چراغ سبز عربستان سعودی و رژيم اسرائیل و حمایت‌های لجستیک و اطلاعاتی سرویس‌های جاسوسی آنها نقش عمده‌ای در آغاز حملات وحشیانه داعش به عراق داشته است.

ابعاد همکاری‌های ریاض و تل‌آویو با جنایات داعش در عراق/آماده انتشار
گروه بین‌الملل مشرق - در شرایطی که جهان نسبت به حمله سازمان تروریستی دولت اسلامی عراق و شام (داعش) به عراق غافلگیر شده است، تحلیلگران مسایل راهبردی اعلام می کنند که چراغ سبز عربستان سعودی باعث شد تا القاعده حمله به مناطق عراق را آغاز کند. بر اساس این گزارش این چراغ سبز بعد از آن نشان داده شد که محموله‌ی بزرگی از تسلیحات قبل از انتخابات سوریه برای عناصر القاعده تهیه شده بود که به نوعی واکنش عربستان سعودی به پیروزی "نوری المالکی" و "بشار الاسد" در انتخابات عراق و سوریه و دستاوردهای فوق‌العاده ارتش سوریه در مبارزه با گروه های تروریستی بود. این پیروزی‌ها تمام برگه‌های عربستان در منطقه را از بین برده بود.

از سوی دیگر اطلاعات جاسوسی متقنی وجود دارد که نشان می دهد دستگاه جاسوسی موساد رژیم صهیونیستی نقش عمده ای در کمک به افسران اطلاعاتی سعودی و فرانسوی دارد و نیروهای داعش را از طریق لجستیک و اطلاعاتی برای نفوذ به بخش های مهمی از عراق یاری می دهد. همچنین همکاری ملموسی بین عناصر و شخصیت های فراری از عراق از جمله "عزت ابراهیم الدوری" و "طارق هاشمی" با این تروریست ها مشاهده می شود و برخی از افسران ارتش عراق نیز جذب این هجمه بین المللی علیه این کشور شده اند.

این در حالی است که تحولات امنیتی اخیر در سوریه و تسلط کامل ارتش این کشور بر شهر راهبردی کسب از طریق عملیات نظامی غافلگیر کننده، رویاهای تروریست‌ها در ایجاد گذرگاهی دریایی در دریای مدیترانه را به شکست کشانده است،  همچنین بر اساس اطلاعات امنیتی، بسته غافلگیری های میدانی جدیدی در دو میدان سوریه و عراق در روزهای آینده اتفاق خواهد افتاد که به منزله پیامی غیر منتظره خواهد بود که ابعاد مختلفی دارد و بخشی از این پیام برای ریاض و تل‌آویو است که با همکاری امنیتی سوریه و عراق و رایزنی های فشرده با تهران ایجاد خواهد شد.

پایگاه خبری تحلیلی "الثبات" در این باره نوشت: بر اساس اطلاعات تأییدشده از چند منبع غربی، ریاض قبل از انتخابات ریاست جمهوری در سوریه، مقادیر فراوانی از تسلیحات را برای تروریست‌های تکفیری داعش در شمال سوریه ارسال کرده بود. افسران اطلاعاتی فرانسه و عربستان راه‌های انتقال این تروریست ها به داخل مرزهای عراق را نیز امن کردند.  این اطلاعات نشان می دهد چراغ سبز عربستان سعودی به رهبران داعش نقش زیادی در آغاز یورش این عناصر به بخش‌های مختلف عراق داشته است.

ابعاد همکاری‌های ریاض و تل‌آویو با جنایات داعش در عراق/آماده انتشار

یک کارشناس نظامی اسرائیلی در گفتگو با شبکه 10 تلویزیون رژیم صهیونیستی گفت که عربستان و اسرائیل در زمینه حمله عناصر داعش به عراق در سطح بالایی از هماهنگی های امنیتی قرار داشتند. همچنین اطلاعات روزنامه ایندیپندنت انگلیس نیز که مبتنی بر گزارش های جاسوسی از این کشور است، بر نقش مهم "عزت الدوری" فرمانده بعثی فراری از عراق و "طارق هاشمی" معاون سابق رئیس جمهور این کشور که در قطر ساکن است، در آغاز این جنگ تأکید داشت. این اطلاعات نشان می‌دهد که الدوری به دستور سعودی‌ها در منطقه "حفر الباطن" در نزدیکی مرزهای عراق با سوریه مخفی شده است.

این روزنامه همچنین به نقل از رابرت فیسک نوشت که عربستان به شدت از تغییر موازنه‌های میدانی قدرت به نفع بشار اسد رئیس جمهور سوریه و همگرایی کنونی موجود بین تهران و واشنگتن و همچنین روی باز تهران به عمان و امارات و کویت و ترکیه نگران است و با ارسال این پیام های خونبار می خواهد به تمامی طرف های مربوطه این نگرانی خود را اعلام کند و نیروهای تحت امر خود را تا مرزهای ایران برساند.

در پی ربایش سه صهیونیست در کرانه باختری و صدور اطلاعیه‌ای از سوی داعش مبنی بر پذیرش مسؤولیت این ربایش، تحلیلگران تأکید کردند که این اقدام، با هدف تطهیر وجهه صهیونیستی داعش انجام شد تا این گروهک تکفیری - بعثی را از اتهام عدم تمرکز بر اسرائیل به جای کشورهای اسلامی، تبرئه کند.

در همین راستا، "الثبات" نوشت: ناظران بین المللی عملیات ربایش سه نظامی اسرائیلی که با حمله نیروهای داعش به عراق همزمان شده را بی ارتباط با هم نمی‌دانند، بویژه اینکه ابهام زیادی در انجام این عملیات مشاهده می‌شود. عناصر داعش خیلی زود مسؤولیت این عملیات را بر عهده گرفتند، اما اسرائیل حماس را به دست داشتن در این عملیات متهم کرده است. 

با این حال، ناظران بین المللی اعتقاد دارند که این یک سناریوی اطلاعاتی است که موساد با همکاری سازمان جاسوسی عربستان طراحی کرده، چرا که اسرائیل به دنبال آغاز حمله‌ای جدید به نوار غزه است و  می‌خواهد تا جنوب لبنان برسد. این در حالی است که دنیا سرگرم مانورهای داعش در عراق است. این ناظران اعتقاد دارند که این سه شهرک‌نشین اسرائیلی در اراضی اردن هستند.

ابعاد همکاری‌های ریاض و تل‌آویو با جنایات داعش در عراق/آماده انتشار

الان بیش از هر صدایی صدای شمشیرهای داعش است که ازمرزهای عراق فراتر رفته است و این در حالی است که تحلیلگران مسایل راهبردی اعتقاد دارند که واکنش قوی به این حملات آغاز خواهد شد که باعث از بین رفتن نفوذ داعش خواهد بود؛ واکنشی که از طریق اتاق عملیات مشترک شامل فرماندهان امنیتی و تحلیلگران نظامی از سوریه و عراق و روسیه تشکیل شده و اولین سیگنال‌های آن در تسلط ارتش عراق بر اوضاع میدانی و بازگرداندن برخی مناطق اشغال شده از سوی داعش خود را نشان می‌دهد.

همزمان برخی عملیات‌های بی‌سابقه و خاص انجام شده که در اثر آنها "محمد میلادوف" والی نینوا که از سوی داعش به این سمت گمارده شده بود حذف شد و "ابو عبدالرحمان البیلاوی" نفر دوم داعش نیز در عملیات مشابهی در موصل کشته شد.  عملیات های گسترده دیگری نیز در راه است که تفاوت زیادی با کمین‌های غافلگیر کننده ارتش سوریه علیه تکفیری‌ها درخاک این کشور ندارد. شاید کمین "العتیبه" در غوطه شرقی که در آن 180 مبارز مسلح از جبهه النصره به هلاکت رسیدند، هنوز کابوسی در ذهن مردان اطلاعانی عربستان سعودی و اسرائیل باشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ایرانی ۱۱:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۱
    0 0
    خاک بر سر این داعشی های نفهم که به جای اسرائیل به سوریه وعراق حمله میکنند ببخشید حواسم نبود اینها مزدور اسرائیل هستند
  • غریبه ۱۲:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۱
    0 0
    اینها به اسم اسلام دارن مسلمونارو قتل عام میکنن خدا لعنتشون کنه
  • ۱۲:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۱
    0 0
    کی گفته اینها مسلمانند اول شرط مسلمانی قبول خدا و حضرت محمد (ص) است رهبر ملعون وهابی اینها که خودش گفته پیامبر ما ابو سفیان است هیچکدام از کارهای اینها خدایی هم که نیست پس چه دولت اسلامی که اسمش رو دارن استفاده می کنن ؟ اینها محصول مشترک صهیونیست ها و عربستان و دیگر همدستان جنایتکارشون هستن که فقط قصدشون بدنام کردن اسلام ومسلمانی است اینها از شیطان هم جلو زدن ننگ و مرگ بر همه این جانیان
  • ايراني ۱۳:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۱
    0 0
    اينا اسرائيلي هستن و دنبال اين هستند كه هلال شيعي كامل نشود غافل از اينكه اين هلال كامل شده چون كه اين برنامه درذهن ها و قلب هاست وزمينه بروز آن خيلي وقته فرا رسيده و دستگاههاي اطلاعاتي دشمن خواب بودن خيلي دور فهميدند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس