کد خبر 311624
تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۶

برخي افراد خشم خود را فرو مي خورند و نمي خواهند کسي متوجه شود که آن ها تا چه حد عصباني و ناراحت هستند.

به گزارش گروه اجتماعی مشرق، زني ۱۵ساله هستم. همسرم ۲۲سال دارد و کمي بددهن و پرخاشگر است. نمي دانم چه کار کنم که او بددهني نکند.

واقعيت اين است که خشم، هيجاني طبيعي است که همه ما آن را در زندگي تجربه مي کنيم اما زماني که به دفعات اتفاق بيفتد و نحوه ابراز آن مناسب نباشد، مي تواند به يک حس مخرب و ويرانگر تبديل شود و پيامدهاي ناگواري را براي فرد و اطرافيانش رقم بزند. مخاطب عزيز، به نظر مي رسد مشکل همسر شما در کنترل خشم و چگونگي مديريت آن است.

يک احساس با واکنش هاي متعدد

همه ما حق داريم خشمگين شويم اما مهم اين است که چگونه خشم مان را ابراز کنيم. خشم مي تواند يک رنجش و ناراحتي جزيي يا در نوع حاد آن، واکنشي فيزيکي و خارج از عرف باشد. واکنش افراد مختلف در مقابل احساس خشم متفاوت است. برخي افراد خشم خود را فرو مي خورند و نمي  خواهند کسي متوجه شود که آن ها تا چه حد عصباني و ناراحت هستند.

آن ها به شدت رفتار خود را کنترل مي کنند و هيچ نشانه اي از عصبانيت از خودشان بروز نمي دهند. برخي افراد نيز هنگام احساس خشم، رفتارهاي پرخاشگرانه اي از خود نشان مي دهند. با صداي بلند فرياد مي زنند، ناسزا مي گويند، ديگران را کتک مي زنند، آن ها را مسخره مي کنند، به صحبت ديگران گوش نمي کنند و حقوق ديگران را ناديده مي گيرند.

برخي ديگر زمان احساس خشم آرام ولي محکم صحبت مي کنند و سخن ديگران را قطع نمي کنند، همچنين احساسات خود را شفاف و محترمانه بيان مي کنند آن هم بدون اين که حقوق ديگران را ناديده بگيرند. به اين رفتارها، رفتارهاي جرات مندانه مي گويند. فرد با کمک رفتار جرات مندانه مي تواند بدون پرخاشگري، بددهني و خودخوري به ديگران نشان دهد که عصباني و ناراحت شده است. درادامه راهکارهايي براي مديريت خشم و پرخاشگري مي آيد.

ناکامي اصلي ترين دليل پرخاشگري

يکي از مهم ترين علل اصلي پرخاشگري، ناکامي در تامين نيازهاست. فرد زماني که نيازهايش از جمله نياز به محبت، توجه يا احترام برآورده نشود، احساس ناکامي مي کند و اين ناکامي زمينه ساز بروز پرخاشگري مي شود.

چند راهکار براي رفتار با همسر پرخاشگر

به رفتارهاي درست همسرتان هر چند ناچيز و اندک باشد توجه و احساس خوب خود را در مورد رفتارهايش بيان کنيد.

هرگز مقابله به مثل نکنيد و به بددهني هاي وي پاسخ ندهيد زيرا اين رفتار موجب تشديد رفتار همسرتان مي شود.

زماني که همسرتان در وضعيت روحي مناسبي قرار دارد، درباره تاثيرات منفي بددهني بر احساس و رفتار شما و زندگي مشترک تان صحبت کنيد.

در صورتي که همسرتان دوستان ناباب و بددهني دارد، سعي کنيد ارتباط او را با آن ها به روش هاي مختلف و با تدبير، کمتر و در نهايت قطع کنيد و همزمان ارتباط خود را با بستگان و دوستاني که رفتارهاي مناسب وبهتري دارند، افزايش دهيد.

به خودتان مسلط باشيد. بسياري از جر و بحث ها و مشکلات بين زوجين، به دليل تسلط نداشتن آن ها بر هيجانات به وجود مي آيد. گاهي اوقات زوجين با واکنش نامناسب از جمله (بي اعتنايي و بي توجهي، پرخاشگري و خشونت) ناخواسته به رفتارهاي اشتباه يکديگر دامن مي زنند و متاسفانه چرخه معيوبي را ايجاد مي کنند به اين معنا که رفتارهاي منفي همسر باعث خشم و عصبانيت زوج يا زوجه مي شود و رفتار خشمگين زوج يا زوجه باعث افزايش رفتارهاي منفي همسرش خواهد شد. دقت کنيد در اين چرخه معيوب گرفتار نشويد.

توصيه هايي به همسران پرخاشگر

در ادامه راهکارهايي براي مديريت خشم به همسران پرخاشگر ارائه مي شود:

موقعيت را ترک کنيد. زماني که فکر مي کنيد در صورت ادامه بحث ديگر نمي توانيد خشم خود را کنترل کنيد ادامه صحبت تان را به زمان ديگري موکول کنيد، با اين کار به خود و همسرتان فرصت مي دهيد تا از عصبانيت و خشم فاصله بگيريد و رفتار مناسب تري داشته باشيد.

براي اين منظور مي توانيد به همسرتان بگوييد: «الان شرايط روحي مناسبي نداريم، ممکن است حرف هايي بزنيم که بعدا هر 2 پشيمان شويم. بهتر است در شرايط بهتري با يکديگر صحبت کنيم» يا اين که «من الان عصباني ام، بعدا در مورد اين موضوع صحبت خواهيم کرد.»

احساس منفي خود را بيان کنيد. نکته مهم اين است اگر ناراحتي خود را به زبان نياوريد کسي نمي داند که شما چه احساسي داريد. به جاي نمايش خشم و پرخاشگري (به طور مثال اخم کردن، سخن نگفتن، داد و فرياد زدن، فحاشي و بددهني) با استفاده از کلمات مناسب احساس خود را بيان کنيد.

در زبان فارسي واژه هاي گوناگون و متنوعي براي بيان احساسات و افکار وجود دارد. مثلا بيان کنيد «زماني که به حرف هاي من توجه نمي کني، ناراحت مي شوم». با بيان احساسات خود، زمينه مناسبي را براي حل مشکلي که چنين احساساتي را به وجود آورده است، فراهم مي کنيد.

مراقب کلام خود باشيد. تحقير، توهين، تهديد، سرزنش و پرخاشگري نکنيد. دقت کنيد اگر صداي تان بلندتر از همسرتان باشد يا به تندي و با پرخاشگري با وي صحبت مي کنيد کمي مکث کنيد تا آرام شويد. دشنام و ناسزا بحث را به مشاجره تبديل مي کند. همچنين گاهي مي توانيد موضوع بحث را تغيير دهيد. براي مثال فرض کنيد در خلال بحث به جاي پاسخ «نه» از ناسزا استفاده شود. از اين لحظه به بعد خواهيد ديد که موضوع بحث هر چه باشد، به رد و بدل دشنام ميان دو فرد تبديل مي شود.

به پيامد رفتار خود فکر کنيد. فحاشي و بددهني از اعتبار و احترام شما مي کاهد، روابط شما را با ديگران به خطر مي اندازد، موجب آزار ديگران مي شود و مهم ترين پيامد آن اين است که شرايط را بحراني تر و سخت تر مي کند.

خود را آرام کنيد. تکنيک هايي مانند تنفس عميق، شست و شوي دست و صورت، نوشيدن آب و پياده روي در کاهش خشم و عصبانيت موثر است.

مسائل و مشکلات خود را حل کنيد. به اين موضوع فکر کنيد که آيا فحاشي و بددهني به حل مشکل شما کمکي خواهد کرد؟ فحاشي نه تنها به حل مشکل کمکي نمي کند بلکه به تيره شدن روابط بين شما و اطرافيانتان مي انجامد.

بدين منظور نخست مشکل خود را به طور دقيق تعريف و سپس راه حل هايي براي آن انتخاب کنيد، آن گاه نکات مثبت و منفي هر راه حل را بررسي و در پايان بهترين راه حل را انتخاب کنيد.

از عذرخواهي نترسيد. اگر متوجه شديد رفتار شما باعث ناراحتي و عصبانيت همسرتان شده است، عذرخواهي کنيد. اين موضوع براي ترميم رابطه و کاهش اثرات زيانبار پرخاشگري ضروري است.


مخاطبان محترم گروه اجتماعی مشرق می توانند اخبار، مقالات و تصاویر اجتماعی خود را به آدرس shoma@mashreghnews.irارسال کنند تا در سریع ترین زمان ممکن به نام خودشان و به عنوان یکی از مطالب ویژه مشرق منتشر شود. در ضمن گروه اجتماعی مشرق در صدد است با پیگیری مشکلات ارسالی شما از طریق کارشناسان و مشاوران مجرب پاسخی برای ابهامات مخاطبان عزیز بیابد.

منبع: خراسان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 81
  • در انتظار بررسی: 68
  • غیر قابل انتشار: 83
  • ۱۴:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۱
    5 3
    باید زد تو دهنش :))
    • melika IR ۰۳:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۵
      0 0
      موافقم بره گورشو گم کنه
    • melika IR ۰۳:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۵
      0 0
      موافقم
  • ۱۷:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۱
    3 0
    باید قبل از ازدواج همدیگه رو بهتر میشناختید
  • رها ۱۱:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۷
    9 7
    سلام. شوهرم من مهربونه هرچی میخوام برام فراهم میکنه ولی اصلا چشم دیدن خانوادم و نداره یکسره از هر کارشون ایراد میگیره تا من از خان ادم دفاع میکنم قاتی میکنه فحش میده در صورتی که سطح خانواده خیلی از خانوادم پائینتر ه ولی زبانش دروازه خیلی به خانوادم فحش میده دیگه تحمل ندارم ، لطفا راهنمایی کنید.
  • قاسمی ۲۰:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۸
    5 0
    نظر دین اسلام در مورد بددهانی و فحاشی چیست ؟ پاسخ – اسلام در مقابل فحاشی و بددهانی محکم ایستاده است . ما روایات عجیبی در این زمینه داریم . اولیاء الهی تعبیرات عجیبی بکار برده اند . پیامبر فرمود : از فحش بپرهیزید زیرا خدای بزرگ انسان فحش دهنده را دوست ندارد . در تعبیر دیگری فرمودند که خدا فحش دهنده ی هرزه گوی را دشمن می دارد . پیامبر به عایشه گفت که اگر فحش مجسم بشود چهره ی خیلی زشتی پیدا می کند . فحش دادن هم آثار دنیایی و هم آثار آخرتی دارد . ما در روایات داریم که یکی از آثار دنیایی فحش این است که برکت روزی را از بین می برد . رسول اکرم فرمودند : کسی که به برادر مسلمانش فحش بدهد خداوند برکت رزقش را از و می گیرد و او را به خودش واگذار می کند و معیشت او را از بین می برد . در مورد آثار آخرتی انسان بددهان جهنم است . امام صادق (ع) فرمود : هرزه گویی جفاکاری است و جفاکار در جهنم است . آقا در روایتی می فرمایند که چهار گروه در جهنم هستند که جهنمیان از آنها حالشان بهم می خورد . یکی گروهی از افراد هستند که در جهنم چرک از دهان شان بیرون می آید . اینها همان انسانهایی هستند که در دنیا دشنام می دهند . بعد فقهی هم دارد . فحش دان حرام و گناه است . بعضی ها فکر می کنند که غیبت ، دزدی ، شراب خواری و عمل منافی عفت گناه است . فحش هم حرام است و فرقی با اینها نمی کند . ما در مورد دروغگویی و گناهان دیگر بیشتر شنیده ایم که حرام است ولی در مورد فحش کمتر شنیده ایم که فحش حرام است . بعضی ها فکر می کنند که منظور فحش های خیلی بد و زننده است . خیر این طور نیست . فحش حرام است حتی اگر نام حیوانات را به کسی نسبت بدهیم حرام است . حتی فرموده اند که یکسری بیماری مثل کوری و کچلی را به دیگران نسبت بدهند حرام است . اگر آنرا به زن و بچه ی خودشان هم نسبت بدهند حرام است . ما معتقد به حُسن و قُبح عقلی هستیم . اگر اسلام را در این مورد حکمی نمی داد و این صفت رذیله را حرام نمی کرد ، عقل انسان می گفت که این کار زشت است . شما اگر به هر جا بروید و در هر برهه ای از زمان بپرسید که فحش خوب است ؟ جواب می دهند که فحش بد است . در ضمن فحش سلامت جامعه را هم به خطر می اندازد . فرقی بین حرام و تبعات منفی که عقل می گوید وجود ندارد . حرام های الهی و نباید هایی که اسلام دارد و محدودیت هایی که دارد برای مصونیت است . و برای جلوگیری از این آفت ها و آسیب هاست .
  • ویدا ۱۴:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۱
    25 3
    شوهر من بد دهنه و مشکل اینه که با همین تربیت بزرگ شده و هر کارم می کنم نمی تونم اصلاحش کنم چون یک مکالمه با خانوادش دوباره باعث برگشت رفتارش میشه. خستم کرده. کاش این رفتاراشو قبل ازدواج می دونستم. کاش میشد از زندگیم حذفش کنم . کاش .....
  • ویدا ۱۴:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۱
    6 5
    شوهر من بد دهنه و مشکل اینه که با همین تربیت بزرگ شده و هر کارم می کنم نمی تونم اصلاحش کنم چون یک مکالمه با خانوادش دوباره باعث برگشت رفتارش میشه. خستم کرده. کاش این رفتاراشو قبل ازدواج می دونستم. کاش میشد از زندگیم حذفش کنم . کاش .....
  • اکرم ۰۰:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۸
    13 10
    شوهر من خیلی عصبانی وبد دهنه ، با این رفتارش هرکاری که بخواهد میکنه همه چی میگه آخرشم میگه ن میخوای راه بازه میتونی بری هيچوقت هم معذرت خواهی نمیکنه
  • ۱۵:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۱
    8 3
    شوهر من خیای بی ادب به نظر شما چه کار کنم
  • ۲۳:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۳
    12 6
    همسر من خیلی بددهنه وقتی عصبی میشه ب همه چیز و همه کس فحش میده واقعا ازش خسته شدم بخاطر این رفتارش خیلی بدم اومده ازش
  • ۱۹:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۴
    10 9
    همسر من خیلی بد دهنه تا از چیزی ناراحت می شه به من و خانواده و حتی مادرم که فوت کرده ناسزا می گه نمی زاره من با هیچ یک از اعضا خانوادم ارتبا ط داشته باشم در ضمن مادرشم در این زمینه تحریکش می کنه و مشکل دیگه ای که دارم اینه که تک فرزنده و شدیدا به پدر و مادرش وابسته است من دو تا فرزند دارم به خاطر بچه هام نمی خواهم ازش جدا بشم تو رو خدا کمکم کنید
  • ۰۰:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۶
    7 6
    شوهرم بی تربیته از دست کاراش خسته شدم.تورو خدا راهنماییم کنید
  • ۱۶:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۷
    1 0
    ازبد دهنی های شوهرم خسته شدم دوسش دارم به مادرش خیلی,وابسته اس نمیدونم چکار کنم کمکم کنید
  • eli ۰۱:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۴
    8 4
    شوهرمن خیلی خیلی بددهنه خیلی ناسزامیگه خسته شدم چیکارکنم این رفتاراشوترک کنه نمیخوام ازش جداشم بخاطردخترم.ازطرفی پیش دخترمم فوحش های خیلی بدمیده خسته شدم توروخداکمکم کنید.
  • eli ۰۱:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۴
    12 3
    شوهرمن خیلی خیلی بددهنه خیلی ناسزامیگه خسته شدم چیکارکنم این رفتاراشوترک کنه نمیخوام ازش جداشم بخاطردخترم.ازطرفی پیش دخترمم فوحش های خیلی بدمیده خسته شدم توروخداکمکم کنید.
  • ۰۰:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۵
    11 4
    شوهر من هم بددهنه هم درغگو ازش خیانتم دیدم زندگی رو برام سیاه کرده کسی روندارم دستم تو جیب خودم نمیره از حرفهای زشتی که به مادرم وخواهرم میگه قلبم درد میگره آرزوی مرگمو میکنم ازش خسته ام خسته ایا این صبر من بدون جواب میمونه ایا خدا منو فراموش کرده این همه ظلم رو نمیبینه چیکار باید بکنم به کی بجز خدا پناه ببرم خدایا کس بی کسان توی یکبار هم شده دست بندت روبگیر تا ازت نا امید نشده
  • در ۱۷:۱۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۸
    2 1
    شوهر من خیلی بددهنه ازش متنفرم هرکاری میکنم طلاقم نمیده هیچ‌وقت نمی بخشش همش تقصیر مادر وخواهرهای عقده ای بهم حسودی میکنن تصمیم گرفتم ازش جدا شم اصلا برام مهم نیست دوتا دختر دارم بهش نمیدم هر غلطی میتونه بکنه
  • بیتا ۲۳:۵۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۷
    11 4
    سلام شوهر من خیلی خوبه ومن عاشقشم اما اون فوقلعاده بد بدهنه خیلی هم زود سر اندک چیزی عصبی میشه و قهر میکنه... تازه بد دهنیش طوری که فحشای خیییییلی بدی میده حتی موقع رانندگی.... چه کار کنم؟؟؟؟
    • صنم IR ۰۷:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۹
      0 0
      پس چطوری میگی خیلی خوبه؟!
  • ۱۳:۳۰ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۰
    7 0
    شوهر من عصبانی میشه سریع به خانواده ام فحش میده وسیبه میشکنه تهدید به جدایی میکنه ترخدا کمکم کنین خستم کرده میدونه رو خانوادم حساسم هی توهین میکنه بهم میگه بی غیرتی بامن زندگی میکنی اگه مجبور نبودم همون سال اول ازش جدا میشدم
  • منصوره ۲۲:۴۸ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۴
    2 0
    سلام من 32 هست که ازدواج کردم شوهرمنو خیلی در مورد مسايل اعتقادی محدود ومسخره میکنه از همه بد میگه فقط خودشو با خدا میدونه اگه یه چیزی بگم باب میلش نباشه خیلی بددهنی میکنه دعا کنید من زودتر بمیرم
  • منصوره ۲۲:۵۴ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۴
    2 0
    سلام من 32 هست که ازدواج کردم شوهرمنو خیلی در مورد مسايل اعتقادی محدود ومسخره میکنه از همه بد میگه فقط خودشو با خدا میدونه اگه یه چیزی بگم باب میلش نباشه خیلی بددهنی میکنه دعا کنید من زودتر بمیرم
  • ماری ۰۱:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۴
    5 0
    از هیچی نترسید فقط جلوش وایستید تا فحش داد بگید حرفای لیاقت خانواده خودته را به من میگی.ناامید نباشید تعداد آدمای مثل ماها کم نیستن .فرهنگ ایرانی اینطور مردای عوضی بار میاره اگه بچه دارید نذارید اینطوری بار بیاد . اینا همه عقده های بچگیشونه الان داره بروز میکنه.همسرمنم فحاشی میکنه منم خسته ام اما دست از تلاش برنمیدارم انقدر جلوش وایمیستم تا بفهمه زن ایرانی هم موش نیست.
  • ۲۰:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۶
    9 3
    خاک بر سر مردای ایرانی
  • ۱۶:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۷
    3 0
    هی چیز به اندازه بددهنی بنیان خانواد رو‌ سست نمی کنه.
  • ۱۳:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۳
    5 0
    خیلی بد دهنی بده اگه به مرد خونه هم بگی لایق خودته حرفات بدتر میشه اگه به خاطر شرایط جامعه نبود تحملش نمیکردم
  • بهرام ۱۲:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۹
    3 0
    برعکس همه خانمها که شوهر بد دهن دارند من زنم بد دهنه.به همه فحش میده اونم رکیک حتی فحش ناموسی به خانوادم ولی من جوابشو نمیدم تزمم اینه که خیلی راحته که جوابنو بدم ولی اگه اینکارو بکنم منم یکی میشم مثل تو حقیر و فرومایه ولی با اینحال از نظر ذهنی طلاقش دادم تا کی فرصتش پیش بیاد...
  • ۱۶:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۵
    1 0
    اصلا در برابرشون کوتاه نیاین اگه کوتاه اومدین هر روز فحشای بدتری میشنوین پیش ماماناشون بیگین تربیت بچه با مادره بچه همون میشه که مادرشه تا اونا جلوشا بگیرن
  • بهرام ۱۱:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۷
    2 1
    خاک بر سر من...
  • ۱۳:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۵
    2 0
    سلام من هم شوهرم بد دهنه بخاطر رفتار های او خیلن اذیت میشم دوست ندارم پسرم مثل او تربیت بشه چیکار کنم راهنمای کنید بعضی وقت ها می خوام خود کشی کنم
  • ۱۳:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۵
    5 2
    سلام من هم شوهرم بد دهنه بخاطر رفتار های او خیلن اذیت میشم دوست ندارم پسرم مثل او تربیت بشه چیکار کنم راهنمای کنید بعضی وقت ها می خوام خود کشی کنم
  • ۱۳:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۵
    1 1
    سلام من هم شوهرم بد دهنه بخاطر رفتار های او خیلن اذیت میشم دوست ندارم پسرم مثل او تربیت بشه چیکار کنم راهنمای کنید بعضی وقت ها می خوام خود کشی کنم
  • اعظم عضدی ۱۷:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۰
    1 1
    شوهر من خیلی بد دهن هست و هر شب بیرونه دنبال لاشه بازی و وقتی میاد خونه یقه پیرهنش رژی هست تو گوشی شم پر شماره دختره و عکس منم کتک میزنه چیکار کنم
  • تنها ۱۴:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۲/۳۱
    3 0
    من سی سالمه تمام وقتم صرف رسیدن به امورخونه و بچه هام وراحتی شوهرمه واصلا استراحت و وقت برا خودم نمیذارم مدام درگیر بیماری ومریضی بچه هام چون آسم دارن خیلی خسته وافسرده شدم ولی همه اینا به کنار قدرنشناسی و پرخاشگری همسرمه حتی کارای بیرون خونه خودم انجام میدم وقتی بش میگم من آدمم و با دوتا بچه کوچیک نمیتونم وظایفت خودت انجام بده دادوبیدا میکنه و فحش میده و چیزایی میگه که اصلا ربطی نداره و وسایل خونه میشکنه میگه من همینم نمیخوای برو تو هم انجام نده مجبور نیستی .مگه میشه قسط نداد قبض نداد زندگی همش مسولیته اگه به دوش یه نفر باشه داغون میشه .خسته ام و دلم پره شبا با گریه و درد و خستگی میخوابم حتی نمیتونم دکتر برم.به نظر من یه زن وقتی ماک باشه و مودب و وقتش برا خانواده بذاره و بی ادبی نکنه مرد میزنه تو سرش .تو این دنیا عدالت نیست ولی برعکس زنایی که میبینم فقط خوشگذرونی میکنن و ولخرجی و میزنن تو سر بچه هاشون و با بی ادبی داد وبیدا میکنن شوهرا ازشون میترسن و احترامسون دارن .خدایا این عدالته؟
  • تنها ۱۴:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۲/۳۱
    2 1
    من سی سالمه تمام وقتم صرف رسیدن به امورخونه و بچه هام وراحتی شوهرمه واصلا استراحت و وقت برا خودم نمیذارم مدام درگیر بیماری ومریضی بچه هام چون آسم دارن خیلی خسته وافسرده شدم ولی همه اینا به کنار قدرنشناسی و پرخاشگری همسرمه حتی کارای بیرون خونه خودم انجام میدم وقتی بش میگم من آدمم و با دوتا بچه کوچیک نمیتونم وظایفت خودت انجام بده دادوبیدا میکنه و فحش میده و چیزایی میگه که اصلا ربطی نداره و وسایل خونه میشکنه میگه من همینم نمیخوای برو تو هم انجام نده مجبور نیستی .مگه میشه قسط نداد قبض نداد زندگی همش مسولیته اگه به دوش یه نفر باشه داغون میشه .خسته ام و دلم پره شبا با گریه و درد و خستگی میخوابم حتی نمیتونم دکتر برم.به نظر من یه زن وقتی ماک باشه و مودب و وقتش برا خانواده بذاره و بی ادبی نکنه مرد میزنه تو سرش .تو این دنیا عدالت نیست ولی برعکس زنایی که میبینم فقط خوشگذرونی میکنن و ولخرجی و میزنن تو سر بچه هاشون و با بی ادبی داد وبیدا میکنن شوهرا ازشون میترسن و احترامشون دارن .خدایا این عدالته؟
  • زن ۱۴:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۲
    2 0
    منم مشکل ترو دارم...
  • ۱۴:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۲
    0 0
    کسی که خوبه بد دهن نیست...
  • بهرام ۱۴:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۲
    1 1
    مجبور نیستی.یادت باشه فقط یه بار زندگی میکنی...
  • یک زن ۱۵:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۲
    0 0
    وجود نداره...
  • ۱۵:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۷
    1 0
    همه مردابددهنن استثنائی هم وجودنداره منم شوهرم بددهنه کفرمیگه وحتی مشکلی پیش بیادبینمون جلوخانوادش حتی فشایی میده که من خجالت میکشم سرموبالابگیرم ولی قبول کردم مرداکم دارن دیوونن مازناکه عاقل تریم میبخشیم بخاطربچه هامون ازسرلجشون هم که شده
  • امنه ۱۵:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۷
    3 2
    همه مردابددهنن استثنائی هم وجودنداره منم شوهرم بددهنه کفرمیگه وحتی مشکلی پیش بیادبینمون جلوخانوادش حتی فشایی میده که من خجالت میکشم سرموبالابگیرم ولی قبول کردم مرداکم دارن دیوونن مازناکه عاقل تریم میبخشیم بخاطربچه هامون ازسرلجشون هم که شده
  • امنه ۱۵:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۷
    1 0
    همه مردابددهنن استثنائی هم وجودنداره منم شوهرم بددهنه کفرمیگه وحتی مشکلی پیش بیادبینمون جلوخانوادش حتی فشایی میده که من خجالت میکشم سرموبالابگیرم ولی قبول کردم مرداکم دارن دیوونن مازناکه عاقل تریم میبخشیم بخاطربچه هامون ازسرلجشون هم که شده
  • امنه ۱۵:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۷
    1 0
    همه مردابددهنن استثنائی هم وجودنداره منم شوهرم بددهنه کفرمیگه وحتی مشکلی پیش بیادبینمون جلوخانوادش حتی فشایی میده که من خجالت میکشم سرموبالابگیرم ولی قبول کردم مرداکم دارن دیوونن مازناکه عاقل تریم میبخشیم بخاطربچه هامون ازسرلجشون هم که شده
  • Pari ۲۱:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۵
    1 0
    سلام
  • ۰۹:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۵
    3 0
    سلام به دوستان پیشنهاد می کنم کتاب "زندگی مشترک بدون فریاد" نوشته ی هال ادوارد رانکل را بخوانید. خیلی در آرامش خودتان موثر است. و وقتی شما به آرامش برسید خیلی سختی ها برایتان آسان می شود.
  • ۰۲:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۰
    4 0
    اما من شوهرم اصلا بد دهن نیست
  • ۱۵:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۷
    3 2
    سلام منم یه شوهر بددهن دارم همیشه جلو همه کس به همه به خانوادم فوش میده همیشم دعوا داره با همه اصلا نمیتونه خودشو کنترل کنه وقتی میره بیرون همش استرس اینو دارم که الان خونی مالی میاد خونه تیک اعصبیم داره همیشه میشینه رو صندلی پاهاشو مدام تکون میده وقتی کار میکنه منت میزاره میگه من کار کنم بریزم دهن تو من فقط یک ساله کار نمیکنم قبلا کار میکردم ازش بدم اومده نمیتونم تحملش کنم ولی به خاطره پسرم دارم میسوزم و میسازم فقط از خدا میخوام بهم صبر ایوب بده نمیدونم کی لبریز میشم ولی زیاد طول نمیکشه
  • پروانه ۱۱:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۳
    0 1
    دوران بچه گی خیلی تاثیر داره روش تربیت پدر ومادر نحوه اموزش
  • ناشناس ۲۲:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۹
    1 3
    سلام شوهرمنم خیلی بددهن بی ادب همیشه بهم فوش میده به خانوادم توهین میکنه دیگه خسته شدم فقط به خاطر پسرم باهاش موندم چیکارکنم کمکم کنید
  • ۲۳:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۳۰
    3 1
    شوهرمن خیلی خیلی بداخلاق خسیس وبددهن همش فوشهای خیلی بدمیده بخدادیگه خسته شدم ازدستش چیکارکنم
  • سما ۱۹:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۳۱
    2 0
    شوهر منم بد دهنه,خدا این مردا رو بکشه که ادم نمیشن
  • زهره ۱۵:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۵
    5 0
    الهی مردای بددهن که زن و بچه رو ازار میدن بمیرن.مثل شوهر من
  • ۲۲:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۹
    0 0
    واقعا دلم ميخواد بميره روز به روز بدتر ميشه
  • ۰۱:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۶
    0 0
    من هم شوهرمو به خدا واگذار کردم به خاطر دخترم زندگی می کنم باهاش
    • IR ۱۷:۰۷ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۷
      0 0
      منم دقیقا همینکاروکردم
    • IR ۱۷:۰۷ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۷
      0 0
      منم دقیقا همینکاروکردم
  • بی نام ۲۲:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۸
    3 0
    شوهر منم عصبی و بد دهنه.سر کوچیکترین چیزی دعوا و دادو بیداد.ولی من این گوش در اون یکی دروازه.اینقد بگه خسته بشه.هیچکس.و هیچ چیز ارزش ناراحت کردن منو نداره.غصه بخورم ک چی.درد معده و سر درد بکشم برا چی.اینقد داد بزنن و حرص بخورن ک سکته کنن
  • ۱۸:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۱
    3 0
    به خدا منم دلم خونه،ازبس شوهرم بددهن وبداخلاقه،کاش میمردم وراحت میشدم
  • ۱۴:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۶
    0 0
    خدا همه شوهر های بد دهن وازروی زمین برداره مگه زن چه گناهی کرده افتاده دست این بد دهن های کثافت
  • ۰۰:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۱
    2 0
    چی میشد زمان به عقب بر میگشت
    • ناهید IR ۱۴:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۳
      1 0
      کاااااااااش
  • یک خانم ۰۰:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۴
    4 0
    اول از همه به خدا توکل کنید.بعد هم در تمام لحظات زندگیتان حتی زمانی که همسرتان فحاشی میکند آیت الکرسی بخوانید.معجزه میکند. امتحان کنید.خداوند ارحم ورحمین است.شما زن هستید .خداوند نیروی عظیمی را در وجود شما نهاده.اسیه در مقابل ستم فرعون چه کرد.صبوری.آخر سر هم بهشت نصیبش شد.خداوند هم به شما زنان صبور همچون اسیه هم وعده بهشت را میدهد.پس بگذارید این دنیا از آن او باشد و بهشت وعده شما زنان پاکدامن.با همسرتان با تمام بددهنی بسازید.دوستش بدارید تا اون دنیا مدیون فرشتهایتان نشوید.
  • sarvnaz ۱۴:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۲
    1 0
    شوهرمن
  • ۱۴:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۵
    3 0
    به خدا منم خسته شدم مثلا شوهرم خودش مشاور مدرسه هست خیلی بد دهنه و خیلی برای من خسیس برای خودش نیست برای خودش گرون ترین چی میخره ولی برای من همه چی گرونه به خانواده ام خیلی گیر میده حتی یه بار هم خودکشی کردم بازم نجات یافتم دیگه خسته ام
  • سارا ۱۶:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۶
    0 0
    خوش به حالت خوشبخت
  • ۱۶:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۹
    1 1
    سلام همسر من معلمه وپنجاه سالشه از دستش عاصی شدم از بس که به مردم فحش و ناسزا میگه مرد خوبیه با من وبچه ها هم خوبه ولی بد دهنه تو رانندگی که نگو همش ناسزا میگه کافیه من بچه ها از کسی شکایت کنیم اون موقع تلفن را برمیداره وهر چی دم دهنش میاد میگه دیگه ازترس آبرومون هیچی نمیگیم باهاش هیچ جا نمیتونم برم همیشه دعوا راه میندازه وحق به جانبه وگذشتش هم صفره از همه چیز و همه کس طلبکاره به خدا واگذار کردم بیست ساله دارم میسازم باهاش خدا کنه بچه هام تحت تاثیر قرار نگیرند هیچ کاری از دستم بر نمیاد فقط سکوت میکنم وجلوی مردم خجالت میکشم
  • ۲۱:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۳
    2 0
    خداصبربده
  • mahs ۲۳:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۸
    0 1
    خدایا خسته شدیم خودت ب دادمون برس
  • ناشناس ۱۷:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۵
    3 0
    ای کاش من تولد نشده بودم خیلی از زندگی خسته و متنفر هستم
  • ۱۷:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۹
    2 0
    شوهر منم بددهنه دقیقا مثل باباش تو یه ساختمون زندگی میکنیم به خاطر پسر 3 سالم خیلی نگرانم
  • سالومه ۱۲:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۵
    3 2
    سلام دوستان منم مثل شما ازدست شوهرم خیلی عصبی ام اولش فک میکردم اگه بچه داربشیم درست میشه ولی افسوس هیچی عوض نشد اون هراتفاقی که بیفته منومقصرمیدونه اگه کاربکنم مقصرم اگه نکنم مقصرم اگه حرفی بزنم مقصرم اگه نزنم مقصرم اگه حرفی هم مشکلی بین من وخانوادش پیش بیاد همیشه منومقصرمیکنه نمیدونم چکارکنم اگه بخوام جدابشم هم نمیشه بخاطرپسرم مجبورم باهاش بمونم
    • ۱۳:۱۹ - ۱۳۹۶/۰۵/۳۱
      0 0
      دقیقا منم هر کاری بکنم یا نکنم مقصرم اخه چرااااااااا خسته شدم
  • ناشناس ۱۰:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۶
    3 2
    همسر منم خیلی بد دهن و عصبی و فحاشی میکنه.. بخصوص به خانوادم.. از دستش خسته ام اما هیچ راهی برای جدایی ندارم چون بار دوم که ازدواج کردم و دیگه دلم نمیخاد کسی منو زیر سوال ببره.. خدایا خودت به دادمون برس ما زنها چقد بدبختیم که فقط باید بیشعوری های اطرافیان رو تحمل کنیم
  • سلام ۱۶:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۶
    8 4
    اگه کسی راه حلی برای مادران بی سرپرست داره بگه.زنی که داره بد بختی میکشه.زحمت بچه میکشه و کلی ظلم بهش میشه باید به کجا پناه ببره.کاش جایی بود
  • ندا IR ۱۳:۵۲ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۱
    0 0
    مردشوره هر چی مرد بد دهنه ببرن اینا مرد نستن نامردن ما مردیم که با این از خدا بی خبرا میسوزیمو و میسازیم .
  • سودا ۰۱:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۲
    0 0
    سلام درودبرسایتتون خیلی خوبه
  • سمیه ۰۱:۰۹ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۵
    0 0
    عالی هست
  • زهرا US ۲۱:۰۲ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۵
    0 0
    خدایا فرق نمیکنه زن باشه یا مرد بددهنی و فحش و بدترین اخلاقه که تحملش برای طرف مقابل خیلی سخته خودت صبر بده ... خدایا خودت صبر بده
  • خسته IR ۰۰:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۱
    1 0
    چقد خستم خدایا راحتم کن
    • زینب IR ۲۳:۰۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۱
      0 0
      بخدا منم خسته شدم هر روز ارزوی مرگ شوهرمو میکنم الهی همه ی شوهرای بد دهن بمیرن اینجور ادما ذات ندارن کثیفن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس