کد خبر 293784
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۷:۳۸

نخست‌وزیر لیبی تصمیم کنگره در برکناری وی را نادرست و تقلبی خواند و در همین حال خلیفه حفتر فرمانده جنجالی سابق نیروی زمینی لیبی گفت که به زودی برای بازسازی ارتش این کشور اقدام می‌کند.

به گزارش مشرق، پایگاه خبری الیوم السابع نوشت: اخبار تحولات مربوط به کشور لیبی در زیر آمده است:

زیدان: به کشورم بازمی‌گردم/تصمیم کنگره در برکناری من نادرست بود

علی زیدان، نخست وزیر لیبی اعلام کرد که تصمیم کنگره ملی در برکناری وی نادرست بوده و آن را به رسمیت نمی شناسد.

این در حالی است که دادستانی لیبی نیز حکم بازداشت زیدان را به اتهام فساد مالی صادر کرده است.

زیدان در اظهاراتی خبری اتهامات وارده بر خود را رد کرد و گفت که 113 نماینده به سلب اعتماد از وی رای داده اند در حالی که حد نصاب لازم رای مثبت 120 نماینده است.

کنگره ملی لیبی سه شنبه گذشته اعلام کرد که زیدان با رای 124 نماینده برکنار و زیر دفاع به طور موقت برای دو هفته تا انتصاب نخست وزیر جدید جایگزین وی شده است.

علی زیدان گفت: روزی من درباره همه مسائلی که درباره اتهام فساد عنوان شده است، همه را به چالش می کشم تا مدارکی برای اثبات فساد دولت من ارائه کنند.

وی ادامه داد من به لیبی باز می گردم اما نه برای آنکه نخست وزیر شوم و نه در شرایط کنونی و با وجود این کنگره ملی بسیار بد ، این کنگره ، نمایشی مسخره برای جهان است، من به کشور باز خواهم گشت.

علی زیدان در پی برکناری از مقامش از لیبی فرار کرد اما وی در اولین اظهارات خود پس از ترک کشور، اشاره ای به محل اقامت خود نکرد اما احتمالا به آلمان محل اقامت خانواده خود رفته است.

نخست وزیر لیبی در پی تشدید ناامنی ها در لیبی و ناتوانی در حل بحران نفتی این کشور برکنار شد.

این در حالی است که نفتکش کره شمالی که هفته گذشته در ساحل بندر السدره لیبی لنگر انداخته بود تا از دولت خودخوانده برقه نفت خریداری کند در پی تهدید مقامات لیبی به بمباران این نفتکش ساحل السدره را ترک کرده است.

فرمانده سابق لیبی: لیبی به ارتشی نو نیاز دارد

خلیفه حفتر فرمانده سابق نیروی زمینی لیبی از ضرورت تشکیل ارتش جدید در این کشور خبر داد.

خلیفه حفتر که حدود 2 ماه پیش با صدور بیانیه ای خواستار کناره گیری مقامات لیبی از قدرت و تشکیل دولت موقت انتقالی جدیدی شده بود گفت که وی در منطقه وسط و شرق لیبی مورد تائید است.

این افسر ارتش لیبی گفت: با توجه به شرایطی که در کشور لیبی وجود دارد تشکیل ارتش جدید به ضرورتی مهم تبدیل شده است ما به طور حتم ارتش جدیدی تشکیل خواهیم داد و همه نیروهای مسلح موجود در لیبی در برهه کنونی نیاز به بازسازی دارند و همه مناطق غرب و شرق و وسط لیبی به بازسازی نظامی نیاز دارد.

وی افزود: من به عنوان افسری در ارتش لیبی باید در زمینه بازسازی ارتش فکر کنم زیرا هیچ اهتمامی در این مورد دیده نمی شود.

تداوم ناامنی‌ها در لیبی

این در حالی است که ناامنی ها در مناطق مختلف لیبی و بخصوص در شهرهای درنه و بنغازی ادامه داد،عصام الاوجلی، رئیس دفتر بازرسی و پیگرد وزارت بهداشت منطقه الشرقیه شهر بنغازی شب گذشته قصد توسط افراد مسلح ناشناس جان به در برد.

فادیا البرغثی مسئول رسانه ای بیمارستان الجلاء بنغازی گفت که الاوجلی شب گذشته به ضرب گلوله افراد ناشناس زخمی شده و به بیمارستان منتقل شد.

در ادامه تنش ها در شهر درنه لیبی امروز جمعه هم چهار تن به ضرب گلوله به ناحیه سرشان کشته شدند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس