کارشناس ارشد محیط زیست از فروش غیر قانونی یک قلاده خرس ماده توسط مدیرکل سابق محیط زیست گیلان به یک باغ وحش خصوصی در بابلسر خبر داد و گفت: این اقدام درحالی انجام شده که سازمان محیط زیست براساس قانون اجازه واگذاری حیوانات به غیر را ندارد.

به گزارش مشرق، کوروش خزلی در مورد فروش یک قلاده خرس از سوی ارگان متولی محیط زیست افزود: پس از برکناری عبدوس مدیر کل محیط زیست گیلان مشخص شد که وی در سال گذشته اقدام به فروش غیرقانونی یک قلاده خرس ماده به باغ وحشی خصوصی در بابلسر کرده است.

وی تاکید کرد: در سال قبل دو قلاده خرس نر و ماده از سوی اداره کل محیط زیست استان گیلان به باغ پرندگان رشت به مدیریت بهزاد ماهرو تحویل داده شد که در وضعیت بسیار اسفناکی بسر میبردند تا اینکه خرس ماده که معمولا از سن 5 الی 6 سالگی آماده جفت گیری میشوند در سن 1 سالگی به باغ وحش بابل فروخته شد.

 خرید و فروش خرس در ایران +عکس

به گفته این فعال محیط زیست ، برابر نامه مورخ 92.2.24  آقای عبد وس به سازمان محیط زیست مبنی بر واگذاری یک قلاده خرس ماده به باغ وحش بابل مازندران ، بدون اخذ مجوز از سازمان، خرس نامبرده به باغ وحش مذکور فروخته شد و خرس نر همچنان در باغ پرندگان رشت در شرایط بسیار غیر انسانی نگهداری میشود.

وی اظهار داشت: باغ پرندگان سنخیتی برای نگهداری حیوان چهار پا را ندارد اما خرس ماده همچنان در این باغ در شرایط بسیار بدی و در یک قفس کوچک نگهداری می شود در حالیکه تا کنون باید این خرس رها سازی می شد.

 خرید و فروش خرس در ایران +عکس

وی اظهار داشت: اسناد و مدارک واگذاری خرس ماده وجود دارد بطوریکه در نامه مورخ 92.2.18 محیط زیست گیلان آمده است انتقال خرس به باغ وحش بابلسر برای تولید مثل و بقای نسل است درحالی که سن تولید نسل برای خرس 5 الی 6 سالگی است اما این خرس ماده فقط یک سال داشته و عملا مشخص می شود این ادعای مطرح شده کذب است.

خرید و فروش خرس در ایران +عکس

خزلی گفت: عبدوس مدیر سابق اداره کل محیط زیست گیلان ادعا کرده بود که خرس ماده فاقد جفت بوده که مدارک نشان می دهد که این ادعا نیز دروغ و کذب محض است.

این کارشناس ارشد محیط زیست افزود: همچنین اسناد و مدارکی که خرس ماده توسط باغ وحش بابلسر تحویل گرفته شده نیز وجود دارد و این موضوع در نامه مورخ 92.2.26 از سوی مسئول باغ وحش بابلسر تایید شده است.

 خرید و فروش خرس در ایران +عکس

وی اظهار داشت: در حال حاضر خرس ماده همچنان در باغ وحش بابلسر و در شرایط بد و قفس کوچک نگهداری می شود و این موضوع باید از سوی مسئولان سازمان محیط زیست رسیدگی شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۰۹:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۹
    0 0
    خرس بدبخت..
  • دوست ۱۰:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۹
    0 0
    ببخشید بصورت غیر انسانی نگهداری میشود یعنی چه؟
  • محمد ۱۱:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۹
    0 0
    یعنی اینکه اقای عبدوس انسانی عمل نکرد
  • محمد ۱۱:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۹
    0 0
    یعنی اینکه اقای عبدوس انسانی عمل نکرد
  • حجت ۱۱:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۹
    0 0
    یعنی در شرایطی شبیه آخرت یزید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس