کد خبر 321064
تاریخ انتشار: ۳ تیر ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۳

نایب رئیس کانون‌عالی انجمن‌های صنفی کارگران با اشاره به انجام مقدمات تشکیل جلسات ۵ کمیته مشترک سه‌جانبه ادامه داد: هر سال طی آزمایشاتی میزان صدا و آلودگی در محیط‌های کاری بررسی و بر اساس آن سخت و زیان آور بودن شغل تعیین می‌شود.

 به گزارش مشرق،  ابوالفضل فتح‌اللهی با اشاره به تشکیل 5 کمیته برای گفت‌وگوی 3 جانبه متشکل از دولت، نمایندگان کارگر و کارفرما اظهار داشت: این کمیته‌ها شامل کمیته مزد، بیمه بیکاری، ماده 148، فنی و حرفه‌ای و مشاغل سخت و زیان آور است که قرار است به صورت مرتب جلسات آن تشکیل شود.

نایب رئیس کانون‌عالی انجمن‌های صنفی کارگران با بیان اینکه نحوه تشخیص مشاغل سخت و زیان‌آور به عوامل مشخصی بستگی دارد، گفت: آلودگی محیط کار، میزان سر و صدا در محیط کار و کم یا زیاد بودن نور از جمله عواملی است که بر اساس آن سخت یا زیان‌آور بودن یک شغل در نظر گرفته می‌شود.

وی در مورد نحوه انجام این کار و تشخیص این نوع مشاغل گفت: هر سال در کارگاه‌های تولیدی تعدادی از آزمایشات که مرتبط با سنجش نور و صدا و سایر آلودگی‌ها است، انجام و نتایج آن را در دو نسخه به اداره کار و اداره بهداشت ارسال می‌شود.

فتح‌اللهی گفت: بازرسان در این آزمایشات تعیین می‌کنند که هر کارگر در ایستگاه کاری خود چه میزان در معرض آلودگی و صدا است.

این فعال کارگری با بیان اینکه خبرنگاری از جمله مشاغل سخت و زیان‌آور در قانون محسوب می‌شود، گفت: طبق قانون با توجه به اینکه  فعالیت خبرنگاران ماهیت سیار دارد و بیشتر در معرض خطر قرار دارند، تنها فرد خبرنگار مشمول این قانون است و سایر مشاغل موجود در رسانه‌ها که ماهیت اداری دارد، سخت و زیان‌آور نیستند.

وی خاطر نشان کرد: هر سال سابقه خبرنگاران و سایر افراد مشمول این قانون، 1.5 سال در نظر گرفته می‌شود و سایر فعالیت‌ها به صورت عادی محاسبه خواهد شد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • کامران ۱۲:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۳
    2 0
    شماکه این همه جلسه میگیرین به نظرتون نیروهای اتفاقات برق شغلشون شامل شغل های سخت و زیان اور نیست
  • مرتضی ۱۳:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۳
    0 0
    به نظر شما خسابداری جز مشاغل سخت نیست که یا باید بانک باشی یا بیمه یا مالیات و.... فکری به حال ما حسابداران زحمتکش بی ادعا نیز بکنید
  • ۱۴:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۳
    0 1
    باسلام پرسنل شاغل دربندرامام خميني(ره)كه درمعرض انواع آلودگي قراردارندجزئ مشاغل سخت وزيان اورهستنديا نه!!!
  • پرسنل فوريت پزشكي ۱۰:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۹
    0 0
    با سلام بنظر شما اورژانس 115 جزء مشاغل سخت و زيان آور نيست؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس