کد خبر 293752
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۵:۱۲

رئیس اقلیم کردستان عراق در دیدار مسئول خاورمیانه و شمال آفریقای وزارت خارجه انگلیس ضمن بررسی تحولات سوریه،بغداد را به بی توجهی به قانون اساسی متهم کرد.

به گزارش مشرق، مسعود بارزانی در دیدار "ادوارد اوکدین" مسئول خاورمیانه و شمال آفریقای وزارت خارجه انگلیس از دولت مرکزی عراق انتقاد کرد.

در این دیدار که سفیر انگلیس در بغداد و کنسول این کشور در اربیل نیز حضور داشتند رئیس اقلیم کردستان عراق گفت: نادیده گرفتن قانون اساسی علت اصلی مشکلات عراق است.

وی افزود: عراق جدید بر اساس مشارکت بنیان نهاده شده است اما دولت مرکزی قانون اساسی را نادیده می گیرد و با اقلیم کردستان همانند یک شریک در عراق رفتار نمی کند.ملت کردستان عراق قربانیان زیادی داده اند و اجازه نمی دهند که با آنها مانند یک زیر دست رفتار شود.

از سوی دیگر اوکدین بر ضرورت مشارکت همه عراقی ها در اداره کشورشان بدون به حاشیه راندن هیچ گروهی تاکید و آن را به مثابه ثبات عراق دانست.وی ضمن ابراز نگرانی از افزایش تهدیدات تروریست ها در عراق و منطقه تاکید کرد: همه باید در برابر تروریسم و چالش هایی که منطقه با آن درگیر هستند مشارکت داشته باشند.

طرفین در این دیدار رخدادهای سیاسی منطقه و آخرین تحولات سوریه را مورد رایزنی قرار دادند و اوکدین بر نقش اقلیم کردستان عراق در اسکان آوارگان سوری تاکید کرد.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس