کد خبر 309510
تاریخ انتشار: ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۹

نویسنده و کارشناس مسائل فرهنگی بیان داشت: برخلاف آنچه در جوامع مختلف تصور می‌شود، امروز شاید بتوان گفت جهان غرب بسیار به خدا رو آورده است و این را از صحبت‌های اندیشمندان‌شان می‌توان پی برد.

گروه فرهنگی مشرق - عماد افروغ نویسنده و کارشناس مسائل فرهنگی درباره انتشار اثر جدید خود با عنوان «توحیدگرایی و صلح» که امسال در نمایشگاه کتاب تهران هم در غرفه نشر علم عرضه شد، گفت:‌ این کتاب رابطه بین توحید و صلح را بررسی کرده و برخی تلقی‌های غلط که درباره رابطه درونی توحید و جنگ وجود دارد را مطرح کرده است.
 
وی افزود: در این اثر بررسی شده که بسیاری جنگ‌ها هیچ ارتباطی به دین ندارد و بسیاری صلح‌ها هم وجود دارند که دین منادی اصلی آن‌ها هست.
 
افروغ اظهار داشت: در این کتاب دین و جهانی شدن، توحید در ادیان شرقی، مشترکات اسلام و مسیحیت و عدالت اجتماعی را مورد بررسی قرار گرفته است.
 
وی درباره اثر دیگر تازه منتشر شده‌اش با عنوان «روزنگاشت تنهایی من» که مهر 90 تا 91 را در بر دارد، گفت: این اثر تحت عنوان «فریادهای خاموش» توسط انتشارات سوره مهر منتشر شده است.
 
افروغ درباره اثر نگاشته شده به زبان عربی‌اش تحت عنوان «نقد سلطه از منظر اخلاق» بیان داشت: این کتاب توسط دو مترجم عرب‌زبان ترجمه شده و من البته اکنون فقط طرح جلدش را مشاهده کردم.
 
وی درباره این بحث که جایگاه خداوند در علوم مدرن ناظر بر چیست و اندیشمندان مدرن در مقام انکار یا اثبات آن قرار دارند، توضیح داد: البته این نکته را بگویم که برخلاف بسیاری تصورات، جهان غرب بسیار رو به خدا آورده، به طور مثال این جمله را که خداوند شرط بلاشرط امکان هر شرط و امکانی است، توسط یکی از اندیشمندان غربی مطرح شده به این معنا که خدا مطلق است و بقیه مشروط هستند، بنابراین شرط بلاشرط یعنی حتماً باید باشد.
 
افروغ با بیان اینکه امروز در بحث الهیات مسیحی رئالیست انتقادی ورود پیدا کرده، گفت: بنابراین اینها خوب مطالعات دینی انجام می‌دهند و کتاب‌هایی درباره خداشناسی می‌نویسند و مطالعه می‌کنند، البته اینها به عنوان الهی‌دان وارد قضیه نشدند، بلکه به عنوان یک فیلسوف علم وارد مباحث شدند و از چنین جایی به خدا رسیدند.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس