کد خبر 290889
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۹:۰۳

رئیس‌جمهوری روسیه و نخست وزیر ترکیه در جریان مذاکراتی تلفنی بر لزوم برقراری صلح بین نژادی و بین ملیتی در منطقه کریمه اوکراین و توقف اقدامات خشونت آمیز نیروهای ملی گرای افراطی اوکراین علیه روس زبانان تاکید کردند.

 به گزارش مشرق، خبرگزاری «نووستی» نوشت: "ولادیمیر پوتین" رئیس‌جمهوری روسیه و "رجب طیب اردوغان" نخست وزیر ترکیه در جریان مذاکراتی تلفنی ابراز امیدواری کردند که برغم برخوردهای خشونت آمیز نیروهای ملی گرای افراطی، در منطقه خودمختار کریمه (در جنوب اوکراین) هرچه زودتر صلح بین نژادی و بین ملیتی برقرار شود.
 
دفتر مطبوعاتی کاخ کرملین اعلام کرد که در این گفت‌وگوی تلفنی طرفین روند اوضاع در اوکراین، بخصوص در منطقه کریمه را مورد بررسی قرار دادند و ابراز اطمینان کردند که صلح بین ملیتی و بین نژادی هرچه سریعتر در این منطقه، برغم برخوردهای افراطی نیروهای ملی گرای میدان استقلال کی یف علیه اتباع روس زبان، برقرار شود.
 
بر اساس این اطلاعات، پوتین و اردوغان بر ادامه تماس‌های مقامات روسی و ترک در این رابطه تاکید کردند.
 
وزیر امور خارجه ترکیه چند روز قبل برای کمک به حل و فصل اوضاع در منطقه کریمه به اوکراین سفر کرد که در جریان این سفر هم با مقامات دولت جدید این کشور در کی‌یف دیدار و گفت‌وگو کرده و سپس عازم کریمه شد و با مقامات محلی این منطقه نیز مذاکراتی را انجام داد.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۴:۰۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۴
    0 0
    ترکیه هم خودش رو نخود هر آشی می کنه ، فضول فرصت طلب
  • ۱۴:۵۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۴
    0 0
    پس مي خواستي با ايران گفتگو كنند ما كه خودمون تحريميم مذاكره كنن كه چي بشه
  • ۱۴:۵۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۴
    0 0
    پس مي خواستي با ايران گفتگو كنند ما كه خودمون تحريميم مذاكره كنن كه چي بشه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس