کد خبر 327204
تاریخ انتشار: ۲۳ تیر ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۷

سازمان پزشکی قانونی استان تهران به تازگی آماری را منتشر کرده که نشان از افزایش تعداد مراجعین نزاع و مرگ ناشی از سلاح سرد طی دوماه اخیر در تهران دارد.

به گزارش گروه اجتماعی مشرق، براساس اداره کل پزشکی قانونی استان تهران،در دو ماه ابتدایی امسال بیش از 17 هزار و 989 نفر به دلیل نزاع به مراکز پزشکی قانونی استان تهران مراجعه کرده اند. این آمار در مقایسه با تعداد مراجعین به دلیل نزاع در مدت مشابه سال گذشته که 16 هزار و 886 نفر بوده است رشد 6.5 درصدی را نشان میدهد.

از کل مراجعین به دلیل نزاع در دو ماه اول امسال 11 هزار و 746 نفر مرد و 6 هزار و 243 نفر زن بوده اند.همچنین در این گزارش آمده است در اردیبهشت ماه امسال تعداد مراجعین به دلیل نزاع به مراکز پزشکی قانونی استان با رشد 8.6 درصدی به 10هزار و 457 نفر رسیده است.

افزایش مراجعین نزاع به پزشک قانونی

مرگ ناشی از سلاح سرد در استان افزایش یافته است

همچنین براساس آمار رسمی این مرکز ، در ماه های فروردین و اردیبهشت امسال 18 مورد فوت ناشی از سلاح سرد به مراکز پزشکی قانونی استان تهران ارجاع شده اند. این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال 92 که فوت ناشی از سلاح سرد 11 مورد بود افزایش 63.6 درصدی را نشان می دهد.

افزایش مراجعین نزاع به پزشک قانونی

همچنین در این گزارش آمده است تمام کشته شدگان با سلاح سرد در دو ماه اول امسال مرد بوده اند. درحالی آمارها از افزایش وقوع نزاع و جرایم خشن در جامعه حکایت دارد که کارشناسان معتقدند افزایش بیکاری ،تورم و فقر از جمله عوامل مهم در رشد جرایم و نزاع طی سال‌های اخیر در کشور بوده است.در همین حال برخی عوامل دیگری را در رشد جرایم خشن و نزاعهای خیابانی مهم می دانند.


مخاطبان محترم گروه اجتماعی مشرق می توانند اخبار، مقالات و تصاویر اجتماعی خود را به آدرس shoma@mashreghnews.ir ارسال کنند تا در سریع ترین زمان ممکن به نام خودشان و به عنوان یکی از مطالب ویژه مشرق منتشر شود. در ضمن گروه اجتماعی مشرق در صدد است با پیگیری مشکلات ارسالی شما از طریق کارشناسان و مشاوران مجرب پاسخی برای ابهامات مخاطبان عزیز بیابد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۰۹:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۴
    0 0
    درکشورهای پیشرفته امنیت اجتماعی حرف اول را می زند و الا مردمشان رغبتی برای زندگی خارج از شهرها نداشتند. متاسفانه بعد از ۳۴ سال هنوز در مملکتمان شاهد ناامنی هستیم و هرسال بدتر هم میشود. به همین دلیل هست که مردم حاضر نمیشوند از شهرها خارج شوند که این خود باعث تشدید این بحران هستش

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس