کد خبر 313141
تاریخ انتشار: ۵ خرداد ۱۳۹۳ - ۲۲:۵۶

رییس مجلس شورای اسلامی گفت: توهین به ساحت پیامبر اعظم (ص) در این روزگار وحشی گری مدرن است که به دلیل لجاج و عناد با اهل بیت انجام شده و همه مومنین را ناراحت کرده است.

به گزارش مشرق، علی لاریجانی عصر دوشنبه در مراسم اولین دوره جشنواره بین المللی فرهنگی و هنری اهل بیت با عنوان جایزه بزرگ پیامبر اعظم(ص) افزود:در گذشته هم افرادی توهین هایی به اهل بیت داشتند ولی این توهین ها به این شدت و وقاحت که با لباس آزاداندیشی فکری خودشان را بپوشانند نبود.
 
لاریجانی تاکید کرد : اگر بااین علت ها مبارزه کنیم بیشتر نتیجه می گیریم تا حالت تدافعی داشته باشیم البته تدافعی بودن نیز لازم است زیرا ما مسلمانیم و باید از ساحت پیامبر اعظم دفاع کنیم.
 
وی با تاکید بر اینکه در بعثت رسول اکرم چندین نکته وجود دارد گفت: مهمترین نکته توحید است زیرا همه ما باید متوجه این کانون هستی باشیم .
 
وی گفت: انسان موحد زمانی تربیت می شود و سبک زندگی اش ثابت می شود که به دنبال جهل نرود، غرور در دنیای امروز به دلیل جهل نسبت به مبدا هستی است.
 
رییس مجلس شورای اسلامی گفت: دومین نکته در بعث رسول اکرم (ص) مبارزه با جهل است بسیاری از آسیب هایی که بشریت امروز می بیند به دلیل جهل است.
 
وی ادامه داد: برخی درشت گویی ها و تکفیری ها ریشه در جهل دارد.
 
رییس مجلس شورای اسلامی نکته سوم در بعث رسول اکرم را مبارزه با فساد دانست و اظهار داشت: بدون معنویت و توحید نمی توان فساد را ریشه کن کرد شاید این موضوع علی الظاهر اتفاق افتد ولی فساد به شکل های دیگر ظاهر می شود.
 
وی خاطر نشان کرد: پیامبر اعظم با کلمه توحید حرکت خود را آغاز کرد و برای تحقق این موضوع اولین موضوعی را که برجسته کرد عقلانیت بود به همین دلیل است که ما در احادیث تاکید بر عقلانیت می بینیم.
 
وی گفت: گاهی محرومیت بشر به دلیل بی توجهی به عقل و دین است که این موضوع ها آشفتگی ایجاد می کند و باعث خرافات و افراطی گری و عصبیت می شود.
 
رییس مجلس شورای اسلامی افزود: علم، عقل و معنویت می تواند انسان را به رشد برساند.
 
وی گفت : امروز گروهی هستند که عقل را تعطیل کرده اند که از آنان می توان به جریان های افراطی و تکفیری که در دنیای اسلام بلا شده اند اشاره کرد زیرا آنان به حیثیت مسلمانان لطمه می زنند و این موضوع به دلیل تعطیلی عقل است
 
وی خاطرنشان کرد: کاری که برخی ها در سوریه انجام می دهند و موضوع جدیدی را به نام نکاح جهادی عنوان کرده اند کار غلطی است که توهین به زنان و انسان است که هم به جهاد و هم به نکاح ضربه می زند و غیرعقلانی است.
 
لاریجانی اظهار داشت: اسلام دین عقلانیت است و این گونه موضوعات چیزی جز آشفتگی در دنیا ایجاد نمی کند.
 
وی افزود: برخی تندروی ها که تکفیری ها انجام می دهند ساختمان ها را خراب می کنند ، افراد را می کشند و سر می برند بی توجهی به بعثت رسول اکرم است و روش آنان توهین ناسزاگویی و ترور است.
 
وی ادامه داد: از طرف دیگر گروه افراطی دیگری هستند که معنویت را تعطیل کرده اند آنان غرور بلاوجد دارند و حتی اگر علم را به کار می گیرند در جهت غرورشان است که این افراد بیشتر در غرب حضور دارند.
 
رییس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: این افراد با زرورق آزادی فکر را ممزوج می کنند و به غلط می اندازند که این هم افراط است و اکثر جنگ های اخیر به دلیل روحیه افراطی گری در غرب است زیرا آنان معنویت را تعطیل کرده اند و توجهی به امور وحیانی ندارند که از جمله این جنگ ها می توان به جنگ جهانی اول و دوم اشاره کرد.
 
لاریجانی ادمه داد: در دو دهه اخیر اکثر جنگ ها خصوصا در افغانستان و عراق توسط غربی ها رخ داده است آنان در پشت صحنه با تروریست ها جلسه می گذارند و به جان مسلمان می افتند.
 
وی گفت: یک نمونه دیگر کار آنان توهین به اولیای دین است.در دنیای امروز یک عده به اولیای دین توهین می کنند و عده دیگر با کاریکاتور کشیدن جنگ راه می اندازند ولی بدانند از این اقدامات ره به جایی نمی برند و نمی توانند از بزرگی اولیای دین کمک کنند.
 
وی با اشاره به اینکه این اقدامات به دلیل فساد در علم بشریت است اظهار داشت: این اقدامات کوچکی و حقارت به همراه می آورد و با نوعی لجاجت همراه است.
 
وی گفت: ما باید با ریشه های این موضوعها برخورد کنیم و به جوامع این آموزش را بدهیم که با عقلانیت و امور وحیانی با افراطی گری مبارزه کنند.
 
رییس مجلس شورای اسلامی گفت: جامعه جهانی ما با این تلنگرهای تکفیری ها باید هوشیار باشد
 
امروز یک چتر پرزرق و برق رسانه ای در دنیا است که می خواهد عقل ها کار نکنند آنها فرصت تامل را از انسان می گیرند.
 
لاریجانی افزود: گاهی انسان نیاز دارد که تنها باشد ولی دنیای امروز فضای خلوت را از انسان گرفته و ظاهرش این است که انسان رشد می کند اما انسان گاهی نیاز به تنهایی و تامل دارد.
 
وی گفت: امروز افراط تکفیری ها در شرایط نزولی است و اقداماتشان باعث یک نوع تنفر از آنان در همه قلمروها شده است زیرا غیرعقلانی و با عصبیت هستند و ارزش خود را در میان همه از دست داده اند.
 
وی ادامه داد: ما اگر می خواهیم اسلام را معرفی کنیم باید عقلانیت ، نیازهای معنوی و اخلاق را برجسته کنیم.
 
لاریجان اظهار داشت: رشد اسلام امروز در غرب زیاد شده و این موضوع باعث نگرانی برخی ها شده است از این رو افراطی گری ها در برخی مناطق ره به جایی نخواهد برد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس