای یافتن تونل‌ها در اختیار اسرائیل باشد.

در ادامه این گزارش به آینده وخیم اسرائیل در دید مردم اروپا همزمان با رشد جمعیت مسلمان در این قاره و کشورهای چون انگلیس، فرانسه و تحریم اسرائیل اشاره شده است .

همچنین در انتهای این گزارش تاکید شده است که غرب به طور تدریجی در حال کناره‌گیری از اسرائیل است و لازم است تا تل‌آویو متحدان دیگری برای خود بیابد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس