کد خبر 311368
تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۸

یک روزنامه‌نگار مشهور سوئدی با ارائه اسناد و مدارکی اعلام کرد که سوئد از تروریسم و گروه‌های تروریستی در سوریه حمایت می‌کند.

به گزارش مشرق، شبکه خبری سوریه نیوز نوشت: پاتریک پاولف، روزنامه‌نگار مشهور سوئدی به اسناد و مدارکی از وزارت خارجه سوئد دست یافته است که نشان می‌دهد سوئد همراه با دیگر کشورهای غربی و عربی در حمایت از تروریسم و با بهانه حمایت از دموکراسی و حقوق بشر، دست داشته است.

وی گفت: اموال خزانه‌داری سوئد که به کمک‌های بشردوستانه اختصاص دارد برای مخالفان مسلح در سوریه ارسال می‌شود.

پاولف خاطرنشان کرد: اسناد و مدارک زیادی هست که نشان می‌دهد مسئولان کشورهای غربی می‌دانند که ائتلاف مخالفان سوریه از تأیید مردمی در سوریه برخوردار نیست برای همین تلاش می‌کنند تا از مخالفان مسلح حمایت مالی و تسلیحاتی به عمل آورند و این حمایت‌ها از طریق اموالی تهیه می‌شود که به کمک‌های بشردوستانه اختصاص دارد. برای همین دولت‌های غربی اسم این حمایت‌ها را کمک‌های بشردوستانه می‌گذارند تا صفت قانونی برای اقدام خود بگذارند.

وی گفت که از طریق همکاری با سوری‌ها در داخل و خارج و بررسی و پژوهش در خصوص دیدگاه‌های آن‌ها توانسته به دو مساله مهم دست یابد که یکی از آن‌ها این است که رسانه‌های سوئدی و کشورهای غربی در وارونه کردن حقایق در خصوص رخدادهای سوریه همکاری و با این حال اقدامات تروریستی را در سوریه محکوم می‌کنند.

پاولف از رسانه‌های سوئدی که مثل رسانه‌های آمریکایی سعی می‌کنند تا از دولت سوریه چهره‌ای بد و در مقابل از ائتلاف مخالفان این کشور چهره‌ای خوب جلوه بدهند، انتقاد کرد.

وی همچنین تأکید کرد که رسانه‌های سوئدی در مقابل رخدادهای اوکراین و ونزوئلا چنین مواضعی را در پیش می‌گیرند.

پاولف به ادعای باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا مبنی بر کشته شدن 1400 تن در غوطه شرقی دمشق در سپتامبر گذشته اشاره کرد و گفت که رسانه‌های سوئدی نیز دقیقاً همین آمار را اعلام کرده‌اند این در حالی است که اظهارات اوباما ثابت نشده بود.

از سوی دیگر، روزنامه وال استریت ژورنال آمریکا در گزارشی فاش کرد که گروهی به رهبری یکی از مسئولان عالی‌رتبه سابق در وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) از مدت‌ها پیش طرح‌های جدیدی را برای ارسال سلاح از شرق اروپا و با حمایت مالی عربستانی‌ها به گروه‌های مسلح تروریست در سوریه ارائه کرده‌اند.

به گزارش این روزنامه، درخواست ارتش آزاد سوریه در تابستان گذشته برای دریافت سلاح، دولت باراک اوباما را در باتلاقی فرو برد، برای همین واشنگتن مجبور شد تا سلاح‌های دیگری را برای مخالفان ارسال کند.

این روزنامه نوشت: یکی از شرکت‌های آمریکایی تنها به این مساله اکتفا نکرد بلکه 70 هزار تفنگ و 21 میلیون گلوله برای ارتش آزاد ارسال کرد.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس