کد خبر 313359
تاریخ انتشار: ۷ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۰

سردار اسماعیل احمدی مقدم گفت: پلیس هیچ گاه در حوزه خصوصی مردم ورود پیدا نکرده و هیچ گاه اجازه آن را نخواهد داشت.

به گزارش گروه اجتماعی مشرق، سردار اسماعیل احمدی مقدم فرمانده نیروی انتظامی، در مراسم تودیع و معارفه جانشینی فرمانده‌ای نیروی انتظامی گفت: یکی از اقدامات پلیس ادامه وظایف و فرمامین انبیاء الهی است و پلیس وظیفه پاسداری از دین و مردهای فرهنگی، ارزشی، اخلاقی، دینی و اسلامی را به عهده دارند و ما نمی‌توانیم در برابر اشاعه‌ی زشتی و پلیدی ها بی‌تفاوت باشیم.

وی در ادامه اظهار داشت: اگر امروز به دلیل کوتاهی ما یک جوان به راه ناشایست قدم بگذارد باید نسبت به آن پاسخگو باشیم و نمی‌توانیم با ذکر" هیچ ارتباطی به ما ندارد" از آن عبور کنیم.

سردار اسماعیل احمدی مقدم افزود: پلیس هیچ گاه در حوزه خصوصی مردم ورود پیدا نکرده و هیچ گاه اجازه آن را نخواهد داشت.

وی در ادامه با اشاره به اینکه پلیس حق اشاعه‌ی جزئیات را ندارم گفت: بعضی مواقع پرونده‌هایی را به من ارجاع می‌دهند که مربوط به افراد معتبر است که من به خود اجازه نمی‌دهم که یک نفر از آن پرونده و جزئیات آن مطلع شود حفظ آبروی مردم از وظایف پلیس است وما افتخار می‌کنیم که توانسته ایم به این توفیق الهی دست یابیم.

احمدی مقدم در ادامه با اشاره به قانون گرایی پلیس بیان داشت: هیچ کس حتی پلیس مستثنی از قانون نیست و پلیس تمام فعالیت‌های خود را مبتنی بر قانون انجام می‌دهند وما مسئول ترویج قانون هستیم.

وی در ادامه تصریح کرد: اصل عمل در نیروی انتظامی قانون است واگر سلیقه‌ها جای قانون را بگیرد مشکل آفرین می‌شود.

فرمانده نیروی انتظامی در ادامه با اشاره به تشکیل مرکز مطالعات راهبردی اظهار داشت: در دنیای پر تحول و پرچالش پیش بینی آینده نسبت به هر زمان دیگری غیر قابل ممکن تر است این وضعیت خود چالش بیشتری ایجاد می‌کنداما به این معنی نیست که نمی توان برای مقابله با آن برنامه ریزی داشت تاریخ به ما ثابت کرده است که می‌توان با قواعدی آینده را تا حدودی پیش بینی کرد.

احمدی مقدم در ادامه گفت: لازمه‌ی تولید اقتدار نرم وعدم انتعال در آینده مداخله ایجابی از طریق آینده پژوهی است.

وی در ادامه با اشاره به موافقت مقام معظم رهبری نسبت به تشکیل مرکز مطالعات راهبردی ناجا اظهار داشت: نیروهای جوان برای فعالیت‌های اجرایی مناسب‌تر هستند و نیروهای قدیمی تر به رغم تجربه و مهارت خود می‌توانند در تحقیقات و مطالعات حضور داشته باشند.

مرکز مطالعات راهبردی ناجا با هدف حفظ نیروهای انسانی راهبردی ناجا و تدوین راهبردهای بلند مدت تشکیل شد.

وی در پایان با بیان اینکه این مرکز هنوز فاقد مکان و ساختمان مشخصی است خاطرنشان کرد: از تلاش‌های برادر سردار رادان تشکر می کنم چرا که خالصانه در هر میدانی در حال خدمت رسانی به مردم بوده‌اند.


مخاطبان محترم گروه اجتماعی مشرق می توانند اخبار، مقالات و تصاویر اجتماعی خود را به آدرس shoma@mashreghnews.irارسال کنند تا در سریع ترین زمان ممکن به نام خودشان و به عنوان یکی از مطالب ویژه مشرق منتشر شود. در ضمن گروه اجتماعی مشرق در صدد است با پیگیری مشکلات ارسالی شما از طریق کارشناسان و مشاوران مجرب پاسخی برای ابهامات مخاطبان عزیز بیابد.
منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس