رئیس جمهور روز گذشته در همایش بیمه سلامت علی رغم آنکه نکات مهمی راجع به نظام سلامت ایراد کرد اما مطالبی را نیز به صورت کنایه وار بیان داشت که نمی توان از آن غافل بود.

به گزارش مشرق - دیروز حسن روحانی در همایش بیمه سلامت گفت:  این قدر در زندگی مردم هر روز مداخله نکنیم ولو به خاطر دلسوزی، بگذاریم مردم راه بهشت را انتخاب کنند، به زور و شلاق نمی شود مردم را به بهشت برد(1). مطلبی که سایت دولت آن را پس از تغییر و اصلاح، با واژگان جدیدی منتشر ساخت:  نباید در زندگی مردم هر چند به خاطر دلسوزی، دخالت کنیم و به زور و با شلاق نمی‌شود مردم را به بهشت برد.(2) جدای از آنکه منبع و منشأ این اختلاف واژگان مابین خبرگزاری رسمی دولت و پایگاه اطلاع رسانی آن کجاست اما توجه به بطن و کنایه های سیاسی و اجتماعی آن مهم است. دیدبان در نظر دارد در این مطلب به برخی از نکات مهم پیرامون آن بپردازد.


انقلاب اسلامی حاکم شدن شلاق خورده ها بود!

قطعا رئیس جمهوری اسلامی ایران باور دارند در حکومتی به سر می برند که بنیانگذاران آن از بطن مردم بودند و خود آنها انواع شکنجه را متحمل شدند. در رأس این افراد می توان به آیت الله خامنه ای اشاره کرد. در کتاب شرح اسم آمده است:

پاهایش را به تخت بستند. آن رو به رو، تازیانه‌ها از سینه دیوار آویزان بودند. تفاوت آنها (شلاق ها) در قطرشان بود. از قطری برابر یک انگشت شروع و کلفت و کلفت‌تر می‌شدند. یکی از آنان تازیانه‌ای برداشت و کف پایش را نشانه گرفت. شروع کرد به زدن. چند دقیقه؟ روشن نیست، اما از کت و کول افتاد و از زدن بازماند. دیگری آمد و شلاق را از او گرفت. آن قدر زد تا از نا افتاد. نفر سوم شلاق را گرفت. او هم از زدن خسته شد. و نفر چهارم. همه افراد آن اتاق امکان استراحت و نفس تازه کردن داشتند، جز آقای خامنه‌ای.  برخی از اینان تازیانه را خیس می‌کردند و آن را بر بدن زندانی فرو می‌آوردند. «در طول مدت شکنجه، یکی از آنها بالای سرم می‌آمد و از من می‌خواست تا از فلان کس یا از نهضت اسلامی بیزاری جویم. من قبول نمی‌کردم و آنها هم آن قدر مرا می‌زدند تا بی‌هوش می‌شدم(3).»

روحانی و ماجرای بهشت اجباری با شلاق!
آیه الله خامنه ای در بازدید از شکنجه گاه خود

این شکنجه ها به قدری معمول بود که حتی تبدیل به شوخی و مزاح می شد. از جمله حجت‌الاسلام سید احمد هاشمی‌نژاد روایت می کند: ظاهرا آیت الله خامنه‌ای {در تمایز با هاشمی رفسنجانی} اسم من را گذاشته بودند هاشمی شماره 1 ... من یک سهمیه خاص داشتم و هر هفته 50 عدد شلاق می‌خوردم و برمی‌گشتم به سلولم! آیت الله خامنه‌ای می‌گفتند که شماره یک شلاق خورده است یا شماره دو(4)!

از دیگر افرادی که تحت شکنجه های مختلف قرار می گرفت آیت الله هاشمی رفسنجانی بود. وی به اتهام ارتباط با مؤتلفه شب های متوالی شکنجه می شد. روش شکنجه چنین بود که او را روی تخت می خواباندند؛ پاهایش را می بستند و به کف پاهایش شلاق می زدند . روش دیگر او را دمر می خواباند و به پشت او شلاق می زدند(5).

روحانی و ماجرای بهشت اجباری با شلاق!
اقدام شهید رجایی نام او را در تاریخ روشنگری علیه پهلوی ثبت کرد

 همچنین عمل انقلابی و ماندگار شهید رجایی در سازمان ملل برای جهانیان ثابت کرد که مسوولان ایرانی خود با شکنجه ساواک بیگانه نیستند و از بطن مردم به این جایگاه رسیده اند.

چه کسانی به زور و شلاق متوسل شدند؟

بر خلاف طیف اول که خود از موج مردمان انقلابی و زجر کشیده کشور بودند و توانستند خواست ها و مطالبات آحاد جامعه را در ارکان مهم حکومت پیگیری کنند، پس از پیروزی انقلاب شاهد بودیم یکسری افراد تنگ مزاج و مذبذب از این فضا استفاده کرده و برای مطرح شدن، دست به انجام کارهای خلاف مبانی اسلامی – انسانی زدند. کسانی که مصداق بارز افراطی گری بودند.

این افراد به صورت زنان بدحجاب اسید می پاشیدند و به پیشانی آنها پونز می فشردند! با این سابقه تعجب ندارد اگر مطلع شوید که آنها امروزه با زنان آوازه خوان بی حجاب هم مشرب شده و به دفاع از همجنس بازی می پردازند.

روحانی و ماجرای بهشت اجباری با شلاق!
اکبر پونز که دیروز اسیدپاشی می کرد امروز در کنار زنان آوازه خوان عکس یادگاری می گیرد

صفار هرندی وزیر سابق ارشاد در این زمینه می گوید: "اکبر گنجی آن روزها دنبال دخترهایی می‌گشت که چند تار مو از زلف‌شان بیرون زده و به روی آن‌ها اسید می‌پاشید و این‌که به او اکبر پونز می‌گفتند برای این بود که به پیشانی دخترهای جوانی که پوشش متفاوتی داشتند پونز می‌چسباند." (6)

برخورد این افراد در تعارض مستقیم با مشی و خواست رهبر معظم انقلاب است. ایشان در سفر به خراسان شمالی که در سال 1391 انجام شد تأکید کردند: " بعضی از همینهائی که در استقبالِ امروز بودند و شما ... الان در این تریبون از آنها تعریف کردید، خانمهائی بودند که در عرف معمولی به آنها میگویند «خانم بدحجاب»؛ اشک هم از چشمش دارد میریزد. حالا چه کار کنیم؟ ردش کنید؟ مصلحت است؟ حق است؟ نه، دل، متعلق به این جبهه است؛ جان، دلباخته‌ی به این اهداف و آرمانهاست. او یک نقصی دارد. مگر من نقص ندارم؟ نقص او ظاهر است، نقصهای این حقیر باطن است؛ نمی‌بینند. «گفتا شیخا هر آنچه گوئی هستم / آیا تو چنان که مینمائی هستی؟».  ما هم یک نقص داریم، او هم یک نقص دارد. با این نگاه و با این روحیه برخورد کنید. البته انسان نهی از منکر هم میکند؛ نهی از منکر با زبان خوش، نه با ایجاد نفرت." (7)


شانه خالی کردن دولت از بار مسوولیت اجتماعی با شعار آزادی!

در ماه های سپری شده از عمر دولت روحانی شاهد بوده ایم بیشترین شعارها و تبلیغات در خصوص آزادی، حذف ممیزی، نظارت و حتی ارشاد صورت گرفته است. (8) قطعا آزادی شرط حیات و بقای یک نظام مردمی است و همین مولفه بود که به انقلاب 1357 انجامید. آنجا که مردم احساس کردند آزادی های تصنعی و ظاهری رژیم در تقابل با حریم خصوصی و اجتماعی قرار گرفته و حتی آن را محدود کرده است.  آن آزادی که پای ابتذال را به تلویزیون و روی پرده سینما می کشید خانواده ها را حساس و نگران می کرد. تحریم تلویزیون و حرام شمردن تماشای فیلم های سینمایی کوچکترین مواجهه با این آزادی بود که باید به درستی آن را ولنگاری دانست.

روی دیگر سکه آزادی عبارت است از مسوولیت. حال چه مسوولیت دولت و چه مردم. آنچه این نوشتار سعی دارد بر آن متمرکز شود مسوولیت دولت است. آنچه باعث نگرانی است فرعی دانستن، کم کاری و بی برنامگی در زمینه مسوولیت اجتماعی ِ دولت است. به دیگر سخن ابتدا دولت باید زمینه و بستر لازم را برای حرکت آزادانه مردم فراهم کند و بعد از شعار آزادی بهره ببرد. اگر غیر از این باشد باید منتظر عواقب این سطحی نگری بود. به طور مثال فرض کنید انتخاباتی پیش رو باشد. برای برگزاری این انتخابات باید برگه، صندوق، مکان، مجری، ناظر و ... مهیا کرد و بعد فراخوان داد. حال آیا بدون این مسوولیت پذیری و تهیه زیرساخت آیا درست است که همه را برای حضور به پای صندوق ها دعوت کرد؟!

روحانی و ماجرای بهشت اجباری با شلاق!

حالا باید پرسید دولت حسن روحانی تا کنون چه زیرساخت هایی را برای حرکت آزادانه مردم ایجاد کرده است؟ اینکه مردم باید بهشت را انتخاب کنند حرف درستی است ولی شما چه راهی را برای رسیدن به بهشت موعود بنا کرده اید؟ آیا بهشت شما از رهگذر ماهواره و فیس بوک به دست می آید؟ آیا همین فیس بوک که قرار بود شما آن را آزاد اعلام کنید این روزها شاهد کمپین بی حیایی نیست؟ چه برنامه ای برای این دارید که بی حیایی یواشکی از فیس بوک به بی حیایی علنی در جامعه تبدیل نشود؟ این ها سوالاتی است که ژست های سیاسی را در هم می ریزد و فهم مشاوران تان را به کار می گیرد. خود بهتر می دانید که افزایش پهنای باند عملا کار چند روز است اما زیرسازی استفاده صحیح از آن، آموزش سواد دیجیتال، بهره مندی از سبک زندگی مجازی کارهایی است که هم زمان می خواهد و هم تخصص و علی رغم آنکه وظیفه شماست ظاهرا از آن عدول کرده اید. آنقدر که دو وزیر ارشاد و نیز ارتباطات نام فیس بوک را به عنوان یک شرکت خصوصی خارجی بر زبان جاری کرده اند و بر آزادی آن دغدغه داشته اند، اگر دستاوردهای جوانان این مرز و بوم از نانو گرفته تا شرکت های دانش بنیان وجهه همت آنان بود قطعا شاهد ثمرات ویژه ای بودیم.

بهشت اجباری نمی خواهیم؛ فهم نادرستی از لا اکراه فی الدین

گرچه منتقدان دولت نهم و دهم از ادبیات کوچه بازاری رئیس جمهور وقت گلایه داشتند اما در دوره فعلی با کمال تعجب شاهدیم که پیچیده ترین شبهات دینی در قالب زبان عوامانه بسته بندی و تکثیر می شود.

اینکه رئیس جمهور بیان داشته اند بهشت بردن مردم به زور نیست باعث طرح سوال اصلی می شود: آزادی مردم در برابر اتخاذ دین به چه معناست؟ آیا به این معناست که هر انتخابی از سوی مردم صورت پذیرد همان درست است؟ جواب این سوال خلاصه ذکر گردیده است:

1-  اگر گمان شود که مردم آزاد و مجازند که هر اعتقادی داشته باشند و هر کاری دلشان می‌خواهد انجام دهند، دیگر خداوند متعال نه تنها پیامبر، کتاب و احکامی ارسال و انزال نمی‌نمود، بلکه بهشت و جهنمی نیز نمی‌آفرید.

2-   مگر می‌شود که انسان در باور یا انجام عملی آزاد و مجاز باشد، اما در نهایت محاکمه گردد که چرا چنین کردی و چرا چنان نکردی؟

3-  در دین خدا هیچ مطلب یا دستوری که فطرت و عقل انسان آن را نپسندد و نسبت به آن اکراه داشته باشد، وجود ندارد و به همین دلیل هم «دین» اجباری نیست یعنی تحقیقی است.

4-  ناقص خواندن آیه باعث افتادن در ورطه خطا می شود. در ادامه آیه آمده است:  قَدْ تَبَیَّنَ الرُّشْدُ مِنَ الْغَیِّ فَمَنْ یَکْفُرْ بِالطَّاغُوتِ وَ یُؤْمِنْ بِاللَّهِ فقد استَمْسَکَ بِالْعُرْوَةِ الْوُثْقى‏ لاَ انْفِصامَ لَها وَ اللَّهُ سَمیعٌ عَلیمٌ (البقره – 256) یعنی راه هدایت از گمراهی مشخص شده است. پس اتخاذ راه هدایت که همان دین باشد افراد را به بهشت رهنمون می شود.

5-  «مجبور نیستید» به معنای «مجاز هستید» نمی‌باشد. به عنوان مثال: «مجبور نیستی نماز بخوانی یا روزه بگیری» یعنی اختیار اطاعت یا تخلف داده‌ام، نه این که مجاز هستی هر کار خواستی بکنی! اسلام اجازه نمی‌دهد به بهانه‌ی آزادی، حقوق دیگران پایمال گردد. لذا هر کسی آزاد است در خلوت گناه کند و راه جهنم را بپیماید اما اگر گناه را علنی و حقوق دیگران را ضایع کرد، جلوی او را می‌گیرند و مجازاتش هم می‌کنند(9).

رساندن انسان‌ها به بهشت؛ وظیفه حاکم اسلامی (10)

آیه الله خامنه ای در شرح خطبه 156 نهج البلاغه و در مورد مسوولیت های دولت می فرمایند: نهى از منکر باید بکنیم، امر به معروف باید بکنیم، وسائل عمل خیر و حسنات را در کشور فراهم کنیم، وسائل شُرور و آفات را از دسترسها برداریم؛ این وظائف مسئولین حکومت است.

ایشان در ادامه و با ذکر عین عبارت ادامه می دهند: عبارت امیرالمؤمنین در خطبه‌ى نهج‌البلاغه این است؛ میفرماید: فَاِن اَطَعتُمونى فَاِنّى حامِلُکُم اِن شاءَ اللَّهُ عَلى‌ سَبیلِ الجَنَّة؛ فرمود اگر آنچه من میگویم، گوش کنید و عمل کنید، من شما را به بهشت خواهم رساند، ان‌شاءاللَّه؛ وَ اِن کانَ ذا مَشَقَّةٍ شَدیدَةٍ وَ مَذاقَةٍ مَریرة؛ اگرچه این کار، بسیار دشوار است، بسیار سخت است، تلخ است. این حرکت، حرکت کوچکى نیست، حرکت آسانى نیست؛ این هدف امیرالمؤمنین است‌. رساندن انسانها به بهشت، هم در زمینه‌ى فکرى مردم،هم در زمینه‌ى روحى و قلبى مردم، هم‌ در حیات اجتماعى مردم، نقش مى‌آفریند. من از این جهت روى این تکیه میکنم که گاهى شنیده میشود کسانى در گوشه‌وکنار وقتى صحبت از هدایت و راهنمایى و بیان حقایق دینى و مانند اینها میشود، میگویند آقا، مگر ما موظّفیم مردم را به بهشت برسانیم؟ خب بله؛ بله، همین است. فرق حاکم اسلامى با حکّام دیگر در همین است: حاکم اسلامى میخواهد کارى کند که مردم به بهشت برسند؛ به سعادت حقیقى و اُخروى و عقبائى برسند؛ لذا راه‌ها را باید هموار کند. اینجا بحثِ زور و فشار و تحمیل نیست؛ بحثِ کمک کردن است (11).

با توجه به نکات گفته شده مشخص می گردد گرچه بکارگیری "شلاق و زور" در هدایت مردم به بهشت دنیوی و اخروی ناصواب است اما این به معنای ترک مسوولیت دولت و واگذاری اختیار کامل به مردم نمی باشد بلکه دولت موظف است ابزار و وسایل لازم را برای نیل به مقصود در اختیار آنان قرار دهد. به عبارت بهتر سعی کند ملزومات را فراهم و موانع را دفع نماید و فعالانه در کنار حرکت مردمی حضور داشته باشد. حال باید دید این دولت چگونه عقل و عزم لازم را به کار خواهد بست. آیا تدبیر پیرترین دولت پس از انقلاب این است که چون یارای دویدن پیش تر از جامعه و مهیاسازی زیرساخت ها را ندارد، شعار آزادی سر دهد تا هم پرستیژ کسب کند و هم عرق نریزد یا اینکه با بکارگیری جوانان پر نفس خواهد توانست این مهم را محقق سازد. باید منتظر ماند، شعارها را شنید و عمل ها را دید!

 

پی نوشت:

    http://irna.ir/fa/News/81175159
   
 http://www.dolat.ir/NSite/FullStory/News/?Serv=12&Id=242887

3- کتاب شرح اسم/ نویسنده هدایت الله بهبودی/ موسسه مطالعات و پژوهش های سیاسی

    
http://ana.ir/Home/Single/66257

5- غلامرضا کرباسچی ، " اساسنامه جمعیت سری " ، فصلنامه یاد ، شماره 22 ، سال ششم ، ( بهار 1370 ، صص 54-51.)

    http://fararu.com/fa/news/74235

    http://farsi.khamenei.ir/speech-content?id=21151

    http://khabaronline.ir/(X(1)S(fzkoke015hoeqfy5gibaew1uk))/detail/352148/culture/literature
   
http://www.tebyan.net/newmobile.aspx/index.aspx?pid=934&articleID=486646

    http://farsi.khamenei.ir/newspart-index?nhid=156&npt=9&nht=1#49653

** دیدبان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 106
  • در انتظار بررسی: 4
  • غیر قابل انتشار: 66
  • ۱۱:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۴
    5 2
    قرار نیست رییس جمهور دولت اسلامی مردم را با زور شلاق به بهشت بفرستد قرار است زمینه های مناسب به بهشت رسیدن را برای مردم فراهم کند.
  • مهدی ۱۱:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۴
    1 2
    ... خیلی ها نمازها و روزه های مستحبی را بجا نمی آورند . پس این وجوب لطف مهمی است که خدا در مورد ما کرده است . اگر خدا اینها را واجب نمی کرد خیلی ها به سوی خدا نمی رفتند . عده ای در جنگ اسیر شدند ، آنها را پیش پیامبر آوردند . پیامبر تبسم می کردند . آنها گفتند که ما در زنجیر هستیم و شما تبسم می کنید . پیامبر فرمود : تبسم من برای این است که ما می خواهیم شما را به زور به بهشت ببریم . بعضی جاها واجب کردن لازم است . خدا با واجب کردن نماز می خواهد که ما حتما بهشتی بشویم ...
  • علي علوي ۱۱:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۴
    1 0
    ... والي جامعه اسلامي باید خيلي از شاخصه هاي عهدنامه مالك اشتر را كه حضرت علي براي والي اسلامي برمي شمرد داشته باشد...
  • ۱۱:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۴
    2 1
    اگر دولت اسلامی مردم را به بهشت نفرستد قطعا دشمنانش مردم را به جهنم خواهند فرستاد .
  • ۱۱:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۴
    0 0
    اگر رییس دولت خودش را پیش خداوند حکیم موظف به انجام دادن ادامه رسالت ائمه هدی ببیند زمینه سازی برای به بهشت رفتن مردم را با همه وجود و جون و دل انجام می دهد و از این کار ناراحت هم نمی شه ...
  • ۱۱:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۴
    0 1
    اگر دولت اسلامی به فکر بهشت رفتن مردم نباشه ببخشید توی این دنیای وانفسا کی باید به فکر باشه ؟!
  • ۱۱:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۴
    1 2
    دیگه آقای روحانی شما چرا ؟! می گن زمینه سازی می گی شلاق و زور ؟! حرفای کوچه بازاری از یه رییس جمهور بعیده!!
  • ۱۱:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۴
    0 0
    من هم عین فرمانده ام، شب ها حتما نان و پنیر را با خاویار می خورم................
  • محمد ۱۱:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۴
    0 0
    امان از این تفسیرهایی که بعضی از ادمای جاهل از ایه لا اکراه فی الدین چرا فقط همین قسمت از ایه رو توجه میکنید ادامش رو هم بخونید شرطی در ادامه این ایه هست واقعا که.
  • ۱۱:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۴
    0 0
    حالا از اون طرف بوم بیفتید ، اونقده به وظیفه تون عمل نکنید که مردم را راحت بفرستید جهنم .
  • ۱۲:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۴
    0 0
    نه آقای رییس جمهور درست فکر نکردی ! دشمنان قسم خورده با زور و تحمیل فساد مردم را با خودشون به جهنم می برن .
  • حسین ۱۲:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۴
    0 0
    ملای رومی آورده: پیامبر بر صف اسرای یکی از جنگ ها لبخند می زد و اسیران بر او غضب گرفتند که این چگونه رحمت للعالمینی است که براسیران مفلوک هم ریشخند می کند و سر عالمی را می بُرد! پیامبر شبهه ی اذهان آنان را دریافت و فرمود نه به ذلت شما که به این می خندم که عده ای را باید با زنجیر و به زور به بهشت برد!
  • ۱۲:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۴
    0 0
    دولت اسلامی اگر مردم را به بهشت نبرد دشمنان نظام اسلامی مردم را به جهنم خواهند برد.
  • ۱۲:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۴
    0 0
    ما بهشت اجباری نمی خواهیم اما بهشت با اسلام التقاطی و اسلام آمریکایی هم نمی خواهیم .
  • ۱۲:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۴
    0 0
    آفرین بر دیدبان
  • ۱۲:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۴
    0 0
    دولت اسلامی اگر با تدبیر صحیح برآمده از قرآن حکیم و عترت عزیز و عقل سالم نه معیوب ، مردم را به بهشت نفرستد ، دشمنان نظام اسلامی با تدابیر شیطانی و نیرنگ ها و فریبها و مکرهای شبه انسانی مردم را به جهنم خواهند فرستاد. قرآن کریم سراسر از آیاتی است که این واقعیت حتمی را بارها گوشزد کرده است. یا ولایت طاغوت یا ولایت الله ... با هم هرگز جمع نمی شوند.
  • ۱۲:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۴
    0 0
    ببخشید بهشتی که شما برای مردم در نظر داری چطوریه ؟!!
  • SMAH1 ۱۲:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۴
    0 0
    با این استدلال می شه ادعا کرد : «در جهت تامین منافع مردم هم نباید عمل کرد،چون در اون صورت باید برخی را اجبار کرد که مثلا قانون را رعایت کنند و ..»
  • ۱۲:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۴
    0 0
    ائمه اطهار و پیروان صادق شون برای حفظ دین خدا و حکومت خدا و به بهشت فرستادن بندگان خدا بیش از 1400 سال ظلم و زور و شلاق و شکنجه و آزار و تهدید را مقتدرانه تحمل کردند و نپذیرفتن که اسلام زورکی ، اسلام من درآوری ، اسلام آبکی ... به مردم تحمیل شود ...
  • ۱۲:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۴
    0 0
    مردم دوست دارن به بهشت بروند شما هم وظیفه داری شرایط و زمینه هاش را فراهم کنی .
  • ناشناس11 ۱۲:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۴
    0 0
    ما دوره های مختلف مدیریت فرهنگی را تجربه کرده ایم دورهایی که به مردم سخت گرفته شد و همچنین دورانی که شل گرفتند دورانی که حزب الهی ها بعد از نماز جمعه توی خیابان ولی عصر راه می افتاند و با بی حجاب و سوسول برخورد می کردند الان هم طور دیگر. سوال من اینست چرا در مقوله فرهنگ و بخصوص تفکرو اعتقادات این قدر افراط و تفریط داریم راه اصولی کدام است؟سلیقه ای برخورد کردن جواب نداده و نمی دهد.قهری و جبری هم جواب نداده کار فرهنگی ذوق،هنر ،ابتکار،ظرافت و برنامه ریزی و بودجه می خواهد در غیر این صورت روشهای پیشین محکوم به شکستند.
  • ۱۲:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۴
    0 0
    آقای رییس جمهور یادت نره ؛ خیلی ها زمان رژیم طاغوت شنکنجه های ساواک را تحمل کردن ، امام عزیز خون دل خورد ، برای اینکه فریاد می زدند ما حکومتی می خواهیم که سعادت دنیا و آخرت مردم براشون مهم باشه و اجازه ندن فساد مردم رو نابود کنه ...
  • سعید ۱۲:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۴
    0 0
    این سخنهای روحانی نشان میده که ایشون تفکرات لیبرالی داره اگر ما با زور جلوی نفسمون رو نگیریم نفس اماره قطعا به ما غلبه میکنه جامعه هم مثل وجود و نفس انسانه البته منظور از زور اجبار نفس با عقله نه زور غیرعقلانی واقعا متاسفم
  • میترا1 ۱۲:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۴
    0 0
    وقتی میگین باید شکرگزار باشیم که ....... وقتی میگین ذخیره ی الهی .... خب اینطور میشه که زیاد دور ورمیداره ! از ماست که برماست !
  • نگران ۱۳:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۴
    0 0
    دوستان، یکی از راه های سلطه بر یک کشور؛ بسط فرهنگ خودش در آن کشور است. دلسوزان، دارند فرهنگمان را کات و فرهنگ خودشان را پیست می کنند. دوستان ،عزیزان ، فریب تبلیغات رنگین و بهشت دنیوی دنیا پرستان را نخورید، قطعا این راه به بهشت واقعی ختم نمی شود که دنیا محل گذر و بسیار کوتاه است. خود را مهیای بهشت اخروی که در آن جاودانید بکنید. بهشتی باشید
  • ایرانی ۱۳:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۴
    0 0
    زمینه را برای رفتن به جهنم خوب فراهم می کنید افرین افرین!!!!!!!!!!!!!!
  • ریاستی ۱۳:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۴
    0 0
    حرف رییس جمهور که حرفی عوامانه است،وصد البته اجرای حدود الهی به شرطها وشروطها ضامن امنیت اجتماعی اقتصادی واخلاقی میشود واینکه هر کس حدودالهی بر او جاری شد به بهشت میرود یا نمیرود به خودش مربوط است که متنبه شود یا خیر.
  • ۱۴:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۴
    0 0
    پس باید زمینه را برای رفتن به جهنم خوب فراهم کنیم؟!!!!!!!!!!!!!!
  • ناشناس ۱۴:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۴
    0 0
    خدا رحم کرده رییس جمهورمون آخونده.
  • ۱۴:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۴
    0 0
    دقیقاً! مثلاً با فیسبوک و ماهواره، مردم بهشتی می شوند و وظیفه وزرا اینست که غیر قانونی عضو این سایت ها شوند!
  • ۱۴:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۴
    0 0
    آقای روحانی ،حوزه علمیه کجا دقیقاً درس خونده!
  • عمار ۱۵:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۴
    0 0
    قیاس شما ناثواب است. از نظر بسیاری از علما احکام شرعی قابل قیاس با احکام قانونی و عرفی نیست. منبع مشروعیت قانون خود مردم و نظر و پذیرش اکثریت است. اگر قانونی را اکثریت مردم نخواهند، آن قانون دیگر مشروعیت ندارد. جمله امام که در بهشت زهرای تهران می گفت مردم دیگر این قانون را نمی خواهند، یعنی قانون عرفی با رای ملت است...
  • ۱۵:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۴
    0 0
    روحانی امروز: "باید خود را برای یک نبرد فرهنگی عظیم با کشورهای صنعتی و مدرن آماده کنیم" این همه ... ناشی از چیه؟!!! بالاخره یکی از این دو شعار نظر اصلی رییس جمهوره و اون یکی شعاری بیش نیست!
  • ۱۵:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۴
    0 0
    شلاق زدن اماده کردن مسیره؟
  • ۱۵:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۴
    0 0
    واجب کرده تا فرد خودش انتخاب کنه، شلاق که بالا سرش نذاشتن اگه خدا بهشتی خالی میخواست ملائکه به اندازه کافی داشت
  • ۱۵:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۴
    2 0
    مردم خودشان انتخب میکنند، ولی قطعا ظالمین به نام خدا ، جهنمی هستند
  • ۱۵:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۴
    0 0
    پس راهو اشتباه اومدین
  • ۱۵:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۴
    0 0
    تو یه ایه از قران بیار که خلاف این گفته باشه، اگر قران را قبول داری همشو قبول داشته باش، من جمله لا اکراه فی الدین
  • ۱۵:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۴
    0 0
    کجا؟
  • ۱۵:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۴
    0 0
    تو به فکر خودت باش
  • ۱۵:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۴
    0 0
    داستانه، جایی روایت معتبر نداره
  • ۱۵:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۴
    0 0
    جایی که مردم خود مسیر را انتخاب کنند
  • ۱۵:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۴
    0 0
    چرت چرا میگی؟ چیزی هست به نام حقوق عمومی، و چیز دیگه ای به نام حقوق خصوصی، اعتقادات و عقاید خصوصیه
  • ۱۵:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۴
    0 0
    شما مخطارین که دینت را اجرا کنید ول یتکلیف با کسانی که راه شما را قبول ندارند چیست؟
  • ۱۵:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۴
    0 0
    حکومت اسلامی اعتبارشو از کجا اورده؟ از رای مردم یا امر مستقیم خدا بوده؟ چیزی را که عامه مردم میخواهند را عمل کنید
  • مجتبي ۱۵:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۴
    0 0
    تا الانم كسي راه بهشت رو درست و حسابي نشون نداده هر چي هم پول جمع ميكنند كه همه رو ببرند بهشت يه شبه دزد پيدا ميشه و پولها رو ميبرند. رييس جمهور ميبينه هيشكي نميتونه مردم رو ببره بهشت ميگه مردم خودتان بريد ديگه حرف بدي نزده
  • ۱۵:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۴
    0 0
    حرف ما هم همینه ولی مدل گفتنش مهمه
  • ۱۶:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۴
    0 0
    من يك سؤال دارم اون زمان كه اكبر پونز اين كارهارو ميكرد كسي نبود جلوي اين كارهارو بگيره ؟ سازمان قضائي نيروهاي مسلح نداشتيم؟
  • ۱۶:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۴
    0 0
    اقای رییس جمهور نام شما روحانی درلباس روحانی شما تلاش وبرنامه ریزی کنید مردم به بهشت بروند ممکن بگویید چه کسانی به زور مردم می خواهند به بهشت ببرنند
  • ۱۶:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۴
    0 0
    چه جالب داري ميگي صداوسيما حق و طرف مقابل باطله ، بنظر من جفتشون باطل هستند .... حق عقل انسان بالغه كه خودش دنبال حقيقت ميگرده
  • ۱۶:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۴
    0 0
    مدل گفتن رئيس جمهور هم همينه كه نوشته اند حالا قبل و بعد حرف ايشون رو مشرق سانسور كرده يعني كه كاري با روحاني كرد كه اگر ماها با احمدي نژادشونميكرديم ميشديم سياه نما
  • ۱۷:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۴
    0 0
    نیازی نیست به زور متوسل شی، وام های ربوی بانکی و لقمه حرام سر سفره مردم نزار نصف مشکلات بدون کشت و کشتار حل میشه
  • ۱۸:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۴
    0 0
    همون بهشتی که حوری های اون رو با جوراب در خیابون ها می بینی
  • حمیده ۱۸:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۴
    0 0
    واقعا که از رییس جمهور یه مملکت اسلامی بعیده که همچین حرفی بزنه!!!
  • ۱۸:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۴
    0 0
    حتما برداشت آقای رئیس جمهور از اعتادال را متوجه شده اید؟
  • ۱۸:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۴
    0 0
    خدا کنه که آن بهشتی که اکبر پونز می خواد نباشه!
  • ۱۸:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۴
    0 0
    @ناشناس11 خوب ایشان که با شعار اعتدال آمده اند ، چرا این حرف ها چیست که می گویند؟ مگر می شود در حکومت اسلامی برای فسق و فجور هم یک گوشه امن قرار داد؟ این که خلاف مسلم شرع اسلام است. بی حجاب ها ، بد حجاب ها ، ارازل و اوباش و مفتخور های انگل اجتماع در حکومت اسلامی باید مجازات بشوند ، آنهم نه اینجوری که الان هست ، بلکه با حکم دادگاه و دقیقا مطابق قانون اسلام.
  • ۱۸:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۴
    0 0
    خب اگه حکومت اسلامی نخواد در جهت ارتقای معنوی تلاش کنه پس فرقش با حکومتای دیگه چیه ؟؟؟؟ اونا که اتفاقا خیلی هم بهتر از حکومت از ما برای زندگی مادی مردمشون تلاش میکنن!
  • ۱۸:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۴
    0 0
    اين همه نظر با اگر براي يک نفر به صد نفر اجازه انتشار نظرشون داده نميشود اگر اگر
  • مجتبي ۱۹:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۴
    0 0
    آخه چه ربطي به اکبر پونز داره تا يه چيزي ميشه اينها رو علم ميکنيد آقا مردم در انتخاب دين و حکومت مختار هستند ممکنه دين اسلام و حکومت اسلامي رو انتخاب نکنند ولي اين چيزي از حقيقت اسلام و خدا کم نميشه همينطور که خدا ميگه شما نماز بخواني چيزي به من اضافه نميشه و اگر هم نخواني چيزي از من کم نميشود همه دستورات براي رسيدن به سعادت خودت است نميشود با زور مردم مسلمون نگه داشت شايد دوره اي زدگي از دين ايجاد شود ولي در آخر سر مثل دوران شاه مردم با شوق و علاقه به دين اسلام روي بياورند اين نظر بندست البته که ما هر چيزي رو ضديت با اسلام و حکومت فرض کنيم داستان اين ميشود که زور فشار ميآوريم تا آن را نابود فيلتر و سانسور کنيم !! تاييد کن اگر به بحث و گفتگو ارزش قائل هستي
  • ۱۹:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۴
    0 0
    الان بعد از اینهمه سال سعادت دنیا و اخرت به دست اومد؟
  • ۱۹:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۴
    0 0
    یواش یواش عادت میکنی، اینا که چیزی نیست
  • محمد ۱۹:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۴
    0 0
    ناشناس15:22 شما فقط همین قسمت ایه رو میخونید این ایه ادامه داره بازم میگنم ایه رو به طور کامل بخونید در ادامش شرطی گذاشته خواهشا دقت کن ایه رو به طور کامل بخون تا معنی پیامشو بفهمی نه فقط همین قسمتشو.
  • ۱۹:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۴
    0 0
    مردم در 12 فرودین رای به جمهوری اسلامی دادند
  • ۱۹:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۴
    0 0
    ناشناس 15:22 لا اکراه فی الدین ینی در "دین" هیچ اجباری نیست ینی تو مسلمان شدن اجباری نیست شما کافر باش تو ایران بهت نمیگن مجبوری مسلمان باشی ولی وقتی تو جامعه اسلامی زندگی میکنی باید احکام "اجتماعی" مسلمونا رو رعایت کنی این از اصول دموکراسیه (نظر اکثریت) که غرب میزنه زیرش
  • ۱۹:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۴
    0 0
    ناشناس 15:26 اولا مودب باش دوما کسی تو جامعه اسلامی عقیده زوری تحمیل نکرده شما فقط مجبوری احکام اجتماعی اسلامو رعایت کنی رییس دولتم وطیفش نشون دادن راه درست تو عقاید و اجرای احکام اجتماعی اسلامه مثل قانون البته بالاتر
  • ۱۹:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۴
    0 0
    خخخخخخخخخخخخخخخخخ
  • ۲۰:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۴
    0 0
    عامه مردم هر سال در سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی 22 بهمن خواسته هاشون رو فریاد می زنند. گوش شنوا داری؟
  • ۲۰:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۴
    0 0
    اونایی که راه صراط مستقیم را نمی خواهند تا زمانیکه به نظام اسلامی لطمه نمی زنند و فقط به خودشون و دنیا و آخرت خودشون لطمه می زنند و برای مسلمانان زحمت و اذیتی فراهم نمی کنند . دولت اسلامی و مردم مسلمان باهاشون هیچ کاری ندارن . جهنم در عقبا یهشون خوش بگذره .
  • ۲۰:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۴
    0 0
    مردم مسلمان و نجیب ایران زمین کلی زحمت کشیدن که حکومت و دولت اسلامی را بنا کنند و با تمام توان شون هم تلاش خواهند کرد کیفیت اون را به وضعیت مطلوب نزدیک تر کنند . مزاحم ها رو هم از سر راهشون برخواهند داشت همانطور که تاحالا این طور بوده . دیگه حرفی هست ؟!
  • ۲۰:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۴
    0 0
    با اختیار تام اسلام ناب را انتخاب کردم و از دولت اسلامی کشورم هم جدی می خوام تمام شئون یک دولت اسلامی را رعایت کند و برای بهتر اجرا شدن آن تمام تلاش اش را انجام دهد و در این مسیر هم کمک اش خواهم کرد . بقیه هم که نمی خوان تکلیف شون از نظر اسلام و مسلمین مشخصه . اما اگه با اسلام کاری ندارن از دولت و ملت آمریکا یاد بگیرن که هر کسی که لیبرالیسم را در اونجا به عنوان حاکم و قانون قبول نداره باهاش چه کار می کنن . به خصوص توجه کنن نهادهای امنیتی شون چطور با چنگ و دندون از لیبرالیسم حمایت و حفاظت می کنن. خوب از تجربه بشری یاد بگیرید.
  • ۲۰:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۴
    0 0
    اون حوری های با جوراب ول وسط خیابون در واقع ملکه های جهنمی هستن و جایی توی بهشت ندارن . بهشت جای پاکان و درستکاران است.
  • ۲۰:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۴
    0 0
    اگر توبه نکنن و به اون کار زشتشون ادامه بدن قطعا جاشون جهنمه نه بهشت . مطمئنا در این دنیا هم روی خوشی را نخواهند دید چه برسه به آخرت .
  • ۲۰:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۴
    0 0
    بهشت ، صاحب تیز بینی داره همیشه ناظر . هرگز اجازه نمی ده هر کسی به اسم او بهشت بسازه مگر افراد واقعا متقی . ضمنا هر کسی هم با نفاق بخواد سمت بهشت اش بره خیلی دقیق رسواش می کنه
  • ۲۰:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۴
    0 0
    اتفاقا چون به فکر خودم و مردم غیرتمند کشورم هستم از دولت می خوام خودش رو از پشت بام پرت نکنه . وگرنه بی بند و باری افرادی که نه به فکر خودشون و عاقبت کارشون هستن و نه به فکر کلی حق الناس که به گردنشون با کارهاشون هست ، امنیت من و جامعه ام را نابود خواهد کرد .
  • ۲۰:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۴
    0 0
    اینطوری که ما فهمیدیم خود رییس جمهور هم توی تعریف از اعتدال گیر کرده
  • ۲۰:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۴
    0 0
    آفرین ، واقع زدی تو خال! تمام که نه بسیار از این بد بختی ها بخاطر حرام خواری است.
  • ۲۰:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۴
    0 0
    حق انچیزی است در قران آمده است و مرجع تقلید آن را به امثال بنده و شما می گویند!
  • سعید110 ۲۱:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۴
    0 0
    هنگامی که رییس جمهور کشور جمهوری اسلامی ایران مدرک حقوقدانی خود را از دانشگاههای غربی بگیرد،باید منتظر این اظهار فضلها باشیم.
  • ۲۱:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۴
    0 0
    تفكر روحاني عين قرآنه .خاك بر سر تفكر شما افراطيها كه زور را وارد دين كريد
  • ۲۱:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۴
    0 0
    اقای روحانی دستور بفرمایند که یک دفعه امر به معروف ونهی از منکر را از فروع دین حذف کنند
  • همایون ۲۲:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۴
    0 0
    اگه اوایل انقلاب بود شاید حرف آقای روحانی نیمچه مصداقی داشت ، اما حالا تو این وضعیتی که تو کوچه و خیابون همه داره می بینیم ، ما که نفهمیدیم کی مردم با شلاق داره به بهشت می بره ؟؟؟ فعلاً که خیلی ها خفت شیطون شدند و سمت جهنم راه کج کردند .
  • ۲۲:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۴
    0 0
    روحانی حرف دل خیلی ها رو زد
  • ۲۲:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۴
    0 0
    شما ها دیگه کی هستید
  • حجت ۲۲:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۴
    0 0
    خدا اگر چیزی رو واجب کرده بخاطر خود انسانه،در ضمن فکر میکنم منظور آقای رئیس جمهوراز شلاق و عدم دخالت در زندگی دیگران،ضربه به امر به معروفه.واگر نه خحدا نگفته که اصلا به هم کاری نداشته باشید و به هم تذکر ندید
  • حجت ۲۲:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۴
    0 0
    درسته که حق انتخاب با خود مردمه و در پذیرش دین اجباری نیست.ولی نه اینکه تا یکی امر به معروف کرد بگی زندگی خصوصیه خودمه به شما چه،این همون فرهنگ غربیه.به یاد داشته باشیم که رهبری یک چیزهایی میدید که از همون اول اسم امسال رو فرهنگ گذاشت
  • حجت ۲۲:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۴
    0 0
    اعتبار جمهوری اسلامی به خداست.مردم هم تا وقتی که گوش به حرف خدا میدند در ایران سرور مسئولین هستن و برای نظام اعتبار(خدا میگه هرچی بندم بگه،میگم چشم،اون بنده ای که هرچی من بگم میگه چشم)
  • حجت ۲۲:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۴
    0 0
    به نظر من اول باید ازخودمون بپرسیم.آیا داخل کشور ما کافرانی هستن که ما برای بهشت بردنشون داریم شلاقشون میزنیم؟یا منظور آقای روحانی از بهشت بردن با شلاق همون افراد بی بند باریه که تو خیابونها ولن،وآقای روحانی میخوان بگن که کاری به کارشون نداشته باشید؟
  • نظری از قم ۲۳:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۴
    0 0
    آقای رئیس جمهور را سفارش میکنم به مطالعه سلسله مباحث جهانبینی های شهید مطهری ؛اصل سوم قانون اساسی و فهم درست از دین از طریق کارشناسان دینی ...... آقای روحانی هدف از تشکیل حکومت اسلامی برای توسعه قدرت طلبی نیست بلکه برای هموار کردن را بهشت برا ی تمامی بشریت است و گر نه خاصیتی دیگری ندارد و بدانید که این نوع نگاه شما به حکومت نگاه سکولاریستی است و لو اینکه از زبان یک روحانی بظاهر اسلام شناس صادر می شود.
  • سجاد ۲۳:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۴
    0 0
    دولتی که میانگین سنیش بالای 65 ساله فرهنگ که هیچی هیچ باری رو نمیتونه ببره و بهترین راه استفاده از مدیریت رهاست... راه بهشت رو گم نکنی
  • سوفیا خوره ۲۳:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۴
    0 0
    جدٱ این رئیس جمهور برازنده تو است آقا مجتبی
  • فاميل دور ۲۳:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۴
    0 0
    ...:::كه با اين در اگر در بمد در ماند در ماند:::...
  • علی اصغر ۲۳:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۴
    0 0
    این حرف در زمان رژیم قبل توی فیلمهای آبگوشتی که دختره به ننه اش میگفت دوست ندارم چادر سرم کنم مگه زوره دوست ندارم به زور بهشت برم مگه روزه خیلی دیده میشد کار امروز و دیروز فردا نیست یک حرف عوام مآبانه و خیلی کوچه بازاری است .
  • امیر ۲۳:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۴
    0 0
    دست همتون درد نکنه واقعاً روز قیامت خدا بیکار بیکاره و راحت استراحت می کنه شماهم راحت قضاوت کنید شما اونارو بفرستین جهنم اینارو بهشت اوناهم شمارو بفرستن جهنم اینارو بهشت لطف خدا بیشتر از جرم ماست . . .
  • کوروش ۰۰:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۵
    0 0
    خب کاملا حرف درستیه دیگه،به زور که نمیشه مردم رو وارد بهشت کرد،اونقدر فشار میارین که از اون ور جهنم میزنه بیرون!
  • ۰۰:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۵
    0 0
    مشرق باهوش خیلییییی تشکر
  • ۰۱:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۵
    0 0
    روحانی مچکریم......
  • ۰۱:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۵
    0 0
    رساندن انسان‌ها به بهشت؛ وظیفه حاکم اسلامی: بشرطیکه از راه درستش به بهشت راهنمایی بشن نه 30 سال بگیر و ببند !! باید اقدام فرهنگی کرد نه بی فرهنگی...تو این 35 سال بودجه های فرهنگی مملکت کجا صرف شد؟؟ چقدر آب در هاون کوبیدن؟؟؟؟؟؟؟؟
  • کاپیتان ۰۲:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۵
    0 0
    درهای بهشت بسته میشد مردم همه میجهنمیدند!!!!!
  • ۰۲:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۵
    1 0
    مردم ما هميشه قانون خدا را ميخواسته اند ولي تهاجم فرهنگي امريكا اين بلا را به سر جوونا ومتاسفانه بعضي از پيرا اورد كه انسان گرا بشوند نه خدا جو وصرفا دنبال لذت جويي باشند كه هدف از خلقتشان چيزي جز اين است
  • امین الاسلام ۰۶:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۵
    0 0
    جناب مشرق لطف کنید بفرمایید چه چیزی از نظر شما قابل انتشار است تا ما در همان قالب مطلب بنویسیم
  • ۰۸:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۵
    0 0
    خخخخخخخ خحلی باحال بود !
  • فرهاد ۰۸:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۵
    0 0
    واقعا ما كشوري عقب مونده هستيم نه بخاطر صنعت و يا توسعه . بلكه فقر و عقب ماندگي ما در فرهنگ ماست ............عقب مونده ها تا كي عقب موندگي....
  • ۰۸:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۵
    0 0
    دولت اسلامی باید با عقل و تدبیر، اصلاح اقتصاد و فرهنگ ، کاهش فقر و فحشا مردم رو به بهشت بفرسته ، وقتی فقر از سر و کول جامعه بالا میره فرد مجبور به دست زدن به هرکاری جهت گذران زندگی میشه ، من به تو دروغ میگم و تو به من
  • ۱۲:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۵
    0 0
    شما بفرماین که عقب موندگی رو در چی و پیشرفت رو در چی میبینین اگه عقب موندگی در تعالی احکام و عمل به احکام اسلامی است و نتیجه ان به بهشت رفته که ما این عقب موندگی رو می پرستیم و اگه پیشرفت در منفعل بودن و وادادگی است پس ما از ان بیزاریم
  • IR ۱۲:۳۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۵
    0 0
    نه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس