کد خبر 29426
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۰:۲۳

مستند ساز برتر فيلم هاي جنگي در جهان گفت: نمي‌خواهم به حاتمي کيا بگويم پا به پاي اجتماع نيايد اما مي‌خواهم بگويم تو از نسلي هستي که توانايي يادآوري اين دوران را داري، پس ابراهيم جان به سينماي خودت برگرد.

به گزارش مشرق، «رضا برجي» مستندساز فيلم هاي جنگي که با حضور در 14 جنگ در جهان رتبه برتر را در اختيار دارد، در گفت‌وگو با فارس  درباره فيلم «گزارش يک جشن» اثر ابراهيم حاتمي‌کيا گفت: اين فيلم، فيلم فوق‌العاده‌اي نبوده و کساني که آثار قبلي ابراهيم حاتمي‌کيا را ديده‌اند، توقع چنين اثري را از او ندارند.
وي در ادامه خطاب به ابراهيم حاتمي‌کيا گفت: ابراهيم جان چند وقت پيش، داور جشنواره فيلم‌هاي صد ثانيه‌اي بودم و فردي همين فيلم تو را در صد ثانيه ساخته بود و چه بسا زيباتر نيز بود.
عکاس دوران دفاع مقدس در ادامه افزود: علاقه من به ابراهيم حاتمي‌کيا باعث نمي شود تا جمله‌اي را خطاب به او نگويم که قد و قامت ابراهيم بزرگ‌تر از اين فيلم است، فيلمي که با توجه به فيلمبرداري خوب و بازي مورد قبول بازيگرانش همه چيز را ابتر مي گذارد، فيلمي که نه کاملا سياسي است و نه اجتماعي.
برجي درباره نوع سينماي حاتمي‌کيا گفت: توقع من از ابراهيم حاتمي‌کيا اين نوع سينما نيست و اين نوع نگاه نيز براي ابراهيم نيست. نگاهي که حس کرده و برايش جنگيده و خاک آن را خورده است، نگاهي که خاکش در چشمش فرو رفته و يا نگاهي که گاز آن چشمش را سرخ کرده است، اين نوع سينما براي ابراهيم حاتمي‌کيا است.
برجي در پايان گفت: نمي‌خواهم به حاتمي‌کيا بگويم که به دنبال سينماي صددرصد جنگ برود و پا به پاي اجتماع نيايد اما مي‌خواهم بگويم تو از نسلي هستي که چون توانايي داري بايد اين دوران را يادآوري کني، پس ابراهيم جان به سينماي خودت برگرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس