صدام رئیس جمهوری عراق گفت: در صورت تجاوز جدید ایران، عراق به شدت این کشور ضربه زدن و تلفاتی حتی بیشتر از آن چیزی که نیروهای ایرانی تاکنون متحمل شده‌اند به ایران وارد می‌آورد.

به گزارش مشرق، در استمرار ضربات کوبنده ارتش رهایی‌بخش اسلام در دفاع مقدس از اهداف و آرمان‌های نظام جمهوری اسلامی، سرانجام در اسفندماه 1362 ثمره تلاش‌ها و طرح‌ها در قالب عملیاتی کوبنده به نام «خیبر» آغاز شد. نیروهای اسلام در این نبرد نابرابر با نقش‌آفرینی حماسه‌هایی بی‌نظیر ننگی دیگر بر قادسیه صدام افزودند و سربلندی و افتخار را نصیب لشکریان امام زمان(عج) کردند.

با توجه به اهمیت این عملیات و پیامدهای جهانی آن، گزارشات و مواضع مشخص رسانه‌های خارجی را در ادامه می‌خوانیم:

تهدید صدام در مورد ضربه زدن به ایران در صورت حمله به عراق

از: نیکوزیا ـ آسوشتیدپرس

صدام رئیس جمهوری عراق قول داد که اگر ایران حملات جدیدی را آغاز کند شدیدا به این کشور ضربه می‌زند. وی گفت: در صورت تجاوز جدید ایران، عراق به شدت این کشور ضربه زدن و تلفاتی حتی بیشتر از آن چیزی که نیروهای ایرانی تاکنون متحمل شده‌اند به ایران وارد می‌آورد. صدام این مطلب را طی نطقی در جلسه اضطراری وزرای خارجه کشورهای عضو اتحادیه عرب در بغداد اعلام کرد.

رادیو بغداد با انتشار بیانیه رسمی در پایان جلسه وزرای خارجه کشورهای، عضو اتحادیه عرب لجاجت ایران برای تداوم جنگ را محکوم نموده و گفت این لجاجت می‌تواند کشورهای عرب را مجبور به بررسی مجدد روابط خود با ایران نماید، رادیو بغداد افزود، جلسه مزبور که با حضور نمایندگان نوزده کشور عرب برگزار گردید یک کمیته 7 نفره برای به اجرا گذاردن قطعنامه‌ها و دنبال کردن تحولات جنگ منصوب گردید.

طارق عزیز جلسه فوق را یک موفقیت تلقی نموده و آن را بیانگر اعلام همبستگی اعراب با عراق و چیزی که عراق خواستار آن بوده توصیف نمود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • محمد ۱۴:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۳
    0 0
    ( صدام رئیس جمهوری عراق قول داد که اگر ایران حملات جدیدی را آغاز کند شدیدا به این کشور ضربه می‌زند. وی گفت: در صورت تجاوز جدید ایران، عراق به شدت این کشور ضربه زدن و تلفاتی حتی بیشتر از آن چیزی که نیروهای ایرانی تاکنون متحمل شده‌اند به ایران وارد می‌آورد. صدام این مطلب را طی نطقی در جلسه اضطراری وزرای خارجه کشورهای عضو اتحادیه عرب در بغداد اعلام کرد. ) عجب ! ، صدام نیز از جنگ و خون ريزي نه و نیم ساله ایران و عراق به تنگ آمده بود ؟ . آخه ایشان می دانست ، که علما دوست داشتند ، آقای محمد باقر صدر جانشین او شود و بتوانند حوزه نخف و کشور عراق را اصلاح نمایند . علما می خواستند انقلاب اسلامی را از طريق کشور عراق صادر نموده و حکومت جهانی اسلام را در کل گیتی پیاده کنند . و شعارها ، جنگ جنگ تا پیروزی - جنگ جنگ تا رفع فتنه ازعالم - راه قدس از کربلاست – بحر آزادی قدس از کربلا باید گذشت - حزب الله می میرد سازش نمی پذيرد - وو بود . طبق نوشته روزنامه ها تبادل آتش از اول سال 1358 هر روز در جبهه ها وجود داشته است . امام می گفت ( لاکن تنور جنگ را داغ نگهدارید - صلح با صدام دفن اسلام است ) و در اردبهشت ماه سال 1359 شمسی (محدوداٌ پنج ماه مانده بود به حمله صدام ) در روی صفحه رنگی مجله اطلاعات هفتگی با خط درشت نوشته بود ( حضرت آیه الله عظما امام خمینی ، ملت عراق را بر علیه صدام حسین دعوت به قیام نمود ) . حلاصه صدام همه اینها را می دانست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس