دبیرکل جامعه انجمن های اسلامی اصناف و بازار: مسوولان در سال ۹۳ باید به این باور برسند که ما اکنون در وضعیت جنگ اقتصادی با بیگانگان قرار داریم.

به گزارش مشرق ،احمد کریمی اصفهانی گفت: با توجه به این شرایط مسوولان باید درسال جاری سیاست ها و برنامه های خود را اعمال کنند.

وی افزود: همان گونه که وضعیت کشور در حالت جنگی با حالت عادی متفاوت است ،باید برنامه ریزی های اقتصادی سال ۹۳ نیزمبتنی بر این شرایط باشد و همه آحاد ملت باید با مساله اقتصاد ازنزدیک درگیر شوند و دولت نباید این سیاست را ادامه دهد که فقط مردم را در جریان اجرایی شدن مسائل اقتصادی قرار دهد.

وی ادامه داد: دولت برای گذاراز وضعیت فعلی باید با برنامه ریزی های درست شرایط را برای حضور فعال بخش خصوصی فراهم سازد و متاسفانه درچند سال گذشته شاهد فساد متناوب در سیستم های مالی و بانکی هستیم و با توجه نبود برخوردهای جدی با این مساله شاهد رو شدن موارد متعدد فساد اداری هستیم که ریشه در دولت های نهم و دهم دارد.

کریمی اصفهانی گفت: دولت باید درسال جاری به موارد زیر توجه جدی نشان دهد؛

۱-برنامه ریزی متناسب با شرایط ویژه کشور

۲-برخورد قاطعه با فساد مالی و اداری

۳-هماهنگی کامل بین قوا برای تشویق فعالیت های اقتصادی

وی خاطر نشان کرد: مجلس باید قوانین شفاف و متناسب با اقتصاد مقاومتی را پیش بینی کند که از جمله می توان به اصلاح قانون مالیات و تامین اجتماعی و قانون کار و... اشاره کنیم زیرا با انجام این موارد به حتم شاهد از بین رفع امکان هر گونه سوء استفاده خواهیم بود و قوه قضاییه باید با برنامه ریزی های متناسب زمینه های اعتماد افراد برای سرمایه گذاری را جلب کند و در این راه این اعتماد را در میان سرمایه گذاران خارجی فراهم سازد که برای انجام فعالیت های اقتصادی در کشورمان امنیت دارند و هیچ نگرانی بابت ورود و یا خروج سرمایه آنها وجود ندارد.

دبیرکل جامعه انجمن های اسلامی اصناف و بازار خواستار شد: دولت برای بهبود شرایط اقتصادی باید تسهیلات و امکانات در اختیار بخش تولید قرار دهد و برای تحقق کامل اقتصاد مقاومتی باید برنامه ریزی مبتنی بر زمان بندی انجام دهد متاسفانه ۱۰سالی از آغازسند چشم انداز ۲۰ساله کشور می گذرد ودراین مدت قرار بود هر سال ۵درصد از میزان وابستگی اقتصاد به نفت کم شود واکنون پس از ۱۰سال باید شاهد کاهش ۵۰درصدی وابستگی به اقتصاد مبتنی بر نفت باشیم اما این اتفاق نیفتاده است.

وی گفت:یکی دیگر ازمواردی که بر اساس زمان بندی پیش نرفت و عملا هیچ پیشرفتی نداشت اجرای اصل ۴۴قانون اساسی است که دولت های قبل آن را دنبال نکردند و دولت یازدهم باید با اجرای کامل این اصل زمینه ها هر گونه سوءاستفاده را ببندد.

منبع:اقتصادپرس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس