کد خبر 331575
تاریخ انتشار: ۸ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۹

مذاکره کننده ارشد آمریکا در گفتگوهای هسته‌ای با ایران در برابر فشار سناتورها برای تعیین ضرب الاجلی برای پایان مذاکرات به اینکه تمدید فعلی مذاکرات آخرین بار باشد متعهد نشد.

به گزارش مشرق به نقل از آسوشیتد پرس، وندی شرمن روز گذشته در کمیته روابط خارجی سنای آمریکا حاضر شد و درباره آخرین وضعیت مذاکرات هسته ای با ایران به نمایندگان توضیح داد.
مذاکره کننده ارشد آمریکا از ارائه ضرب الاجلی دقیق برای رسیدن به توافق با ایران امتناع کرد. وی قول داد تا قبل از تعلیق تحریم های ایران با کنگره مشورت کنند، اما افزود: دولت الزاما به دنبال کسب تایید قانونگذاران نیست.
وندی شرمن دربرابر فشار سناتور ها برای اینکه تا چه زمانی دولت گفتگوها را ادامه می دهد و در چه مرحله ای ایران به یک توافق تن می دهد  از ارائه پاسخ دقیق طفره رفت.  وی نمی خواست تعهد دهد که تمدید فعلی مذاکرات آخرین بار خواهد بود.
شرمن گفت: 4 ماه پیش رو فرصتی می دهد تا مشخص کنیم آیا یک راه حل دیپلماتیک ممکن است( یا خیر)، همه مردم ازیک راه حل جامع، اگر بتوانیم به آن دست یابیم، نفع می برند. این راه حل نگرانی را کاهش می دهد و امنیت را در خاورمیانه تقویت می‌کند. همچنین احتمال رقابت هسته ای را در منطقه کاهش داده و نیز امنیت اسرائیل؛ کشورهای حاشیه خلیج فارس و شرکایمان در منطقه را بهبود می‌دهد.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس