سخنگوی کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان با اشاره به پایان شمارش آرا در ولایت‌های این کشور اظهار داشت: شمارش آرا در ولایات پایان یافته اما نتایج به تایید این کمیسیون نرسیده است بنابراین در مورد پیشتازی کاندیداها اظهار نظری نمی‌توان کرد.

به گزارش مشرق، «نور محمد نور» سخنگوی کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان گفت، با وجودی که شمارش آرا در ولایت‌های افغانستان پایان یافته اما تاکنون به تایید این کمیسیون نرسیده در نتیجه نمی‌توان در مورد پیشتازی کاندید خاصی اظهار نظر کرد.

وی تاکید کرد نتایج انتخابات معلوم نیست و همچنان نتایج حوزه‎های رأی‎‌گیری از سوی کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان تأیید نشده است.

نور تصریح کرد که هیچ کاندیدی پیشتاز انتخابات در شمارش آرا شناخته نشده و این روند تا اعلام نتایج اولیه آن از سوی این کمیسیون معلوم نخواهد شد.

این در حالی است که برخی از سخنگویان تیم‎های انتخاباتی گفته‎اند که بر اساس گزارش ناظران آن‌ها، کاندیداهای مورد حمایت آن‌ها پیشتاز انتخابات هستند.

سخنگوی کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان در ادامه با تاکید بر پایان شمارش آرا در حوزه‎های رأی‎‌گیری گفت که روند شمارش آرا در تمام حوزه‎های رأی‌گیری در افغانستان تکمیل شده و هم‎اکنون روند انتقال آن آغاز شده است.

روز گذشته مردم افغانستان شاهد برگزاری سومین دور انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای ولایتی در کشورشان بودند که هشت کاندید ریاست جمهوری و 2 هزار و 700 کاندید شورای ولایتی در این دوره به رقابت پرداختند.

افغانستان در نتیجه انتخابات روز گذشته با انتخاب نهمین رئیس جمهورشان برای اولین بار انتقال مسالمت آمیز قدرت را تجربه خواهند کرد.

بر اساس تقویم کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان، نتایج اولیه انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای ولایتی این کشور در چهارم اردیبهشت و نتایج نهایی آن در 23 اردیبهشت سال جاری اعلام خواهد شد.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس