کد خبر 315862
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۷

سیارک ۲۰۱۴HQ۱۲۴ با نام مستعار «جانور وحشی» فردا (یکشنبه) از فاصله ۱.۲۵ میلیون کیلومتری زمین عبور می‌کند.

به گزارش گروه اجتماعی مشرق، این سیارک با پهنای ۳۳۵ متر یکی از سیارک‌های بالقوه خطرناک برای زمین محسوب می‌شود که در صورت برخورد، آسیب‌های جدی به زمین وارد خواهد کرد.سیارک ۲۰۱۴HQ۱۲۴ تنها ۶ هفته قبل (۲۳ آوریل) کشف شد که زمان کافی برای منحرف کردن یک سیارک بالقوه خطرناک از مسیر حرکت بسمت زمین نیست.

این قطعه جامد سنگی با ترکیبات تقریبا نامشخص، روز یکشنبه هشتم ژوئن (۱۸ خرداد) از فاصله ۱.۲۵ میلیون کیلومتری زمین – ۳.۲ برابر فاصله زمین تا ماه – عبور خواهد کرد که خطر جدی برای ساکنان زمین در پی نخواهد داشت.

اما برخورد احتمالی آن با زمین، باعث انفجاری با قدرت ۲,۰۰۰ مگاتن می‌شود؛ برای مقایسه شدت این انفجار احتمالی می‌توان گفت که قدرت انفجار بمب اتمی بر فراز هیروشیما تنها ۱۰۰ کیلوتن بود (یک مگاتن معادل ۱۰۰۰ کیلوتن است).

چنین برخورد شدیدی منجر به ایجاد دهانه برخوردی به قطر ۴.۸ کیلومتر بر روی زمین شده و موج انفجار، شکستن شیشه‌ها را تا فاصله ۱۰۰ کیلومتر دورتر به دنبال خواهد داشت.

سیارک ۲۰۱۴HQ۱۲۴ با نام مستعار «جانور وحشی (The Beast)» با سرعت ۵۰ هزار کیلومتر در ساعت در حال حرکت است، اما اگر در مسیر برخورد با زمین قرار می‌گرفت، گرانش زمین باعث افزایش سرعت آن به بیش از ۶۴ هزار کیلومتر در ساعت می‌شد.


مخاطبان محترم گروه اجتماعی مشرق می توانند اخبار، مقالات و تصاویر اجتماعی خود را به آدرس shoma@mashreghnews.irارسال کنند تا در سریع ترین زمان ممکن به نام خودشان و به عنوان یکی از مطالب ویژه مشرق منتشر شود. در ضمن گروه اجتماعی مشرق در صدد است با پیگیری مشکلات ارسالی شما از طریق کارشناسان و مشاوران مجرب پاسخی برای ابهامات مخاطبان عزیز بیابد.
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • کاپیتان ۱۶:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۷
    0 0
    خیلی نزدیکه امیدوارم باز آمریکا رو جو نگیره بخواد یه حرکت بزنه(میدونید که یه بار ناسا چیکار کرد!)
  • زهرا ۱۷:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۷
    0 0
    مياد ايران يا آمريكا.
  • manamhamintor ۱۹:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۷
    0 0
    enshaa állah amrika
  • ۰۸:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۸
    0 0
    نه نمیدونیم
  • ۱۳:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۸
    0 0
    حالا فضایی ها میان ما چی باید بپویشیم ؟؟؟؟
  • کاپیتان ۱۳:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۸
    0 0
    دهه 70 میلادی طبق پیشبینی ناسا که درست هم بود یه شهاب سنگ بسیار بزرگ (قطر 100 کیلومتر) از کنار زمین رد شد و احتمال این میرفت که به خاطر جاذبه زمین به کره ی ما برخورد کنه و بوووووووممممم بریم اون دنیا یه سری تو امریکا اماده شدن تا با موشک های زیاد متلاشی اش کنن اما خوب شد که این کار رو نکردن چون بعد از این که نزدیک شد فهمیدن جنس سنگش مثل شن میمونده که در صورت برخورد موشک به اون به جای تکه تکه شدن پخش میشد و کره ی زمین بخشی اش میرفت تو غبار و تاریکی و از نور خورشید چند سالی محروم میشد و این فاجعه بود فاجعه ای در حد عصر یخبندان برای قسمتی از زمین !!! خلاصه اینطوری

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس