کد خبر 314857
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۹

تبلیغات منطقه آزاد اروند می تواند به هر بهانه ای باشد و حتی میتوان با دعوت از کاروانهای راهیان نور و یا برگزاری مراسمی به مناسبت هفته دفاع مقدس از تبلیغات مثبت به نفع منطقه اقتصادی اروند بهره برد.

به گزارش مشرق، کشور ما ظرفیتهای بسیاری دارد که از آن جمله میتوان با ذخایر معدنی از جمله نفت، گاز و معادن مس و آهن و روی و مس اشاره کرد. ظرفیتهای گردشگری نیز شامل میراث فرهنگی و صنایع دستی می شود. در بخش جغرافیایی نیز ظرفیت بسیار خوبی داریم به نوعی که می توان در گوشه ای از کشور اسکی کرد و به فاصله یک ساعت آن طرفتر وارد دریا شد و شنا کرد. تمام این ظرفیتها تا زمانی که شناخته نشود، جذابیت لازم را برای جذب مردم از هر قشر و فرهنگ جلب نمی کند.

برای آنکه بتوانیم از این ظرفیتها استفاده کنیم و همچنین نیازهای مبادلات کالا به کشور را تامین کنیم، مناطق آزاد تجاری را تعریف کردیم تا در قالب مباحث اقتصادی، دیگر مزایای کشور مان نیز به مخاطبان ارایه شود. امروزه کیش و قشم به مکانهایی توریستی اقتصادی تبدیل شده و جای خود را در حوزه خلیج فارس باز کرده و همین امر بیانگر آن است که می توان ظرفیتهای دیگر کشور را نیز به نمایش گذاشت و از آن بهره برد.

یکی از ظرفیتهای کشور که به تازگی خودنمایی کرده، منطقه آزاد اروند است. اگر چه این منطقه جذابیتهای خاص خودش را دارد، اما مورد اقبال گردشگران قرار نگرفته بود. دست اندرکاران منطقه اروند متوجه شدند که تبلیغات لازم در مورد این منطقه صورت نگرفته و باید این منطقه را شناساند. بنا بر این برنامه ای در شبکه 5 به صورت 10 شب برگزار کردند و در قالب این برنامه ظرفیتهای منطقه اروند را اعلام کردند. حسن این برنامه این بود که مخاطب ایرانی و خارجی را نشانه گرفته بود و کسانی که در خارج از کشور بودند نیز توانستند این برنامه را ببینند. نتیجه آن شد که نگاه سرمایه گذار خارجی که البته هوش اقتصادی دارد، به منطقه آزاد اروند جلب شد.

تفاوت اروند با دیگر مناطق آزاد کشور این است که از چهار طریق هوایی، دریایی، ریلی و جاده ای قابلیت دستیابی دارد و این می تواند مزیت بسیار بزرگی باشد تا هر کس به هر توان مالی به این منطقه رفت و آمد داشته باشد. با وجود اینکه برنامه تلویزیونی منطقه آزاد اروند در 10 شب متوالی پخش شد و برنامه های متنوعی از جمله مسابقه، ترانه سرایی، اجرای نمایشهای کمدی و برنامه های جذاب دیگر را در دل خود داشت، با این وجود افراد بسیاری نتوانستند این برنامه را ببینند و امروزه نقل این برنامه در بین مردم شنیده می شود. بنا براین لازم است که برای شناساندن منطقه آزاد اروند، تبلیغات گسترده تری انجام شود و علاوه بر برنامه های تلویزیونی از دیگر ظرفیتهای رسانه ای از جمله تبلیغات در سایتهای خبری، خبرگزاری ها، روزنامه ها و مجلات استفاده شود.

مسوولان منطقه آزاد اروند باید بدانند که تبلیغات در هر رسانه ای مخاطب خاص خودش را دارد و شاید کسانی که همه روزه روزنامه خریداری می کنند، کمتر تلویزیون تماشا کنند. بنا براین تبلیغات برای یک منطقه تجاری که تاثیر به سزایی در رونق اقتصادی منطقه جنگ زده و محروم اروند داشته، نباید نادیده گرفته شود.

البته تبلیغات منطقه آزاد اروند می تواند به هر بهانه ای باشد و حتی میتوان با دعوت از کاروانهای راهیان نور و یا برگزاری مراسمی به مناسبت هفته دفاع مقدس از تبلیغات مثبت به نفع منطقه اقتصادی اروند بهره برد. راههای بسیاری برای تبلیغات منطقه آزاد اروند وجود دارد که دست اندرکاران مدیریت این منطقه می توانند از آنها استفاده کنند.
منبع: نامه نیوز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس