کد خبر 321016
تاریخ انتشار: ۳ تیر ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۸

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس از ورود تورهای درمانی از سراسر دنیا به ایران خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی مشرق، حجت‌الاسلام والمسلمین غلامرضا مصباحی‌مقدم امروز اظهار داشت: خوشبختانه در حال حاضر شاهد تعداد زیاد نخبگان در میان ایرانیان هستیم که متأسفانه تعدادی از آنها از کشور خارج می‌شوند و باید شرایط حفظ و نگهداری نخبگان را در داخل کشور فراهم آوریم و با ظرفیت‌سازی، حمایت و در اختیار قرار دادن امکانات لازم مانع از مهاجرت آنها شویم و چنانچه قصد ادامه تحصیل داشتند با بورسیه دادن به دنبال حفظ آنها باشیم.

وی با اشاره به تعداد بالای نخبگان ایرانی در ایالات متحده آمریکا افزود: مهاجران ایرانی ساکن آمریکا در مقایسه با سایر کشورها بالاترین میزان نخبگان را در خود دارد که دارای سطح رفاه و سرمایه بالای اقتصادی هستند.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با اشاره به پیشرفت علمی ایران در زمینه بیوتکنولوژی، نانوتکنولوژی، هسته‌ای، هوا فضا و پزشکی و کسب رتبه‌های جهانی در این زمینه‌ها خاطرنشان کرد: در بخش هسته‌ای به غنی‌سازی دست یافته‌ایم و در بخش پزشکی در خاورمیانه بی‌نظیریم و دارای پزشکان برجسته بین‌المللی هستیم.

وی از حضور تورهای درمانی در ایران خبر داد و گفت: آژانس‌های مسافرتی از آمریکا، زنان و مردانی که دچار نازایی هستند را به ایران می آورند و به مدت یک ماه اقامت درمانی به شهرهای تاریخی ایران نیز سفر می کنند که نشان از سطح علمی پزشکان ایرانی است.

مصباحی‌مقدم ایران را جزو هشت کشور صاحب فناوری هوا فضا دانست و گفت: این فناوری که برای پرتاب‌های ماهواره‌ای کاربرد دارد قابلیت استفاده نظامی دارد.

وی اقتصاد مقاومتی را نیازمند مشارکت تمامی آحاد جامعه و کارگروهی دانست و گفت: سالیانه 40 هزار و 500 میلیارد تومان یارانه میان مردم توزیع می‌شود که تنها حدود 2 میلیون نفر مردم، از دریافت یارانه انصراف داده‌اند.

به گفته وی اگر نیمی از دریافت‌کنندگان یارانه انصراف بدهند این مبلغ در بخش صنعت و اشتغال سرمایه‌گذاری می‌شود و کمک بزرگی به اقتصاد ملی می‌کند.

وی از مهم‌ترین اولویت‌های دولت به امنیت غذا و درمان اشاره و تصریح کرد: واردات 5 میلیون تن گندم در سال گذشته ،واردات یک میلیون و 800 هزار تن کنجاله برای احشام و طیور حاکی از نبود امنیت غذایی است.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی تولید 85 درصد داروهای موجود در بازار را تولید داخلی دانست و افزود: ولی مواد اولیه داروها از کشور هند تأمین می‌شود در حالی که در تمامی زمینه‌ها ایران توانایی تولیدات محصولات کشاورزی را دارد و نیازمند یک برنامه تشویقی و تضمینی برای تولید کنندگان است.

وی ایران را کشوری با ظرفیت‌های تولیدی بالا و نیازمند زمینه‌سازی صادرات دانست و گفت: با انجام مطمئن و با ثبات محصولات شاهد افزایش تولید و در نتیجه کاهش هزینه‌های تولید خواهیم بود.

به گفته وی اقتصاد بسته، مخصوص کشورهای عقب‌مانده است و زمانی اقتصاد رشد می‌کند که با سایر اقتصادهای دنیا در ارتباط باشد و ارتباط اقتصادی و صادراتی با دیگر کشورها زمینه‌ساز حمایت دیگر کشورها در محافل بین‌المللی از سیاست‌های ایران است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس