کد خبر 298279
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردین ۱۳۹۳ - ۲۲:۵۵

نخست وزیر عراق تاکید کرد به کارگیری زور علیه گروه تروریستی داعش برای نجات جان مردم و همچنین زمینهای کشاورزی به سبب اقدام این گروه در قطع آب مرکز و جنوب عراق اکنون به یک ضرورت تبدیل شده است.

به گزارش مشرق به نقل از پایگاه خبری  المسله، نوری المالکی نخست وزیر و فرمانده کل نیروهای مسلح عراق امروز یکشنبه بر ضرورت به کارگیری قوه قهریه برای حمایت از جان مردم و همچنین نجات زمینهای کشاورزی پس از اقدام گروه تروریستی داعش و همدستانش در قطع آب مرکز و جنوب عراق تاکید کرد.

مالکی در بیانیه ای گفت باندهای داعش و بعثی ها و بازماندگان رژیم سابق که در فلوجه با این باندها همدست هستند، دست به یک اقدام خطرناک زده اند که ناشی از میزان جنایات آنها و کسانی است که پشت سر آنها هستند، اقدامی که از شرافت و مردانگی به دور است و آن بستن آب به روی مناطق جنوبی و مرکزی است که زندگی مردم و مزارع و دارایی های آنها را در معرض خطر قرار داده است.

نخست وزیر عراق تاکید کرد اکنون استفاده از بالاترین حد قوه قهریه برای نجات زندگی مردم و همچنین اراضی کشاورزی برای ما به یک ضرورت  تبدیل شده است و نباید به این قاتلان اجازه داد که از شهر فلوجه به عنوان پایگاهی برای ارتکاب جنایات خود و بازی با جان و اموال مردم استفاده کنند.

وی از تمام شهروندان به ویژه در استان الانبار و خارج آن خواست به مسئولیتهای شرعی و ملی خود در حمایت از نیروهای مسلح برای سرکوب جنایتکارانی که هیچ بازدارنده دینی یا اخلاقی یا  انسانی در مقابل آنها وجود ندارد و از ارتکاب هر جنایتی ابایی ندارند، عمل کنند.

بر اساس این گزارش، منابعی در داخل شهر فلوجه اعلام کردند افراد مسلح سد النعیمیه بر روی رودخانه فرات را بسته اند که سبب غرق شدن بخشهای زیادی از اراضی در آب و مجبور شدن ارتش به عقب نشینی شده است و تروریستهای داعش هم با خروج از مرکز فلوجه برای گشودن جبهه هایی در شمال و جنوب بغداد تلاش می کنند.

دامنه درگیری میان ارتش عراق و داعش که به دنبال گشودن جبهه های جدید در شمال و جنوب پایتخت است، گسترش یافته و درگیریها در اطراف فلوجه هم از چند روز پیش همچنان ادامه دارد.

یک منبع در داخل فلوجه گفت افراد مسلح که از چند هفته پیش بر سد النعیمیه مسلط شده اند، دو شب پیش، این سد را برای مقابله با ارتش بسته اند.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۰۷:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۸
    0 0
    مثل اجدادشون !!!!!! اب
  • ۰۷:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۸
    0 0
    جدی جدی داعش رفتار معاویه در صفین را به کار بسته است = چرا رفتار کفر و ارتداد و تروریست ها در همه زمان ها به هم شباهت دارد!!!!!!!!
  • ۰۸:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۸
    0 0
    عادت فامیلیشونه!
  • بیسیمچی ۱۱:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۸
    0 0
    خدا ابوسفیان و فرزندانش را لعنت کند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس