کد خبر 318594
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۰

قطع کردن درختان و از بین رفتن جنگلها یک مشکل جهانی است که نه تنها برای جانداران ساکن آنها و بلکه برای موجودات ساکن دریاها خطرناک است.

به گزارش گروه اجتماعی مشرق، به نوشته پایگاه اینترنتی روسی آرگومنتی، پژوهشگران دانشگاه کمبریج به بررسی موجودات زنده ساکن دریاچه دیزی اونتاریو پرداخته اند که چند سال پیش فاجعه زیست محیطی در آن رخ داده است. در دهه نود گیاهان مجاور دریاچه به خاطر بارش باران اسیدی از بین رفتند ولی بعد از مدتی از نو پدیدار شدند.

به گفته دانشمندان تحقیقات نشان داده نابودی درختان تاثیر قابل توجهی بر کاهش تعداد ماهیهای سوف زرد موجود این دریاچه داشته است. در عوض در محلهایی که درختان مجددا روییده اند تعداد این ماهیها افزایش یافته است.

کارشناسان معتقدند در طبیعت همه چیز با هم ارتباط مستقیم دارد و قطع کردن درختان جنگلها می تواند موجب نابودی انواع ماهیها شود چون آنها از پلانکتونهایی تغذیه می کنند که مواد عالی غنی از کربن از جمله بقایای برگهای درختان را جذب می کنند.


مخاطبان محترم گروه اجتماعی مشرق می توانند اخبار، مقالات و تصاویر اجتماعی خود را به آدرس shoma@mashreghnews.irارسال کنند تا در سریع ترین زمان ممکن به نام خودشان و به عنوان یکی از مطالب ویژه مشرق منتشر شود. در ضمن گروه اجتماعی مشرق در صدد است با پیگیری مشکلات ارسالی شما از طریق کارشناسان و مشاوران مجرب پاسخی برای ابهامات مخاطبان عزیز بیابد.
منبع: خبرگزاری صدا و سیما

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس