کد خبر 33086
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۳:۴۷

مشاور امور حوزه‌هاي علميه سرپرست سازمان اوقاف گفت: مبلغان در تعطيلات نوروزي با حضور در اماکن مذهبي و تفريحي به ارائه پيام‌هاي کوتاه و پرمحتواي ديني بپردازند و از اين ظرفيت به بهترين وجه استفاده کنند.

به گزارش مشرق، حجت‌الاسلام سيدجلال رضوي‌مهر، مشاور امور حوزه‌هاي علميه سرپرست سازمان اوقاف و امور خيريه کشور، در گفت‌و‌گو با رسا گفت: شکل‌گيري و پيروزي انقلاب اسلامي که مولود حوزه‌هاي علميه است، مرهون تلاش، ايثارگري و جهاد مبلغان و روحانيان است.

وي در ادامه افزود: مبلغان و روحانيان به عنوان مرزبان، حافظ و ناشر مباني اسلامي در جامعه نقش ايفا مي کنند و به صورت مستمر در همه عرصه ها حضور دارند.

حجت الاسلام رضوي‌مهر اظهار داشت: بروز انقلاب و بيداري اسلامي در برخي از کشورهاي اسلامي ثابت کرد، نداشتن ارتباط با جامعه و امت اسلامي سبب عقب افتادگي حوزه‌هاي علميه آن کشورها شده است.

وي خاطر نشان کرد: از اين رو لازم است، مبادي اعزام مبلغ از همه مناسبت هاي تبليغي، ظرفيت‌ها و فرصت‌ها، براي حضور مبلغان به عنوان پل ارتباطي حوزه‌هاي علميه و مردم به نحو احسن استفاده کرده و سازوکار هاي لازم را ايجاد کنند.

اين استاد حوزه علميه قم يادآور شد: نوروز فرصتي بسيار مغتنم براي مبلغان است و مي توان از ظرفيت حضور مردم در مساجد، امام زادگان، بقاع متبرکه و اماکن مذهبي تفريحي با برنامه ريزي و آمادگي قبلي استفاده کرد.

وي تأکيد کرد: ارائه پيام هاي کوتاه و پر محتواي ديني در اين ايام بهترين شيوه تبليغي است و لازم است از اين شيوه تبليغي به بهترين وجه استفاده کرد.

حجت الاسلام رضوي مهر تصريح کرد: تبليغ دين و گسترش مباني اسلامي ريشه در وحي دارد و روحانيان و طلاب لازم است در کنار پژوهش و تحصيل به اين امر مهم اهتمام ورزند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس