کد خبر 291402
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۹:۲۰

کمیساریای عالی آوارگان و پناهجویان سازمان ملل اعلام کرد، اکثر مسلمانان آفریقای مرکزی از ترس حملات خونین شبه نظامیان مسیحی مناطق غربی این کشور را ترک کرده اند.

به گزارش مشرق، رویترز نوشت: سازمان ملل در حالی نسبت به پاکسازی مسلمانان از مناطق غربی آفریقای مرکزی هشدار داده که وزیر خارجه این کشور خواستار استقرار نیروهای پاسدار صلح بین المللی برای جلوگیری از کشتار مسلمانان شده است. از زمان سرنگونی دولت فرانسیس بوزیزه رئیس جمهور سابق آفریقای مرکزی توسط شبه نظامیان سلکا درگیری های شدید داخلی در این کشور آغاز شده و این درگیری ها تاکنون موجب مرگ هزاران نفر شده است.

بر اساس این گزارش استقرار نیروهای اتحادیه آفریقا و ارتش فرانسه نیز تاکنون نتوانسته موجب برقراری ثبات و آرامش و جلوگیری از خونریزی در این کشور بحران زده شود. آنتونیو گوترس کمیسر عالی امور آوارگان و پناهجویان سازمان ملل تاکید کرد، از اوایل دسامبر شاهد پاکسازی مسلمانان از مناطق غربی جمهوری آفریقای مرکزی هستیم. ده ها هزار مسلمان خاک این کشور را ترک کرده اند و بسیاری از مسلمانان نیز در این کشور در معرض تهدید جدی قرار دارند.

سازمان ملل متحد نیز طرحی را پیشنهاد کرده که بر اساس آن حدود 12 هزار نیروی پاسدار صلح این سازمان برای برقراری ثبات و حفاظت از شهروندان در آفریقای مرکزی مستقر می شوند.از آغاز بحران داخلی آفریقای مرکزی در ماه دسامبر تاکنون بیش از 2 هزار نفر کشته و 700 هزار نفر آواره شده اند.

پارلمان فرانسه نیز به تازگی موافقت خود را با ادامه حضور نظامی ارتش این کشور در آفریقای مرکزی و تلاش برای برقراری ثبات و آرامش در این کشور بحران زده اعلام کرده است.ماموریت نیروهای فرانسوی در آفریقای مرکزی تا دو ماه دیگر به پایان خواهد رسید. آفریقای مرکزی از زمان استقلال از فرانسه در سال 1960 میلادی با کودتاها و درگیری های سیاسی داخلی زیادی روبر بوده است. این کشور از مارس سال گذشته پس از سرنگونی دولت فرانسیس بوزیزه توسط شبه نظامیان سلکا با بحران داخلی روبرو شده است.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس